مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی
وقتی اعضای تیم تحقیق خیریه همت به خانه ای محقر در قم رفتند، با دیدن وضعیت نابسامان خانواده ای 6 نفری که تمام اعضای ذکور خانواده دچار معلولیت هستند، شوکه شدند.
عصرایران - وقتی اعضای تیم تحقیق خیریه همت به خانه ای محقر در قم رفتند، با دیدن وضعیت نابسامان خانواده ای 6 نفری که تمام اعضای ذکور خانواده دچار معلولیت هستند، شوکه شدند:
- پدر خانواده در یک حادثه دست خود را از دست داده و برغم پیوند دست ، به دلیل قطع عصب ، قادر به کار با آن نیست و اگر بتواند با یک دست خود کارهایی مانند باربری انجام می دهد.

- پسر بزرگ،مهدی ۲۱ ساله، مشکل شدید ذهنی وجسمی دارد و به هیچ صورت قادر به حرکت نیست . از لحاظ ذهنی مورد ارزیابی قرار نگرفته ولی قادر به صحبت نیست . ظاهرا پدر ومادر را می شناسد ولی برای دیگران عکس العملی ندارد ؛ دچار مشکل تشنج هم هست که قرص مصرف می کند.

 - پسر دوم، حسین ۱۷ ساله دچار مشکل شدید جسمی و فاقد هر گونه حرکت است؛ صحبت نمی کند ولی ظاهرا از نظر ذهنی نسبت به برادر بزرگتر خود هوشیارتر است، به اطرافیان می خندد ، پدر ومادر وخواهر خودر رامی شناسد.

 -پسر سوم ، علی اکبر تازه وارد ۴ سال شده؛ حرف نمی زند و به تازگی با توجه به داروهایی که به او داده می شود قادر شده با کمک از دیوار روی پاهای خود به مدت بسیار کمی بایستد ولی به هیچ عنوان توان ایستادن طولانی را ندارد و بیشتر مواقع خود را روی زمین می کشد.

به گفته مادر اگر درمان علی اکبر مستمر باشد و مراحل کاردرمانی و فیزیوتراپی به موقع انجام شود امکان معالجه خیلی زیاد است ولی به علت مشکلات مالی یکسال و نیم است که کار درمانی و فیزیوتراپی قطع شده و فقط داروها را آن هم به صورت نامنظم مصرف می کند.
یک دختر خانواده ازدواج کرده و دیگری 9 ساله است.

این خانواده فقیر، مستأجر هم هستند و ماهی دویست هزار تومان اجازه می دهند که مدت سه ماه است نتوانسته اند همین مبلغ را هم بپردازند. یارانه و 50 هزار تومانی که بهزیستی به پسر بزرگتر خانواده می دهد و مزد اندکی که پدر از کارگری های غیر مستمرش دارد،‌درآمد اصلی این خانواده است. طبق استعلامی که خیریه همت از اداره بهزیستی قم گرفته ، پدر و دو برادر دیگر نیز در بهزیستی استان قم پرونده تشکیل داده اند ولی هنوز حقوقی برای این افراد تعیین نشده است ؛ این خانواده تحت پوشش کمیته امداد هم نیست!

مادر این خانواده مجبور است بچه های معلول خود را مدام به حمام ببرد تا زخم بستر نگیرند. اعضای تیم تحقیق خیریه همت در همان گام اول ، وقتی دیدند این خانواده در گرمای طاقت فرسای قم ، کولر ندارند با هزینه شخصی خود برای این خانواده کولر تهیه کردند ولی زخم این خانواده نیازمند، عمیق تر این است که با یک کولر آتش فقر و محرومیت به سردی گراید.

خیریه همت این بار نیز به کمک کاربران فضای مجازی در صدد است گرهی از کار این خانواده بگشاید. آن طور که تحقیق کرده اند در مناطق حاشیه ای قم - جایی که این خانواده در آن زندگی می کند - خانه های کوچکی است که می توان با هزینه 70-60 میلیونی خرید تا این خانواده بتواند با استقرار در آن ، اجاره خانه ای که می دهد را صرف زندگی و درمان کند. اگر مردم همت کنند و مبلغ جمع شده ، بیش از این باشد، شاید بتوان کمک هزینه معالجه پسر سوم خانواده که امید به بهبود نسبی اش هست را هم فراهم کرد.

همت کنیم و هر کدام مان ، ‌هر اندازه که می توانیم و سخت مان نیست ، به این خانواده کمک کنیم تا شاید بعد از عید فطر،‌ گره از کار یک خانواده دردمند به لطف خدا و به دست هر کدام از ما باز شود.امیدواریم بتوانیم در اولین روزهای بعد از عید فطر ،‌خبر خوب گشودن گره از کار این خانواده مستحق را به کاربران بدهیم.



خانواده 6 نفره اقای غلامی



خانواده 6 نفره اقای غلامی

خانواده 6 نفره اقای غلامی

 برای کمک آنلاین اینجا را کلیک کنید.
۹۳/۰۵/۰۶
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی