مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی
بسم الله الرحمن الرحیم
بنای اولیه مسجد: مسجد صاحب الزمان(عج) در دهه ی 30شمسی ساخته شده که در ابتدا به صورت تک واحدی احداث شده و بعد ها به صورت ساختمان بزرگ تر و بهتری در دو ردیف سالن گونه با درهایی که در وسط آن قرار داشت ساخته شد.
این ساختمان از مصالحی مانند خشت ،گل ،چندل و بوریا درست شده بود که دارای یک گنبد خشتی بود و به وسیله ی راه پله به شبستان مسجد وصل می شد. یک حیاط متوسط و یک آب انبار فضای بیرونی مسجد را تشکیل میداد. در ایام زمستان نماز و مراسمات مذهبی داخل شبستان و در ایام تابستان در حیاط انجام می شد. با پیروزی انقلاب اسلامی در سال1357 فصل نوینی در فعالیتهای مسجد آغاز شد و شوق انقلاب و عشق به اسلام در سراسر کشور طنین انداز شده و در مسجد صاحب الزمان(عج) فعالیتهای فرهنگی و مذهبی زیادی انجام می شد تا اینکه گروهی منحرف وارد صحنه فعالیتهای مسجد شدند و کم کم امور را به دست گرفتند و نیروهای انقلابی و ارزشی را کنار زدند و موجب وهن و انحراف مردم را به وجود آوردند،سپس مدتی بعد روحانیت و نیروی مردمی با کمک یکدیگر پس از فعالیتهای فراوان ارشادی و همچنین در آخر با انجام فعالیتهای میدانی توانستند مدیریت مسجد را در دست بگیرند. در سال 1364 بنا به پیشنهاد هیات امناء بنای خشتی تخریب شده و بنای کنونی ساخته شد و از این تاریخ نمازها منظم تر و بیشتر به صورت جماعت انجام می شد. فعایتهای فرهنگی و مذهبی دوام داشت تا اینکه در سال 1383 گروهی از جوانان پرشور و مشتاق به اسلام ،انقلاب و ولایت فعالیتهای خود را در قالب یک مذهبی به نام انصارالمهدی(عج) در آورده و شروع به فعالیت کردند.
در حال حاضر یک حسینه در 2طبقه در حال ساخت می باشد که طبقه زیرین تششکیل شده و دفتر هیت، پایگاه و کتابخانه به همراه سالن اجتماعات در آنجا قرار دارد و مشغول فعالیت می باشد و طبقه اول آن در حال ساخت می باشد.
فعالیتهای این هیات شامل مراسم در کلیه اعیاد و عزاداریها می باشد که حضور اقشار مردم به ویژه جوانان را در پی دارد. این فعایتهای فرهنگی در برگراری مراسمات ختم نشده و برنامه های دیگری نظیر برگزاری سفر های زیارتی شامل کربلای معلی در ایام اربعین حسینی، مشهد مقدس در ایان تابستان و راهیان نور دار ایام نوروز می باشد.