مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی

۳۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

حسن روحانی یک سال است که رییس جمهور قانونی کشور است و من به عنوان کسی که به او رای ندادم و با گفتمان او مخالف هستم، باید بیش از بقیه حواسم باشد که شان او را حفظ کنم.

به گزارش پایگاه خبری گرمه به نقل از دانا، خرداد 92 هفتمین رییس جمهوری اسلامی ایران با تعداد 18 میلیون و 613 هزار و 18 رای انتخاب شد، حسن روحانی در سالگرد این انتخاب، به تمام کسانی که به او رای دادند تبریک میگویم، چرا که در مرام ما جز این نیست که رقیبمان را تکریم کنیم و انتخاب و نظر متفاوتش را محترم بشماریم.

حتی اگر هاشمی، میرحسین و کروبی در دو انتخابات ۸۴ و ۸۸ به رقیب پیروز خود پیام تبریک هم نداده باشند، اخلاق، منش و اعتقادات ما حکم می کند طور دیگری رفتار کنیم و به تمام کسانی که سال گذشته در انتخابات مثل ما فکر نکردند و روحانی را انتخاب کردند تبریک بگوییم.
 
ما با افتخار به تک تک کسانی که سال گذشته همین روزها مردی از شهرستان سرخه را انتخاب کردند احترام می گذاریم و بر خلاف کسانی که سال ۸۸ رای اکثریت مردم را درجه  دو می دیدند و شعار می دادند "هر کی جواد مواده، با احمدی نژاده"، معتقدیم همه ۱۸ میلیون رای دهنده به روحانی محترمند و اگر خیلی هایشان بیشتر از ما دلشان برای اسلام و ایران نسوزد، قطعا کمتر از ما دغدغه ندارند و سلیقه شان متفاوت است.
 
انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از یک جهت بی نظیر بود؛ از این بعد که هر فرد منصف و غیرمغرضی که شاید هنوز هم ادعای کودکانه تقلب 11 میلیونی در انتخابات ۸۸ را باور کرده بود، از عمق جان درک کرد که جمهوری اسلامی از تک تک آرای مردمش حفاظت می کند..
 
جمهوریت نظام که در سایه ولایت فقیه معنا پیدا می کند، حتی حاضر نیست کمتر از یک درصد رای کسی را (معادل کمتر از 300 هزار رای) جابجا کند تا انتخابات را به دور دوم بکشاند و در پس آن هم فرد دیگری را پیروز کند، بلکه رییس جمهور منتخب ملت حتی اگر 50.7% هم رای داشته باشد، تک تک آرای او خوانده و به مردم معرفی می شود، چرا که برخواسته از اراده مردم بوده و این موضوع را نه تنها در دموکرات ترین کشورهای جهان؛ که در هیچ کجای دنیا نمی توان مشاهده کرد، لذا روسیاهی این مسئله بیش از پیش برای دو خائن بزرگ به ملت ایران در سال 88 باقی ماند و این روزها بهترین زمان برای محاکمه آنها به جهت دروغ بزرگشان در سال 88 در حق مردم و نظام است.
کسانی که هم سال گذشته در چنین روزی به ظاهر رقابت انتخاباتی را باختند، باید تمرین باخت کنند و ظرفیتشان را خیلی بیشتر از اینها بالا ببرند و در عمل مانند موسوی و کروبی و خیلی از هواداران فریب خورده شان در سال ۸۸ نباشند که با یک شکست، همه چیز را از دست رفته دیدند و کارهایی کردند که هر کسی بعدها تاریخ را بخواند، عرق شرم بر پیشانی اش بنشیند.
 حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد 92 پیروز شد و همان مردمی وی را رییس جمهور کردند که پیش از این دو بار احمدی نژاد را به قدرت رسانده بودند. فارغ از مردم شهرهای بزرگ، اقبال معنادار مردم شهرهای کوچک و حتی روستاها به روحانی؛ اصلی ترین پیامی بود که باید از انتخابات خرداد 92 گرفت که ریشه آن هم "اقتصاد" است.
 
درواقع همان مردمی که سال 84 بواسطه نماد شدن احمدی نژاد برای مبارزه با "فقر، فساد و تبعیض" او را بر هاشمی، کروبی، معین، لاریجانی، قالیباف، رضایی و مهرعلیزاده ترجیح دادند و در سال 88 نیز با رای خیره کننده خودشان به احمدی نژاد او را بیشتر از کروبی، رضایی و موسوی مدافع حقوق خود می دیدند، به روحانی رای دادند؛ چون وی را متفاوت تر از بقیه نامزدها بویژه در عرصه اقتصادی دیدند. چون تصورشان بر این است که وی شبیه ترین فرد مثل هاشمی است و می تواند ثبات اقتصادی و رفاه معیشتی برای آنها بیاورد. 
 
هشت سال شنیدیم و حرف نزدیم؛ نه اینکه دولت احمدی نژاد بی عیب و ایراد باشد که انتقادات ما به آن بارها گفته شده است، از این حیث که حامیان رییس جمهور جدید متوجه شوند کار کردن چقدر سخت تر از سیاه نمایی و انتقاد دائم است. به عبارتی تازه دوره ما آغاز شده و این بار نوبت ماست که از دولت حاکم مطالبه کنیم؛ هر چند ما در دو سال آخر دوره احمدی نژاد و بعد از آن قهر بچه گانه 11 روزه ایشان نیز نشان دادیم اگر کسی نتواند انتظارات مردم را برآورده کند یا خلاف شعارهای خودش حرکت کند، برای ما قابل پذیرش نیست و باید پاسخگو باشد و سعی کردیم نگاه قبیله ای به سیاست نداشته باشیم.
 
 حسن روحانی یک سال است که رییس جمهور قانونی کشور است و من به عنوان کسی که به او رای ندادم و با گفتمان او مخالف هستم، باید بیش از بقیه حواسم باشد که شان او را حفظ کنم. او قبل از هر چیز بواسطه جایگاه حقوقی اش محترم است؛ هر نقدی داریم باید در چارچوب قانون، اخلاق و انصاف باشد و نباید کاری کنیم که فضای بی بند و باری و حرمت شکنی را که دولت گذشته باب کرد را دامن بزنیم و علیه دولت جدید هر چند مخالف ما، شکل بگیرد. 
 
تکریم رقیب، قبل از هر چیز بالا بردن شان خود ماست، به اضافه اینکه ما قبل از اینکه روحانی یا احمدی نژاد برایمان موضوعیت داشته باشد، رییس جمهوری اسلامی ایران برایمان مهم است. مانند آذر سال 83 که وقتی محمد خاتمی در دانشکده فنی دانشگاه تهران مورد بی احترامی و هتک حرمت دفتر تحکیم وحدت و هواداران دیروزش قرار گرفت، بچه های بسیجی بودند که با همه اختلافشان با خاتمی، از او حمایت می کردند.
 
اصلی ترین خطری که در این سالهای پیش رو خواهیم داشت "فرهنگ" است و از این به بعد هر میزان که نیروهای حزب اللهی روی فرهنگ کار کنند، کم است. ما انقلابمان یک انقلاب فرهنگی و دینی بوده است اما در سالهای بعد از انقلاب همواره این موضوع مورد غفلت بوده است. در دوران سازندگی و اصلاحات که فرهنگ کشور رو به استحاله رفت؛ در دوره احمدی نژاد نیز عملا فرهنگ رها شد و خیلی از سیاست های فرهنگی قبل ادامه یافت.
 
لذا درست است که در شرایط کنونی فوریت کشور حل مساله معیشتی و اقتصاد مردم است، اما خطرناک ترین تهدید کشور استحاله فرهنگی است که تا حدی هم رخ داده است. حل این مساله هم نه به معنای گشت ارشاد، بلکه کارهای ایجابی است که که تاکنون کمتر صورت گرفته است. 
 
 در پایان تاکید می کنم به عنوان یک مسلمان ایرانی که در این کشور زندگی می کنم، واقعا آرزو می کنم دولت جدید طی سه سال باقیمانده از عمرش در حل مشکلات مردم و وعده های مثبتش موفق باشد و حتی اگر کمکی هم از دست هر کسی برمی آید باید انجام شود، چون حل مشکلات مردم نسبت به هر مساله دیگر الویت دارد.
 
 
سید مصطفی میرزاباقری برزی
۲ نظر ۲۴ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۱
هادی شبیری

فرهنگ نیوز :فرمانده داعش در عراق در پیامی گفته است به سبب حفاظت ارتش عراق از سامرا با کمک سپاه بدر و نیروهای غیربومی نتوانستیم به اهدافمان برسیم و حرم امامین عسگرین را تخریب کنیم! از طرفی، یکی از نماینده‌های شیعه مجلس عراق-قاسم الاعرجی-در صفحه شبکه اجتماعی اش عکسی از خود و حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده است و نوشته: حاج قاسم اینجاست!

۲ نظر ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۰
هادی شبیری

 نشریه تخصصی علوم انسانی در حوزه سیاستگذاری در شمارگان خرداد و تیر به مدیر مسئولی دکتر مجتبی زارعی و سردبیری دکتر مظفر نامدار منتشر شد. پیش شماره مدرسه اسلامی علوم انسانی در اسفند 92 و اردیبهشت 93 منتشر شده بود.
 
به گزارش فارس، مدرسه اسلامی علوم سیاسی بدلیل اتخاذ مطالعات و رهیافت های پژوهشی سیاستگذارانه حاوی ترکیبی از پژوهشگران و صاحب نظران رشته های گوناگون علوم و فنون در شورای سردبیری خود به شرح زیر می باشد. شورای سردبیری(به ترتیب حروف الفبا):
 
دکتر علی امینی (مهندسی سیستم‌های فرهنگی)، دکتر پرویز امینی (جامعه‌شناسی سیاسی)، دکتر هادی آجیلی (روابط بین‌الملل)، دکتر سیامک باقری (تهدیدات ملی)، دکتر عادل پیغامی (اقتصاد اسلامی)، حجت‌الاسلام دکتر احمد جهان‌بزرگی (مطالعات نظام و دولت اسلامی)، دکتر سید حسین حجازی (امنیت بین‌الملل)، دکتر محمدعلی حسین‌زاده (جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی)، دکتر هاشم داداش‌پور (برنامه‌ریزی شهری ـ منطقه‌ای)، حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار (اندیشه سیاسی در اسلام و ایران)، دکتر سعدالله زارعی (امنیت ملی)، دکتر محمدمهدی زارعی (فقه و حقوق اسلامی)،دکتر سید ابراهیم سرپرست سادات، دکتر مجید عباسی (مطالعات منطقه‌ای)، دکتر جلال غفاری (مدیریت رسانه)، دکتر حسین قریب (سیاست‌گذاری فرهنگی)، دکتر یوسف قویدل رحیمی (جغرافیای طبیعی)، دکتر احمد نادری (انسان‌شناسی سیاسی)، حجت‌الاسلام دکتر سید محمود نبویان (فلسفه)، حجت‌الاسلام دکتر ذبیح‌الله نعیمیان (فقه سیاسی)، دکتر غلامرضا نورمحمدی آرانی (فقه پزشکی و طب سنتی)، دکتر محمدحسین یادگاری (علوم آزمایشگاهی ـ پزشکی)، حجت‌الاسلام دکتر محمدطاهر یعقوبی (تاریخ اسلام).
 
 
 در صفحات نخست ماهنامه مدرسه اسلامی علوم سیاسی، مقدمه ای با عنوان «به چه می اندیشیم» آمده است:
 
 در مدرسه اسلامی علوم سیاسی، مراد از سیاست، علم سیاست (Political science) نیست. بلکه مقصود از آن، سیاست به معنای جامع کلمه است که به سیاست‌گذاری و مدبر مطلقه عالم بازگشت دارد، ازاین‌رو این علم سیاست دینی نه علم بریده از خدا و نه علم دورمانده از ملت و کشور بلکه جزوی از حکمت عملی هم افق با حکمت نظری در حکمت متعالیه است.
 
سخنی از فلسفه سیاسی که اولاً مشروعیت تأسیسی خود را از منبع حقیقی دانش دریافت می‌دارد ثانیاً این عقل نظری را در عقل عملی به وحدت می‌رساند و ثالثاً در معنای سیاست‌گذاری و تدبیر همه جانبه به کار می‌رود. از حیث مشترک لفظی چیزی است قریب به (Policy making). سیاست‌گذار مطلقه عالم بر همه اجزای هستی نظارت دارد نه به بخش‌ها و اجزایی از آن. انسان، جامعه و جهان و... توأمان ذیل سیاست‌گذاری‌های اوست. آنطور که الهیات مدرن و طرفداران وطنی آن می‌پندارند ذهن خدا خالی نیست، او فقط صاحب مساجد، کلیساها و خانقاه‌ها نیست بلکه صاحب اقتصاد و سیاست و اجتماع هم می‌باشد.
 
این در حالی است که علوم سیاسی مدرن با قطع نظر از وحی و با تفکیک ساحات گوناگون انسان و جامعه، دین و دولت، قدرت و تهذیب،اخلاق و سیاست، اداره امور انسان فطری و یکپارچه را با اخلال مواجه کرده است. صد البته علم سیاست مدرن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در تبیین عرضی پدیده‌ها و امور اجتماعی و سیاسیات تک ساحتی داشته است اما به دلیل دورافتادگی از نظام طولی و به تبع آن غفلت از سیاست‌گذاری‌های جامع، ره‌آموز تشویش و اضطراب در انسان گردیده است.
 
اکنون که زمانه تولید دانش‌های بومی است جا دارد که با تحول در مطالعات و پژوهش‌های علوم سیاسی کلاسیک، سیاست‌شناسی نوینی صورت پذیرد تا سیاست‌گذاری و مهندسی جامع، پایدار و متوازن در روندها و فرایندهای پیشرفت تدارک شود. علوم سیاسی در زیست‌بوم ما و از منظر حکمی جزیره‌ای مستقل و نامرتبط با سایر حوزه‌های دانش نیست بلکه خود حاوی دیگر مدیریت‌ها و مشتمل بر اداره انواع خط‌مشی‌ها و سیاست‌ها است. پس در مدرسه اسلامی علوم سیاسی، فقه و فرهنگ و هنر، سیاست و اخلاق و اقتصاد و امور اجتماعی و ... جملگی ذیل حکمت عملی متخذ از حکمت نظری طرح‌بندی می‌شوند. ما بر آنیم که فعل و انفعال تمامی شوراهای عالی در قوای سه گانه کشور و مرجعیت تمامی سیاست‌ها و تاکتیک‌ها و برنامه‌های اجرایی بر اساس قضاوت عقل و نص قانون باید از سیاست‌گذاری متمرکز و نظام‌مند اما دانش بنیان تبعیت کند.
 
۰ نظر ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۶
هادی شبیری
رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تکریم خانواده شهدا از سوی معظم له، به بیان خاطره‌ای جالب از یک مادر شهید در حضور ایشان پرداخت.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، عصر امروز در همایش پاسداشت مادران شهدا که با نام «مادران چشم براه» در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، طی سخنانی گفت: یادواره مادران شهدا بسیار ابتکار جالبی است؛ مادرانی که نمی‌توان گفت فرزندانشان گمنامند بلکه آنها بلندآوازه‌اند و آسمانیان آنها را می‌شناسند.
 
وی افزود: هر چقدر هم که به این خانواده‌ها توجه و احترام شود باز کم است. شما در نظر بگیرید که مادران وقتی فرزندشان تب می‌کند چه احساسی دارند حالا مادری که فرزندش را بزرگ کرده و این نهال را به شاخ شمشاد تبدیل کرده است بیاید و او را دو دستی تقدیم کند، این چیز کمی نیست.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین اظهار داشت: من سلام حضرت آقا را به شما می‌رسانم و اگر اجازه دهید سلام شما را هم به حضرت آقا خواهم رساند.
 
محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه امیدوارم این ابتکار در سراسر کشور توسعه پیدا کند، بیان داشت: یکی از رسم‌هایی که حضرت آقا آن را رعایت می‌کنند و مقید به انجام آن هستند، دیدار با خانواده شهداست.
 
وی گفت: چه در سفر و چه غیر سفر، ایشان به دیدار خانواده این عزیزان می‌روند و حتی گاهی در یک شب به 3-4 خانواده هم سر می‌زنند و جالب است بدانیم دیدار آنها با هم تماشایی است.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما در کوچه‌های تنگی که شاید کمتر کسی حاضر باشد به آنجا برود می‌رویم و به خانواده شهدا سر می‌زنیم.
 
وی افزود: در یکی از دیدارهایی که با مقام معظم رهبری به دیدار یک خانواده شهید رفته بودند این خاطره‌ای که می‌خواهم برایتان تعریف کنم چند سال پیش رخ داده است.
 
وی گفت: به خیابان پیروزی رفته بودیم برای دیدار با خانواده 2 شهید. رسم آقا این است که ایشان در این دیدارها پدر و مادر شهید را صدا می‌زنند تا در کنار ایشان بنشیند و اگر شهید فرزندی داشته باشد آقا او را در آغوش می‌کشد و از احوالشان می‌پرسد و اینکه شهید شما کجا و چگونه به شهادت رسیده است.
 
وی ادامه داد: در این دیدار آقا از مادر آن شهید پرسیدند آیا شما فرزندان خودتان را در عالم رویا هم دیده‌اید؟ این مادر گفت بله و داستان تکان دهنده‌ای را تعریف کرد و گفت بچه اولم در ارتش خدمت می‌کرد و در جنگ به شهادت رسید. بعد از اینکه او شهید شد برای تکریم ما، مرا به سفر حج فرستادند، من هم که از خدا خواسته بودم، پذیرفتم.
 
محمدی گلپایگانی افزود: ‌این مادر گفت در روزهای آخر و ساعات پایانی این سفر که می‌خواستیم برویم سوار ماشین شده و برای برگشت به فرودگاه برگردیم، من در حال خواندن نماز بودم که خانمی وارد اتاق ما شد به من گفت وقتی به تهران بروید پسر دوم شما هم شهید شده. بروید بُرد یمانی بخرید و با آب زمزم آن را بشویید و طواف دهید و برای فرزندتان ببرید. گفتم من دیگر پولی ندارم. ْآن خانم به سجاده‌ام اشاره کرد و گفت زیر سجاده شما پول هست. پول را بدون اینکه بپرسم او کیست، برداشتم کفن را خریدم طواف دادم و با آب زمزم شستم. وارد فرودگاه مهرآباد که شدم به من اطلاع دادند جنازه پسرم در معراج است. با تجلیل فراوان او را تشییع کردیم و به خاک سپردیم. پسرم در سپاه فعالیت می‌کرد. بعد از 10 روز او را در خواب دیدم پرسیدم کجایی؟ گفت ما در آسمان چهارم با تعدادی دیگر خدمت عیسی مسیح هستیم و آماده‌ایم تا زمانی که حضرت ولی عصر(عج) ظهور کنند با حضرت مسیح(ع) به خدمت ایشان بیاییم.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: این خانم سواد نداشت و شاید خیلی از باسوادها هم ندانند که یکی از یاران حضرت ولی عصر(عج)، مسیح(ع) است. این مادر گفت از پسرم پرسیدم برادرت را هم می‌بینی؟ جواب داد بله اما او جای دیگری است.
 
محمدی گلپایگانی در پایان این خاطره افزود: ما همه متحیر بودیم و می‌خواهم به مادران شهدا بگویم یقین داشته باشید فرزندانتان در این مراسم حضور دارند. شما چیزی از دست نداده‌آید و یک سرمایه‌گذاری پاک کرده‌اید برای روز مبادا.
۱ نظر ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۵
هادی شبیری
ضرورت تقویت و تثبیت عناصر جوان انقلابی در دانشگاهها/ افرادی که روزی با انگیزه‌های تند انقلابی حرکت می کردند، اکنون بیّنات انقلاب‌اسلامی برای آنها نامفهوم است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس، مدیران، پژوهشگران و محققان جهاد دانشگاهی، لازمه ادامه صحیح و پرشتاب حرکت علمی کشور را، «کار و مدیریت جهادی» و تقویت روحیه «ما می توانیم» با حفظ جهت گیریهای انقلابی و اسلامی و ترسیم دقیق جایگاه و وظایف، در چارچوب نقشه جامع علمی دانستند و تأکید کردند: هدف گذاری حرکت علمی کشور باید افزایش دانش جهانی از طریق تولید فرآورده های جدید و ناشناخته دانش بشری در چارچوب ارزشهای انسانی، باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با گرامیداشت «روز جوان»، مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی را برخورداری از نیروی جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی برشمردند و گفتند: جهاد دانشگاهی، نهادی مهم است زیرا هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت ها از حرکت نمی ایستد.
 
 
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه پرهیزگاری، نیت الهی و توکل به خداوند متعال، از لوازم تلاش و حرکت جهادی است، افزودند: چنین تفکر و روحیه ای در کارهای علمی، موجب عنایت پروردگار و باز شدن راهها بسوی پیشرفت علمی خواهد شد.
 
ایشان در همین خصوص به شبهه ای اشاره کردند و گفتند: ممکن است برای برخی این سؤال پیش بیاید که اگر تقوای الهی زمینه ساز پیشرفت علمی است، پس چگونه برخی دانشمندان که تقوا نداشتند و حتی به خدا هم معتقد نبودند، توانسته اند به پیشرفتهای علمی دست پیدا کنند.؟
 
رهبر انقلاب اسلامی برای پاسخ به این سؤال، به وعده الهی در قرآن کریم مبنی بر اینکه هر فردِ برخوردار از تلاش و پشتکار، به محصول و هدف مورد نظر در مسیر حرکت خود، خواهد رسید، اشاره کردند و افزودند: اما میان کیفیت محصول و پیشرفتی که در چارچوب تلاش با جهت گیری الهی و حرکت در مسیر غیرخدایی به دست می آیند، تفاوت اساسی وجود دارد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین این تفاوت گفتند: امروز با وجود پیشرفت های گسترده علمی در عرصه های مختلف، خطرات، ضررها، انحطاط ها و قدرت طلبی هایی نیز برای بشریت بوجود آمده و این آفات انسانها را دچار رنج ها و گرفتاریهای فراوانی کرده است.
 
ایشان خاطرنشان کردند: اگر تلاش ها و حرکت های علمی در چارچوب جهت گیریها و تقوای الهی باشند، قطعاً نتایج و محصولات آنها، از ضررها و فجایع به دور و برای بشریت نافع خواهند بود.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: با چنین دیدگاهی می توان نتیجه گرفت که دستاوردهای علمی مجموعه دانشگاهی و تحقیقاتی کشور در 35 سال گذشته، قطعاً از دستاوردهای 35 سال بدون شرایط و روحیه جهادی، بیشتر و با کیفیت تر است.
 
۲ نظر ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۳
هادی شبیری
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، منابع امنیتی ارشد عراق درباره حمله امروز گروه تروریستی داعش به مرقد امامین عسکریین(ع) در سامرا توضیح دادند که این حمله از سمت منطقه «الجزیره» کوی «الجلام» و کوه‌های «حمرین» صورت گرفت و در آن ده‌ها تروریست داعشی شرکت داشتند.

این حمله داعش به فرماندهی «ابو حفص الشامی»، سرکرده داعش در دیالی و با استفاده از سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین صورت گرفت و برای این حمله از مدت‌ها پیش طراحی شده و هدف از آن اعلام امارت داعش در صلاح الدین و تسلط بر مرقد امامین عسکریین(ع) در سامرا بود.

براساس گزارش‌های امنیتی تروریست‌های داعش سپیده دم امروز وارد سامرا و در بیش از نیمی از کوی‌های آن پراکنده شده و برفراز مساجد و در میدان‌های آن پرچم‌های سیاه داعش را برافراشتند.

با این حال گزارش‌های امنیتی تاکید می‌کنند که مرقد امامین عسکریین(ع) در سامرا هم اکنون در محافظت کامل نیروهای امنیتی عراقی قرار دارند و مانع حمله تروریست‌ها به این دو مرقد شدند.

«محمود سامرایی»، از شاهدان عینی اهالی سامرا در این ارتباط توضیح داد که از اولین ساعات سپیده دم امروز درگیری‌های شدید آغاز شد و تا زمان تنظیم گزارش درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و نیروهای داعش هم اکنون در کوی‌های شرقی سامرا پراکنده شده‌ و صدای انفجار و درگیری در این مناطق همچنان ادامه دارد.

این شاهد عینی همچنین تاکید کرد که عناصر داعش شماری از اهالی منطقه را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

«اسماعیل خضیر»، معاون شورای استانداری صلاح الدین نیز در این خصوص توضیح داد که عناصر داعش در برخی مناطق سامرا سنگر گرفته‌اند و از اهالی منطقه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر «سعد معن»، سخنگوی عملیات مشترک تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای بیرون راندن عناصر داعش از مناطقی هستند که تروریست‌ها در آن سنگر گرفته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۰۷:۰۵
هادی شبیری

محسنی اژه ای: کسانی که می گویند به دین مردم کار نداشته باشید مراجع و حوزه های عملیه را به سخره گرفتند/ می‌خواهند «ما نمی توانیم» را به جامعه پمپاژ کنند/ در جامعه تبلیغ می‌شود نمی توانیم با ظالم دربیافتیم

 واکنش ها به اظهارات آقای روحانی در «متوهم» خواندن افرادی که دغدغه دین و آخرت مردم را دارند ، همچنان ادامه دارد.

به گزارش رجانیوز، روز گذشته، دادستان کل کشور به اظهارات رئیس جمهور درباره دغدغه مندی برای دین و آخرت مردم واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه ای که به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد در جمع مردم قم حاضر شده بود، به نقش امام خمینی در هدایت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) در تبعیت از پیامبر‌ اعظم(ص) و اهل بیت(ع) برای دینداری مردم و رسیدن آنها به بهشت و دوری از جهنم مشقت‌ها و مرارت‌های زیادی را تحمل کردند، ‌عده‌ای امروز می‌گویند به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشید! ‌چنین تفکراتی به سخره گرفتن زحمات علما، مراجع و حوزه‌های علمیه است.

سخنان دادستان کل کشور واکنشی به اظهارات اخیر آقای روحانی است که در جمع کارمندان سازمان محیط زیست گفته بود:

«بعضی بیکار هستند و دچار توهمات می‌شوند، عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند در حالی که نه می‌دانند دین چیست و نه آخرت. اما همیشه غصه آخرت را می‌خورند

رییس‌جمهور همچنین در تحلیل تفاوت حضور دولت و مردم در مباحث اجتماعی گفت: دولت دینی خوب است اما دین دولتی جای صحبت دارد؛ حتی تبلیغ دین باید به دست عالمان، مراجع، صاحب نظران و دلسوزان انجام شود و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد.

البته آقای روحانی یک هفته قبل از آنکه دغدغه مندان دین و آخرت مردم را متوهم بماند در همایش «بیمه سلامت همگانی»  گفته بود:

نباید مردم را بیهوده و بدون جهت نگران کرد و باید بگذاریم مردم راحت باشند، اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.

کارشناسان عقیده دارند که اظهارت آقای روحانی واکنشی بود به انتقاداتی که توسط مراجع تقلید، ائمه جماعات و کارشناسان درباره وضعیت فرهنگی جامعه و بی تفاوتی به گسترش «فساد سازماندهی شده» بیان شده است .

البته اظهارات جنجالی رئیس جمهور که با بازتاب گسترده رسانه های حامی دولت مواجه شده بود با واکنش گسترده ائمه جماعات ، علما و حتی مراجع تقلید روبرو شد.

در همین راستا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، 7 خرداد ماه، در سخنانی در جمع طلاب علوم دینی با اشاره به وجوب فرضیه امر به معروف و نهی از منکر به اظهارات آقای روحانی واکنش نشان داد و بیان داشت: این که برخی مسؤولان گفته بودند با زور شلاق نمی توان افراد را به بهشت فرستاد ما هم این گونه می گوییم، اما می گوییم با دست خودمان درهای جهنم را به روی مردم باز نکنیم.

این مرجع تقلید بیان داشت: به عنوان مثال در ایام نوروز و دیگر مناسبت هایی که مسافرت های زیادی انجام می شود، راهنمایی و رانندگی برای تامین امنیت جان مردم و مسافران طرح های ویژه ای دارند و نظارت بسیار شدیدی را اعمال می کنند اما اگر گفته شود کاری به کار مردم و رانندگان نداشته باشید آیا کسی چنین منطقی را می پذیرد؟

آیت الله مصباح یزدی نیز  دوازدهم خرداد ماه در جمع زائران حرم امام خمینی در این باره گفت: ... حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به هشدار امام(ره) در خصوص نفوذ نامحرمان، اظهار داشت: برخی مسئولین به گونه‌ای رفتار می‌کنند که زمینه عملی شدن این هشدار امام(ره) را فراهم کنند. جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولین عمامه به سر مطرح می‌شود.

«ما نمی توانیم» با الفاظ دیگری به جامعه پکپاژ می شود

اما اظهارات انتقادی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم سالروز قیام 15 خرداد تنها به اظهارات رئیس جمهور درباره متوهم خطاب کردن دغدغه مندان دین مردم ختم نشد. 

وی اشاره تلویحی به موضوع پذیرش قطعنامه توسط حضرت امام خمینی در سال 1367 کرد و اظهار داشت:  کسانی که در زمان جنگ القاء می کردند که جنگ پرهزینه است و می گفتند ما جوانانمان را در جنگ به شهادت می رسانیم امروز همین حرف ها را ولی با الفاظ دیگری می زنند.

محسنی اژه ای گفت: آنچه باعث پیروزی و حفظ انقلاب شده است تکیه بر قدرت خداوند و مردم، بصیرت، مجاهدت، مقاومت و انسجام بوده است باید مراقب باشیم، امروز زلزله «ما نمی توانیم» در جامعه ما با الفاظ دیگری پمپاژ می شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در جامعه تبلیغ می شود که نمی توانیم با دنیا دربیافتیم این افراط و تندروی است، آن زمان ایستادن در برابر شاه را افراط می دانستند امروز نیز مقابله و ایستادن در برابر ظالمین را افراط می دانند.

وی گفت: با وجودی که شخصیت های دینی، بزرگان، امام راحل و شهید مدرس بارها تاکید کردند که سیاست ما عین دیانت و دیانت عین دیانت ماست، یعنی دین ما، دین سیاسی است ولی عده ای دنبال القای شعار «جدایی دین از سیاست» هستند.

دادستان کشور افزود: امروز عده ای با کلمات مشتبه، بحث حکومت دینی و دین دولتی را مطرح و این گونه القاء می کنند که دین آزاد است و ما چه کار به دین مردم داریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه همان کلامی که دین را از سیاست جدا می داند امروز با کلمات مشتبه، در جامعه ما از طریق رسانه های عادی و تریبون های عمومی پمپاژ می شود.

این بازی برد – برد که می گویند یعنی چه؟

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: روحانیون، بزرگان و متدینین، اگر کشور مستقل می خواهیم باید ثروتمند باشیم، دشمنان می خواهند از راه اقتصاد به ما ضربه بزنند. به همین دلیل رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، آیاحالا که دشمنان دربحث هسته ای می خواهند ما را از حق خود محروم کنند باید دست روی دست بگذاریم و بگوییم نمی توانیم؟

وی افزود: این بازی برد برد که می گویند یعنی چه؟ چرا توضیح نمی دهید که برد - برد به معنای چیست و چگونه می خواهید ما برد کنیم و آمریکا هم برد کند؟
۰ نظر ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۰۶:۴۴
هادی شبیری
زهرا مصطفوی، دختر امام (ره)، بعد از عزل آقای منتظری برای آینده رهبری احساس نگرانی می‌کند و به امام می‌گوید که شما الان کسی را ندارید، امام بلافاصله و قاطعانه می‌فرمایند داریم، همین آقای خامنه‌ای
ماجرای درخواست خانواده شهید مغنیه از
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان از اعضای اصلی بیت امام خمینی (ره) که به انجام امور محوله از سوی امام (ره) مشغول شد و مدیریت امور مالی و وجوه شرعی و مسئولیت امور ارزی مربوط به امام(ره) را به عهده داشت. وی همچنین مسئولیت بخشی از گزارش‌ها و نامه‌های مربوط به امام (ره) را تا لحظات آخر زندگی با برکت ایشان بر عهده داشتند.

حجت‌الاسلام رحیمیان بعد از رحلت حضرت امام (ره) همواره در کنار مقام معظم رهبری بود و تا سال 1371 به عنوان قائم مقام بنیاد شهید انقلاب اسلامی نقش ایفا می‌کرد تا اینکه در مرداد ماه همان سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و از سوی رئیس جمهور وقت به عنوان رئیس بنیاد شهید منصوب شد. از سال 83 نیز پس از ادغام نهادهای ایثارگری و تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران با حکم مجدد مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید منصوب شد. وی شهریورماه 92 با حکم مقام معظم رهبری به تولیت مسجد مقدس جمکران منصوب شد.

با توجه به ارتباط نزدیک حجت‌الاسلام رحیمیان با امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، به دفتر وی در مسجد مقدس جمکران رفتیم تا با وی در مورد سیره عملی و شخصیتی امام خامنه‌ای به گفت‌وگو بپردازیم.

متن زیر مشروح گفت‌وگوی تسنیم با حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان است:

تسنیم: بسم الله الرحمن الرحیم. از اینکه فرصتی را به ما دادید تا بتوانیم از اظهارات و نظرات شما استفاده کنیم کمال تشکر را داریم. آقای رحیمیان با توجه به اینکه شما در بیت امام (ره) بودید و ارتباط نزدیکی با امام (ره) و مرحوم حاج احمدآقا داشتید جمله صریحی از امام را در مورد علم و یا ویژگی‌های مقام معظم رهبری از امام (ره) شنیده‌اید؟ یا اینکه حضرت امام بخواهند در مورد جانشینی خود توصیه‌ای داشته باشند؟

رحیمیان: بسم الله الرحمن الرحیم. هدف حضرت امام در درجه اول جا انداختن نظام با شاخص‌هایش، بدون وارد شدن به مصادیق آن بود. اگر قرار بود امام صریحا برای خودشان جانشین تعیین کنند، به یک سنتی تبدیل می‌شد که برای امام خیلی مطلوب نبود و احیانا در دنیا هم مطلوبیت لازم را نداشت.

ماجرای درخواست خانواده شهید مغنیه از

امام، بلاتشبیه مثل قرآن که شاخص‌ها را تبیین می‌کند و در حقیقت سعی می‌کند مردم، جامعه و ساختار نظام اسلامی  به رشدی برسند، تلاش کردند تا به فرایند جانشینی بر اساس معیارها و شاخص‌ها دست پیدا کنیم؛ نه مانند حکومت‌های سلطنتی و دیکتاتوری که در زمان حیاتشان سعی می‌کنند آنچه را که اعتقاد دارند چه به حق و چه نابحق بر مردم تحمیل کنند.
امام درواقع سعی می‌کند سطح درک و تفکر جامعه، از مسئولین و نخبگان تا مردم را تا آنجا که وظیفه را تشخیص بدهند بالا بیاورد، به گونه‌ای که می‌گوید اگر روزی خمینی هم از این راه برگردد، مردم برنمی‌گردند. این یعنی می‌خواهد سطح درک  و نگاه مردم را به جایی برساند که شخص‌گرایی که شاخص‌ها را فراموش کنند، نباشند.

زهرا مصطفوی، دختر امام (ره)، بعد از عزل آقای منتظری برای آینده رهبری احساس نگرانی می‌کند و به امام می‌گوید که شما الان کسی را ندارید، امام بلافاصله و قاطعانه می‌فرمایند داریم، همین آقای خامنه‌ای

بر این اساس امام طبعاً بنایش نبود که به روشنی و با صراحت در این زمینه سخنی بگوید و به صورتی بر جامعه  تکلیف کند اما در عین حال قطعا شنیده‌اید و مطلبی است که برای همه روشن شده است که از همان 14 خرداد سال 68 آنچه که در مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رهبری بعد از امام اتفاق افتاد، از طرق مختلف از اظهارات امام نقل شد.

مورد دیگری علاوه بر آن موردی که در خبرگان مطرح شد، از قول زهرا مصطفوی دختر حضرت امام است که ایشان مستقیماً از خود حضرت امام شنیده بود و چند سال پیش هم طی مصاحبه‌ای از وی در مجله پاسدار اسلام چاپ شد. وقتی که خانم زهرا مصطفوی بعد از عزل آقای منتظری برای آینده رهبری احساس نگرانی می‌کند و می‌گوید برای آینده کسی را نداریم، امام بلافاصله و قاطعانه می‌فرمایند داریم، همین آقای خامنه‌ای.

از سوی دیگر خود برخوردهایی که ما از امام نسبت به مقام معظم رهبری شاهد بودیم، برخورد متفاوتی بود. مثلا معمولا هرروز 8 صبح ما خدمت امام (ره) بودیم که کارهای مربوط به دفتر و شأن مرجعیت امام و کارهایی که برعهده ما بود و باید به خدمت امام ارائه می‌کردیم انجام می‌شد. برنامه ما ثابت بود و بقیه ملاقات‌ها بعد از آن نیم ساعت، چهل دقیقه‌ای بود که ما خدمت ایشان بودیم.

تا آنجا که یادم هست درطول آن ده سال 2 بار امام برنامه ما را بهم زدند و فرمودند بگذارید برای بعد.یک مورد برمی‌گشت به دیدار با علمایی که هم سن و بعضا سن‌شان بالاتر از امام بودند. برای آن پیرمردها بالا رفتن از سربالایی دفتر مشکل بود که بروند بالا و بعد داخل بیایند و وقتی امام متوجه شدند فرمودند جمع کنید تا آقایان بیایند.

یک مورد هم درباره مقام معظم رهبری بود که وقتی متوجه شدند ایشان آمده است فرمودند جمع کنید تا ایشان وارد شوند. این برخورد کاملا متفاوتی بود. خیلی‌ها می‌آمدند و می‌نشستند تا برنامه ما انجام شود و احیانا ملاقات حسینیه انجام بگیرد تا نوبت آنها شود تا خدمت امام (ره) برسند. این یک استثنا بود در برخورد امام با مقام معظم رهبری بود که من خودم شاهد آن بودم.

نتیجه آن شاخص‌هایی که امام تعیین کردند، حتی اگر آن تاییدات و اشارات امام هم نبود، سیر تکاملی که خبرگان ما پیدا کرده بودند، بعد از خطایی که نسبت به آقا منتظری اتفاق افتاد، به جایی رسید که به صورت طبیعی بعد از رحلت امام  وجه غالب و اکثریت قاطع خبرگان در جمع بندی‌شان به این گزینه رسیدند و می‌دانید آن روز در مجلس خبرگان رهبری تنها کسی که با این گزینه مخالفت کرد، شخص مقام معظم رهبری بود.

ماجرای درخواست خانواده شهید مغنیه از

مقام معظم رهبری پشت تریبون آمدند تا مانع شوند و با عصبانیت عبایشان را کشیدند و قاطعانه و جدی مخالفت کرد و از این انتخاب ابراز نگرانی و ناراحتی کردند. البته مسئله خدا و عنایتی را که امام زمان به این انقلاب و نظام دارد را نباید نادیده گرفت. خدا نمی‌گذارد به انقلاب و نظامی که صدها هزار شهید و جانباز دارد و خون 220 هزار شهید پای این نظام ریخته شده آسیبی برسد. صاحب این انقلاب و نظام کس دیگری است. (همراه با گریه) خودشان سناریویی را اجرا کردند که این انقلاب صاحب دارد و او آن  را تدبیر می‌کند.

شما ده سال تلاش کردید  کسی را رهبر کنید، جانشین کنید، قائم مقام کنید ولی آن کسی که  صاحب اصلی انقلاب است به زبان حال گفت می‌دانم این به در نمی خورد، بنابراین سناریویی را اجرا می‌کنم تا او کنار برود و زمینه‌ای را فراهم کرد تا کسی در این جایگاه قرار بگیرد که از عهده کار بر بیاید و کشتی انقلاب  و رسالت سنگین بعد از رحلت امام که به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر از دوران امام بود را به ساحل مقصود برساند.

تسنیم: آقای رحیمیان در آن زمان خیلی از شخصیت‌های دیگری مطرح بودند ولی مقام معظم رهبری از سوی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چه شاخصه‌های علمی، مدیریتی و شخصیتی داشتند که رأی قاطع مجلس خبرگان بر روی ایشان بود؟

۰ نظر ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۴۳
هادی شبیری
کسانی که نگرانی علما و تجمع روحانیون در فیضیه را به توهم متهم می کنند دینشان را از فیضیه گرفته اند یا انگلیس؟/ با تعارف های توخالی و نام بردن از مقام معظم رهبری نمی توانند مردم را فریب دهند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تاریخ دیروز دوازدهم خرداد ماه در جمع اعضای کاروان پیاده عازم حرم امام خمینی(ره) با عنوان «عاشقان حسینی، زائران خمینی(ره)» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: رحلت حضرت امام خمینی(ره)، مصیبت بسیار بزرگی برای ملت ایران بوده و هست، اما از رحلت ایشان برکاتی به وجود آمد. همانگونه که شهادت سیدالشهدا(ع) هرچند مصیبتی غم بار بود، اما اگر ایشان شهید نمی‌شد، این برکات عظیم و احیاء اسلام نیز میسر نمی‌شد.

علامه محمدتقی مصباح یزدی با اشاره به این‌که حضور این جمع از برکات رحلت امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: این‌که کسانی که اصلا ایشان را درک نکرده و ندیده اند، بعد از 25 سال با پای پیاده از شهرهای دور عازم حرم امام(ره) شده و پیام امام(ره) را به همگان یادآوری کنند، برکتی از حضرت امام خمینی(ره) است که بعد از رحلت ایشان حاصل شده است.

وی با اشاره به این‌که پیام خمینی(ره) همان پیام امام حسین(ع) است، خطاب به اعضای کاروان پیاده اظهار داشت:  تصور شخصی من این است که شاید ثواب کار شما، مانند ثواب کار کسانی باشد که با پای پیاده به حرم سیدالشهدا(ع) مشرف می‌شوند، لذا با توجه حرکت کنید، با وضو باشید و کار خود را کم مشمارید، چرا که این ایام از بهترین ایام عمر شما و از بهترین توفیقاتی است که نصیب شما شده است.

 

عضو خبرگان رهبری یکی از برکات کاروان‌هایی که پیاده عازم حرم امام(ره) هستند را دریدن مشغولیت‌های روزمره و تفکر در نهضت امام(ره)، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: باید توجه داشت که ویژگی و امتیاز امام(ره) نسبت به سایر علما چه بوده و خداوند چه برکتی به این مرد داده و در نفس او چه اعجازی وجود داشت که ما نظیر آن را حتی در بین علما نمی‌یابیم؟

 

وی ادامه داد: خوب است در این مسیر درباره دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس تفکر کرده و آسیب‌هایی را که ممکن است این انقلاب را تهدید کند، شناسایی کنید تا در حد امکان از آن پیشگیری شود و اگر آسیبی نیز وجود دارد، برای مقابله با آن، خود را آماده کنید.

 

وی با اشاره به این‌که اگر این آگاهی‌ها نباشد، کم‌کم خط امام(ره) فراموش می‌شود، اظهار داشت: خط سیدالشهدا(ع) با همین عزاداری‌ها زنده مانده است و اگر نبود این عزاداری‌هایی که با اشاره خود اهل‌بیت (ع) برپا می‌شد، چه بسا امروز خط سیدالشهدا(ع) فرمواش می‌شد و حتی عده‌ای منکر ارزش کار امام حسین(ع) می‌شدند و تفسیری اشتباه از حرکت ایشان ارائه می‌دادند. همانطوری که امروز نیز برخی اینگونه تحلیل می‌کنند که حرکت سیدالشهدا(ع) برای جنگ، عجولانه و اشتباه بود و ایشان می‌توانست با توجه به شخصیت و نسبتش به پیامبر(ص)، با دستگاه حاکم مدارا کرده و پس از کسب قدرت و تربیت مردم، در صورت لزوم قیام کند.

وی با اشاره به این‌که شبیه چنین تفسیری، از قبل از انقلاب درباره حرکت امام خمینی(ره) وجود داشت و اکنون نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: در ابتدای نهضت امام خمینی(ره) عده‌ای می‌گفتند نباید با شاه در افتاد، چرا که تنها شاه شیعه در جهان است و باید با مسالمت و مدارا از حکومت وی برای نشر تشیع استفاده شود. حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز عده‌ای معتقد بودند این جنگ هرچه زودتر باید تمام شود، چرا که جنگ غیر از از دست دادن جوان‌ها و بیوه شدن زنان و تخریب منابع و ضربه به اقتصاد کشور، حاصل دیگری ندارد!

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که این نحوه تحلیل‌ها و تفسیر‌ها از صدر اسلام تا کنون وجود داشته و دارد، خاطر نشان کرد: امام(ره) هنوز در پاریس بودند که مهندس بازرگان که یک شخصیت اسلامی و مورد احترام تلقی می‌شد، از سر دلسوزی و خیرخواهی به امام پیشنهاد کرد که اختلافات با شاه را تمام کنند، چرا که نمی‌توان با شاه و ارتشی که دارد، مقابله کرد و این مقابله وضع را بدتر می‌کند و البته امام (ره)، پس از سخنان وی، شاه را رفتنی دانسته و ارتش را برادران خود خطاب کردند که بعد از رفتن شاه به جمهوری اسلامی می‌پیوندند.

وی ادامه داد: از همان روزی که امام (ره) در پاریس بود، بسیاری- چه بسا از سر خیر اندیشی – از امام (ره) خواستند تند و سخت برخورد نکنند، چرا که آنها روحیه برخورد نداشتند، و می‌خواستند راحت‌طلبی خود را با صلح و مدارا حفظ کنند و هرگز اجتماع و تظاهرات را برنمی‌تافتند، چه برسد به جان دادن.

علامه مصباح یزدی با اشاره به این‌که تعداد کسانی که امروز حاضرند برای بقای نظام اسلامی جان خود را فدا کنند، بسیار بیش از تعداد چنین افرادی در آغاز انقلاب است، اظهار داشت: این به برکت تربیت افراد توسط امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان که نسخه بدل خمینی(ره) در دفاع از ارزش‌ها و آرمان هاست، میسر شده است.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم، ادامه داد: به تصریح قرآن کریم، دشمنان تا زمانی که شما دست از دینتان برندارید، دائما با شما در حال جنگ هستند. اما امروز دشمنان هم به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق نظامی نمی‌توان به مقابله با ایران پرداخت، و لذا جنگ نرم را در پیش گرفته‌اند.

 

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دشمنان حتی برای لباس‌های افراد نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند، به‌گونه‌ای که وقتی فردی می‌خواهد لباس مناسب و اسلامی تهیه کند، آن را در بازار نمی‌یابد.

 

وی با اشاره به نفوذ جنگ نرم دشمن در تفکرات افراد افزود: تقریبا همه مسئولین ما در دوره‌های مختلف در ته دلشان باور نداشتند که بتوان حریف آمریکا شد و معتقدند که ایران در علم، تکنولوژی، صنعت و نظایر اینها به آمریکا نیازمند است و چاره‌ای جز رابطه با آمریکا وجود ندارد و البته این رابطه، هزینه‌ای هم دارد که طبیعتا باید پرداخت شود. یعنی از یک طرف عامل فکری و از طرف دیگر عامل روانی که راحت‌طلبی و رفاه‌طلبی است سبب شده تا این افراد، رابطه با آمریکا را مصلحت بدانند!

وی افزود: حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به هشدار امام(ره) در خصوص نفوذ نامحرمان، اظهار داشت: برخی مسئولین به گونه‌ای رفتار می‌کنند که زمینه عملی شدن این هشدار امام(ره) را فراهم کنند. جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولین عمامه به سر مطرح می‌شود.

وی با اشاره به این‌که امام(ره) اولین وظیفه دولت را حفظ دین مردم می‌دانست، خاطر نشان کرد: اگر امام(ره) احساس خطر می‌کرد و اگر نجف و مشهد را به خاطر ساکت بودنشان مورد خطاب قرار داده و سکوت را بر علما حرام می‌دانست، به خاطر احساس خطر برای اسلام بود، نه برای اقتصاد، نفت و تحریم.

عضو خبرگان رهبری افزود: این‌که عده‌ای بگویند دولت وظیفه‌ای برای دین مردم ندارد، بلکه وظیفه دولت فقط برداشتن تحریم‌ها و آن هم نه با مقاومت، بلکه از راه دیپلماسی است، بر خلاف خط امام(ره) است. مگر امام(ره) برای تحریم و اقتصاد قیام کرد؟ مگر این همه شهید برای شکم و تحریم جان خود را فدا کردند؟ مگر نه این است که همه شهدا در وصیت نامه هایشان، اسلام و پیروی از امام(ره) را گوشزد کرده‌اند؟

وی افزود: امروز امام سر از مدفن برآورَد و ببیند که مسئولین کشور چه می‌گویند؟ همان مسئولینی که از سخنانشان بر می‌آید که امام(ره) هم اسلام را نشناخته بود؛ همان مسئولینی که برخی از کارهای اول انقلاب را اشتباه عنوان می‌کنند، در حالی که امام(ره) با قوت آن را تأیید کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آیا این عده فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و سرشان نمی‌شود؟ آیا فکر می‌کنند با تعارف‌های توخالی و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبری، در حالیکه عملشان بر خلاف صریح فرمایشات رهبری است، می‌توانند مردم را فریب دهند؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به این‌که هدف اصلی باید حفظ دین باشد، اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است که ولایت شیطان را به جای ولایت الله به خورد ما بدهد و عده‌ای نیز زمینه آن را فراهم می‌کنند.

وی با بیان این‌که والله برخی از بچه‌های خردسال از سیاست‌مداران غرب‌زده بیشتر می‌فهمند، اظهار داشت: مردم متوجه می‌شوند که دشمن در برابر وادادگی مسئولین، جلوتر آمده و پرروتر می‌شود، اما برخی از مسئولین هنوز نفهمیده‌اند.

آیت‌الله مصباح یزدی در پایان با اشاره به این‌که به تصریح رهبری، مراد ایشان از فرهنگ، فرهنگ اسلامی انقلابی است، اظهار داشت: باید شعارهای دین و انقلاب را بیشتر درک کنیم و بدانیم فرهنگ، نه رقص‌های محلی و لهجه‌ها و گویش‌ها، نه اسلام آمریکایی، نه اسلام سازش و نه اسلام دیپلماتیک، بلکه اسلام انقلابی است.

۰ نظر ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۲
هادی شبیری
رییس مؤسسه امام خمینی با اشاره به این‌که برخی می گویند کار ما نیست که دین مردم را حفظ کنیم و این کار روحانیت است، گفت: این حرف‌هایی است که لیبرال‌ها و جبهه ملی می‌زدند؛ امام خمینی نخستین وظیفه دولت اسلامی را حفظ دین می‌دانستند.
به گزارش رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ عصر امروز در دیدار کاروان عاشقان حسینی زائران خمینی که در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که رحلت امام خمینی مصیبت بزرگی برای جامعه اسلامی است، گفت: همان‌گونه که خداوند متعال در شهادت امام حسین(ع) برکات فراوانی را قرار داد که جز از طریق شهادت ایشان حاصل نمی‌شد در رحلت امام و شهادت شهدا نیز برکات فراوانی را قرار داده است.
 
وی یکی از برکات امام خمینی(ره) را وجود جوانانی دانست که پس از بیست و پنج سال از رحلت ایشان با شور و هیجان راه‌های طولانی را برای رسیدن به معشوق خود طی می‌کنند، ابراز کرد: این گونه حرکات پیام نهضت امام خمینی(ره) را بار دیگر به گوش مردم می‌رساند.
 
توجه به امام خمینی توجه به ائمه اطهار(ع) و خداوند است
 
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ با بیان این‌که کار شما شبیه کار کسانی است که پیاده به سمت حرم امام حسین(ع) می‌روند، اظهار کرد: باید قدر این قدم‌ها را دانسته و بدانید که توجه به امام خمینی توجه به ائمه اطهار(ع) و خداوند است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت درس گرفتن از تاریخ تأکید کرد و گفت: یکی از حرکات ماندگار در اسلام حرکت امام حسین(ع) بود که در تاریخ اسلام ماندگار شد و همه باید از آن درس بگیریم.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به تفکر کسانی که می‌گفتند امام حسین(ع) باید با یزید توافق می‌کرد و در سایه این توافق به هدایت و ارشاد مردم می‌پرداخت، افزود: شبیه این تفکر را برخی از عمامه به سرها راجع به نهضت امام خمینی(ره) بیان می‌کردند و می‌گفتند امام باید با عیب‌های شاه بسازد چون این حکومت شیعی است و نباید تضعیف شود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این تفکر در زمان جنگ تحمیلی نیز قابل مشاهده بود و برخی بیان می‌کردند که باید با دشمن صلح کرد و در قرآن نیز به صلح تأکید فراوان شده است.
 
آیت‌‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: بازرگان در پاریس خدمت امام خمینی رفت و از سر خیرخواهی به ایشان گفت: با شاه کنار بیایید تا وضع مملکت بدتر نشود، بازرگان اسلام را برای ایران می‌خواست اما امام ایران را برای اسلام می‌خواست.
 
وی ادامه داد: گروهی نیز می گفتند شاه را قانع کنیم تا استعفا دهد و نائب السلطنه جای او بنشیند اما امام خمینی در برابر این‌ افراد فرمودند شاه رفتنی است، ارتش به ما می‌پیوندد و باید از حکومت اسلامی حمایت کرد.
 
رهبری نسخه بدل و کپی امام راحل هستند
 
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ با بیان این‌که امروز به برکت نظام اسلامی مردم بیش از آن زمان برای دفاع از کشور و اسلام جانفشانی می‌کنند، افزود: امروز به برکت تعلیمات امام خمینی(ره)، تربیت شاگردانی نمونه و جانشینی کسی که نسخه بدل و کپی ایشان است مردم بیش از گذشته از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمن به این نتیجه رسیده که با جنگ سخت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، ابراز کرد: امروز به برکت فرهنگی که امام خمینی(ره) ایجاد کرد دشمن حتی از پس حزب‌الله لبنان نیز بر نمی‌آید.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و همیشه توطئه می‌کند، اظهار داشت: امروز نباید فکر کنیم که چون دشمن از طریق نظامی حریف ما نمی‌شود پس راحت بنشینیم و کاری انجام ندهیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جنگ فرهنگی و نرم دشمن را یکی از برنامه‌ها برای از بین بردن اعتقادات و نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن همیشه برای ما نقشه می‌کشد و طبق آیات قرآن تا زمانی که ما دست از دین خود برنداریم ما را رها نمی‌کند.
 
امروز ته دل برخی این است که ما حریف آمریکا نمی‌شویم
 
آیت‌‌الله مصباح یزدی با تأکید بر این‌که امروز نیز برخی همچون گذشته با جنگ، مقاومت و درگیری در برابر دشمن مخالف هستند، اظهار کرد: امروز برخی عنوان می‌کنند که همه چیز با دیپلماسی و قواعد خودش باید حل شود؛ ته دل این افراد این است که ما حریف آمریکا نمی‌شویم و به آنها در علم، تکنولوژی، اقتصاد و صنعت نیاز داریم.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از دوستان حزب‌اللهی ما می‌گفت: ما در مواجهه با آمریکا اشتباه می‌کنیم به هر اندازه که ما در علوم پیشرفت کنیم آنها با سرعت نور حرکت می‌کنند، ما هیچ‌گاه به آنها نمی‌رسیم و چاره‌ای جز سازش نداریم.
 
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ با بیان این‌که یکی از شخصیت‌هایی که پست وزارتی داشت نیز قائل به تسلیم در برابر آمریکا بود، خاطرنشان کرد: یکی از دوستان عنوان می‌کرد که یکی از شخصیت‌های معروف امروز کشور به برج‌های دو قلوی آمریکا نگاه می‌کرد و می‌گفت این تمدن است و تمدن اسلامی در برابر آن نمی‌تواند کاری انجام دهد.
۰ نظر ۱۴ خرداد ۹۳ ، ۰۷:۱۲
هادی شبیری