مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی

۳۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

حیف بود "آقا سعید" رئیس جمهور شود!

محمد مهدی شیخ صراف

ریاست جمهوری 92 هم گذشت تا باز هم فصل جدید سیاسی ایران با غافلگیری نسبی رقم بخورد. 2 کاندیدا در میانه راه عرصه را به دیگران سپردند و با انتخاب رئیس جمهور، اکنون 5 کاندیدای دیگر  به دنبال سرنوشت آینده خود خواهند رفت؛ اما این سرنوشت برای جوان ترین نامزد انتخابات این دوره قدری با دیگران متفاوت است.

از سعید جلیلی سخن می گوییم. از مردی که تمام مدت انتخابات و از همه تریبونها درباره "آزاد شدن ظرفیت ها" گفت، تا آنجا که لفظ "ظرفیت" به کلام بقیه کاندیداها نیز راه یافت و البته برخی تعابیر طنز هم نیز از آن استخراج کردند. اما به واقع خود "آقا سعید" عالی ترین ظرفیتی بود که بلاخره از میزهای بررسی و مذاکره، اتاقهای فکر، جلسات تصمیم گیرهای کلان و کلاسهای درس دانشگاهی اش برای امت حزب الله و به ویژه بچه حزب اللهی های جامعه که تشنه شنیدن حرفهای او بودند، آزاد شد.


سعید جلیلی

اکنون، پس از 24 خرداد 92 دیگر کسی از شخصیتی به اسم سعید جلیلی تنها مذاکرات هسته ای را به یاد نمی آورد؛ بلکه او را با اندیشه های آرمانی و تلاش برای ارائه الگوی عملیاتی از گفتمان اصیل اسلام انقلابی می شناسند. اکنون این تصویر ذهنی عمومی از یقه دیپلمات، کلام با تأنی، لبخندهای نرم و راه رفتن در کنار کاترین اشتون گذر کرده و به مردی با موهای جوگندمی رسیده که با چفیه ای برگردن و پیراهن خوش دوخت دو جیب که روی شلوار  قرار گرفته به ابراز احساسات جمعیت مشتاق پاسخ می دهد و برای آنها آرمانهایشان را فریاد می زند. حالا دیگر همه می دانند که دیپلمات باوقار عرصه های حساس،  یک بچه بسیجی خاکی است که (هرچند همیشه خودش از اشاره به آن پرهیز می کند اما) هر گام راه رفتنش با پای مصنوعی، افتخار سالهای جنگ و دفاع را زنده می کند.

واقعا اگر چنین کسی در این انتخابات رئیس جمهور می شد، به واسطه سنگینی مسئولیت و کار فراوان، آنقدر دست نیافتنی می ماند که شخصیتش پیش از آنکه به درستی شناخته شود، در پس فضای غبار آلود سیاسی و اقتصادی محو می شد. مطئنا او آنچنان آماج توهین های ناجوانمردانه و حمله های تبلیغاتی رسانه های دشمن قرار می گرفت که شاید هیچ وقت فرصت شناخت صحیح از او دست نمی داد. حتی ممکن بود در کشاکش مسئولیت دچار تغییراتی شود که لایه های شخصیتی او را در پس حوادث مخفی کند. درست مثل سرنوشتی که رئیس جمهوری مردمی چون محمود احمدی نژاد به آن دچار شد.

این روزها "آقا سعید" بچه بسیجی ها هرچند مرام قبلی حفظ کرده اما در جریان انتخابات به تجربه های گسترده ای دست یافت که می تواند بیش از پیش از آن استفاده کند. مطمئنا او بیش از پیش به میان جوانان فعال عرصه‎های فرهنگی و اجتماعی می آید و مهمترین سرمایه او کادرسازی و گسترش ارتباط با بدنه فعال اجتماعی خواهد بود که در کمترین حالت حائز 4 میلیون رای ارزشمند است. بر خلاف دکتر معین سال 84 که با چهار میلیون رای، تاریخ مصرف سیاسی و اجتماعی اش برای جریان اصلاحات تمام شد و به عرصه دانشگاهی بازگشت، دکتر جلیلی راه روشن و پرامیدی را پیش رو دارد. راهی که هرچند طولانی است اما آغاز تحقق شعار اصلی او یعنی آزاد سازی ظرفیت هاست. از همین روست که می گوییم حیف بود "آقا سعید" رئیس جمهور شود.
۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۴۶
هادی شبیری

سنگ هایی که مقابل پای دکتر انداخته شد

«ممد خمپاره» ‌نامی است که خود می گوید یادگار روزهایی است که در ستاد جنگ‌های نامنظم مسئول ادوات نظامی بوده است بر او گذارده شده است:
ماجرا از جایی آغاز شد که در یکی از عملیات‌ها، تعدادی از نیروهای ارتش با ما همراه شدند و در همان جا با یک گروه خمپاره‌ انداز ارتش آشنا شدم که پذیرفتند در قبال برخی خدمات نظیر حمل و نقل مهماتشان، نحوه شلیک با خمپاره را به من آموزش بدهند. با همین معامله پایاپای رفته رفته در چگونگی استفاده از ادوات نظامی همانند خمپاره‌ انداز و ... مهارت‌هایی کسب کردم. به طور کلی در آن روزها اکثر نیروها بر حسب یک اتفاق یا براساس نیاز زمان، مسئولیتی را بر عهده می‌گرفتند.

شهید چمران *

۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۳۷
هادی شبیری

پخش فیلمی علیه«جنبش 99 %» در «رسانه‌ی جمهوری اسلامی»/ مکانیزم انتخاب فیلم‌های غربی در صداوسیما چیست؟


رجا نیوز: از اواخر سال 84 که پای تله‌فیلم‌ها به طور جدی به تلویزیون ایران باز شد، یکی از سیاست‌های اصلی مدیران از اهمیت ویژه‌شان به این گونه‌ی جدید- البته در ایران- این بود که آنتن رسانه‌ی رسمی جمهوری اسلامی را هرچه بیشتر از تولیدات غربی خالی کنند و تا می‌توانند از اثرات مخرب نمایش محصولات غربی برای مخاطبان گسترده رسانه‌ی ملی بکاهند
اما با این وجود از همان ابتدا هم، در روزها و بازه‌های زمانی ویژه که نیاز به جذب مخاطب بیشتری بود مدیران سازمان صداوسیما ناچار بودند به سراغ تولیدات روز غربی- هالیوودی- بروند. این از همان سال 84 تبدیل شد به یک قرارداد نانوشته بین مخاطبان و مدیران سازمان؛ اینکه در طول سال آنتن همه‌ی شبکه‌های سیما پر باشد از تله‌فیلم‌های غالبا کم‌مخاطب، اما شب‌های اعیاد مختلف و تعطیلات عید نوروز و این اواخر شب‌های چهارشنبه‌سوری که نیاز بود مردم کمتر به خیابان‌ها بروند با موجی از فیلم‌های روز هالیوودی مواجه شویم که تمام شبکه‌های سیما را به قبضه خود درآورند.

 
۰ نظر ۳۰ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۲
هادی شبیری

طنز- م.ر. سیخونکچی: خوبید؟ خانواده چطورن؟ کوچولو بهتر شد؟ کلاً اوضاع چطوره؟! خدا رو شکر! حالا که به سلامتی همه چی خوبه و تیم ملی هم رفته جام جهانی بد نیست بنشینید و یک کم طنز بخوانید!

خب حالا وسط این همه سوژه ریز و درشت از کجا شروع کنیم؟ بد نیست از همین تقلب بزرگی که امسال انجام نشد آغاز کنیم. راستی چرا نظامی که به راحتی چندین میلیون رای را 4 سال پیش جابجا کرد امسال نتوانست از عهده جابجا کردن چند صد هزار رای ناقابل بر بیاید؟ حتما شما هم متوجه شده‌اید که برخی افراد و رسانه‌ها(بلکه‌م استوانه‌ها!) چطور خود را زده‌اند به آن راه و با خیال راحت دم از پیروزی چند دهم درصدی می‌زنند و از سلامت انتخابات می‌گویند و اصلا هم به روی خودشان نمی‌آورند که 4 سال قبل چطور دم از تقلب یازده میلیونی توسط همین دولت و همین شورای نگهبان می‌زدند!

در باره آن تقلب چند میلیونی و این سلامت چند دهم درصدی دلایل زیر را می‌توان برشمرد، البته با عرض احترام به همه عزیزان جنبش سبزکی!

 

1

اصولاً نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی انقدر به تقلب‌های بزرگ عادت دارد که دستش به این تقلب‌های هفت هشت دهم درصدی نمی‌رود! اصلا افت دارد برای نظامی که مثل آب خوردن 11 میلیون رای را جابجا می‌کند حالا بیاید دویست سیصد هزار رای را عوض کند. به همین خاطر در این انتخابات تقلب نشد!

 

2

در این انتخابات تقلب شد اما به نتیجه نرسید! یعنی نظام باز هم خودش را برای تقلب 11 میلیونی آماده کرده بود و این کار را هم انجام داد اما چون رأی های روحانی یازده میلیون و سیصد هزار تا بیشتر از 50 درصد بود، نهایتا باز هم سیصد هزار تا رای موند که موجب شد روحانی در همان دور اول رای بدهد. بنابر اخبار واصله به همین دلیل هم نهادهای امنیتی نظام مامور شدند برای انتخابات بعدی مهیای تقلب یازده میلیون و سیصد هزارتایی شوند تا مثل ایندفعه رکب نخورند!

 

3

در این انتخابات تقلب نشد چون اتفاقاتی افتاده بود که نظام احساس کرد اگر بیشتر از این تقلب شود، دیگر اوضاع خیلی خراب می‌شود. چه اتفاقی؟ (ابتدا یه صلوات شادی روح روشنفکرترین زن ایرانی بفرستید تا بعد!) اگر در انتخابات قبل رای ندادن مردم لرستان به دامادشان آبروی نظام را برد و متقلبان را رسوا کرد، در این انتخابات مردم خراسان به دو پسرشان رای ندادند و واقعا چه تقلبی از این بالاتر! این تقلب نه تنها بار دیگر نظریه «داماد لرستان-عروس آذربایجان» را اثبات کرد (یکبار دیگر یه صلوات شادی روح روشنفکرترین زن ایرانی بفرستید!) بلکه چون ایندفعه دو پسر از یک شهر رای نیاوردند، نه تنها در این انتخابات که حتی در انتخابات بعدی هم از همین الان تقلب شده رفته پی کارش!

به همین دلیل نظام که دید پنبه این انتخابات که هیچ، پنبه انتخابات بعدی هم زده شده دیگر بی‌خیال تقلب چند دهم درصدی شد و گذاشت روحانی رای بیاورد. بعله!

در همین رابطه جمعی از بانوان روشنفکر ایران با انشتار بیانیه‌ای از سرکار خانم محتشمی پور –همسر مصطفی تاجزاده- خواستند که با توجه به عدم در دسترس بودن زهرا رهنورد و علاقه‌مندی شخصی ایشان به حضور در رسانه‌ها، وی مسئولیت بنیاد نظریه «داماد لرستان-عروس آذربایجان» را بعهده گرفته و مراحل تکمیل این نظریه را دنبال کنند، مخصوصا که این نظریه دوران جدیدی به نام «پسران خراسان» هم وارد شده است!

 

4

اصلا این شد دلیل؟ کی گفته چون انتخابات سالم بوده پس توش تقلب نشده؟! اصلا مگه سالم بودن متضاد تقلب شدنه؟! مگه نمیشه هم انتخابات سالم باشه و کسی که رای آورده واقعا رای آورده باشه اما تو انتخابات تقلب هم شده باشه؟!

چطور چهار سال پیش ممکن بود که تو انتخابات هم مردم بخاطر پول و سیب زمینی و سهام عدالت و... گول بخورن و برن به احمدی‌نژاد رای بدن و هم اصلا نرفته باشن به احمدی‌نژاد رای بدن و نظام با تقلب رای‌های اون رو بیشتر اعلام کرده باشه! اما تو این انتخابات نمیشه هم تقلب شده باشه هم انتخابات سالم باشه؟!

بنابراین اصلا گول نخورید و در عین حال که از رای آوردن نامزد مورد نظر خوشحال هستید، در متقلب بودن سیستم انتخاباتی در ایران هم ذره‌ای شک نکنید. همینه که هست! خیلی هم گیر بدید اصلا میگم کی گفته یازده میلیون بیشتر از سیصد هزار رأیه ها! گفته باشم!
۰ نظر ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۲۴
هادی شبیری

گفت در اتوبوس داشتم می‌رفتم یک مرتبه دیدم خورشید دارد غروب می‌کند یادم آمد نماز نخواندم، به بابایم گفتم نماز نخواندم، گفت خوب باید بخوانی، حالا که اینجا توی جاده است و بیابان، گفت برویم به راننده بگوییم نگه‌دار، گفت راننده بخاطر یک بچه دختر نگه نمی‌دارد، گفت التماسش می‌کنیم، گفت نگه نمی‌دارد، گفت تو به او بگو، گفت گفتم نگه نمی‌دارد، بنشین. حالا بعداً قضا می‌کنی.

۰ نظر ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۳۵
هادی شبیری

ه گزارش 598 به نقل از مهر ، متن نامه به شرح است:

قرائتی
بسم الله الرحمن الرحیم

ناله

آیا می دانید...

خدمت سروران گرامی

سلام علیکم


طبق معمول هر سال همین که به ماه رمضان نزدیک می شویم دقایقی از وقت شما را راجع به مهمترین مسئله می گیرم و از اینکه کار قرآن به جایی رسیده که باید مثل من این حرفها را بزند (که از دهانم بزرگتر است) شرمنده ام.

۰ نظر ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۰۸
هادی شبیری

سیدحسن نصرالله بدون عمامه و با لباس نظامی در خودرو نشسته بود و به من لبخند می‎زد/ماجرای سخنرانی نصرالله برای فرماندهان نبرد قصیر

رجانیوز- گروه بین الملل: علی هاشم روزنامه‌نگار سرشناس عرب که سابقه فعالیت در شبکه‌های خبری المیادین، الجزیره و بی‌بی‌سی و چندین روزنامه معتبر را دارد، در جریان بازدید از قصیر بعد از آزادسازی آن، با سید حسن نصرالله از فاصله نزدیک رودررو می‌شود، هاشم این رویداد را به‌صورت یک گزارش در المانیتور منتشر کرده است.سید حسن نصرالله

چند روز پس از سقوط قصیر واقع در جنوب شرقی سوریه، این شهر شاهد چند دسته از بازدیدکنندگان بود، عده‌ای از آنان ساکنان این شهر بودند، بعضی دیگر رهگذرانی بودند که می‌خواستند ببینند در این شهر چه اتفاقی افتاده است، اما گروه سومی نیز وجود داشت؛ احتمالاً سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله.

روز آخر من در قصیر بود و اقدامات امنیتی همانند روزهای گذشته نبود و وقتی من دراین‌باره سؤال کردم تنها پاسخی که شنیدم این بود، هرروز دستورات جدیدی صادر می‌شود، یکی از همکاران من گفت: "احتمالا رئیس جمهور بشار اسد از این شهر دیدار خواهد کرد، اتفاقی که در باب عمر در استان حمص وقتی که نیروهای دولتی کنترل آن را به دست گرفتند، رخ داد". نظری که هیچ‌گاه تأیید نشد، بعداً یک افسر سوریه به ما گفت که یک مقام عالی‌رتبه سوریه (نه بشار اسد) به‌زودی وارد قصیر خواهد شد.

بعد از دو ساعت هیچ‌کس وارد این شهر نشد و من تصمیم گرفتم برای گفت‌وگوی احتمالی با ساکنینی که به شهر بازگشته‌اند در اطراف شهر قدم بزنم. در مرکز شهر در حالی که وسط جاده اصلی ایستاده بودم یک خودروی مشکی بزرگ به‌سمت من در حال حرکت بود.

من به مردی که کنار راننده نشسته بود خیره شدم، چهره‌اش آشنا، اما قدری هم مبهم بود. خیلی زود فهیمدم که با دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله رودررو شده‌ام. بدون عمامه و در حالی که لباس نظامی پوشیده بود. او به من لبخند زد و سر تکان داد و در حالی که من شوکه شده بودم خودرو دور شد. هیچ کاروانی نبود فقط یک ماشین بود، اما همان‌طور که گفته بودم اقدامات امنیتی در شهر و اطراف آن اتخاذ شده بود.

کمی زمان برد تا مطمئن شوم آن کسی که من دیده بودم سید حسن نصرالله بود، یعنی زمانی که من به بیروت برگشتم شروع به تحقیق کردم.

در حالی که من در این مورد تحقیق می‌کردم اطلاعات جدیدی نیز به دست آوردم، این اولین بار نبود که نصرالله از زمان آغاز بحران قصیر از این شهر دیدار می‌کرد، یک منبع نزدیک به حزب‌الله به من گفت: سید حسن نصرالله یک روز قبل از آغاز نبرد قصیر، به این شهر رفت و با بعضی از فرماندهان دیدار و برای آنها سخنرانی کرد.

این منبع نزدیک به حزب‌الله افزود، سید حسن نصرالله درحدود نیم ساعت با فرماندهان اصلی خود درباره نبرد، انتظارات و اینکه چند روز طول می‌کشد تا جنگ پایان یابد، رایزنی و مشورت کرد.

بنا بر گفته این منبع نزدیک به حزب‌الله، نصرالله در آخرین دیدار خود از شهر قصیر و روستاهای اطراف آن بازدید کرد و می‌خواست در این دیدار شخصاً از رزمندگان قدردانی کند، او با آنها دیدار کرد و از مجروحان عیادت کرد.

من از این منبع پرسیدم که حسن نصرالله چگونه می‌تواند از بیروت به قصیر در سوریه برود و یا بعضی وقت‌ها به ایران سفر کند در حالی که اسرائیل می‌گوید او پنهان شده است.

او جواب داد: این یک "قایم‌موشک‌بازی" است. دستگاه امنیتی نصرالله به‌اندازه کافی حرفه‌ای است که بداند چه‌زمانی و چگونه حرکت کند، هیچ‌کس نمی‌داند آنها چه‌کار می‌کنند و چه اقداماتی در دست دارند، ما وقتی می‌دانیم که همه‌چیز پایان یافته است.

۰ نظر ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۲۷
هادی شبیری

پناهیان: ائتلاف فایده‌ای نداشت/ امام به ما یاد داد؛ باید از عمل به وظیفه خوشحال بود و به نتیجه کاری نداشت/ اتهام زنندگان تقلب با شرمندگی در انتخابات شرکت کردند

حجت الاسلام پناهیان گفت: همه باید از اینکه به وظائف خود عمل کردند خوشحال باشند و به نتیجه کاری نداشته باشند؛ این فرهنگی است که امام به ما یاد داده است. ما در برخی از عملیات‌ها رسماً شکست می‌خوردیم و شهدای زیادی می‌دادیم، اما نبریدیم و ادامه دادیم تا به این عزت رسیدیم. نیروهای انقلابی مطمئن باشند که حتماً حکمتی در کار است و مصالح عالیه را خدا می‌داند و بس. ما به نتیجۀ انتخابات راضی هستیم و اگر وظیفۀ خود را در انتخابات انجام داده‌ایم باید خیالمان از نتیجه راحت باشد... الان برای ما این مهم است که ببینیم وظیفۀ بعدی ما چیست. برای ما فقط باید انجام وظیفه مهم باشد و بس. من یقین دارم خدا دلگرفتگی نیروهای انقلابی را جبران خواهد کرد.پناهیان

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در تحلیل نتیجه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: «آقای روحانی در طبقه‌بندی رایج سیاسی یک راست سنتی محسوب می‌شود و جزء بدنۀ عام اصول گرایی قرار دارند- به حدی که اصلاح‌طلبان حاضر نشدند به طور جدی پای کار ایشان بیایند- نمی‌توان این انتخابات را رأی نیاوردن اصولگرایان به معنای عام کلمه تلقی کرد. به هرحال ایشان عضو جامعۀ روحانیت مبارز بودند.... واقع مطلب این است که کسی در این دوره رای بیشتری آورد که توانست بیشترین تقابل را با دولت ایجاد کند و این ثمرۀ برخی اشکالات دولت فعلی بود. موجی از نارضایتی از عملکرد اقتصادی دولت مردم را به سمت نقطۀ مقابل دولت فرستاد. حمایت آقای هاشمی از ایشان هم به عنوان نقطۀ مقابل دولت در رای آوری ایشان بسیار موثر بود»

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: « بنده اگر مطمئن بودم آقای جلیلی رای می‌آورد، علنی از ایشان دفاع نمی‌کردم. و یا اگر می‌دیدم ائتلاف فایده و یا ضرورتی دارد به حمایت علنی از ایشان اقدام نمی‌کردم. بنده به دو دلیل از ایشان حمایت کردم یکی به این دلیل که گفتمان صریح انقلاب تضعیف نشود. دوم اینکه واقعا شایستگی‌هایی را در آقای جلیلی یافتم، و امیدوارم جامعه در آینده بیشتر از خدمات ایشان استفاده کند. »

مشروح  مصاحبه این استاد حوزه و دانشگاه را در ادامه مطلب  می‌خوانید:
۲ نظر ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۳۹
هادی شبیری

به گزارش رجانیوز، مژگان عباسلو، از شاعران مطرح کشور در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:

 

فرق ما با شما اینست:

ما به این بدیهی ترین اصل هر انتخاباتی واقفیم که ممکن است به یک نفر رای بدهیم و آن یک نفر رای نیاورد یعنی کاندیدای محبوب ما شکست بخورد. 

ما به این اصل واقفیم که  کاندیدای محبوب گروه دیگر، حالا رئیس جمهور کشور ایران است و  ایران، کشور ما هم هست. پس دعا می کنیم رئیس جمهور جدید کشورمان خرابی ها را آبادسازد و آبادانی ها را آبادتر. او را تخطئه نمی کنیم، نسبت نمی دهیم و به طرفدارانش هزار انگ و رنگ نمی بندیم. 

ما بعد از این شکست هوچیگری نمی کنیم، به خیابان نمی ریزیم، به اموال عمومی آسیب نمی رسانیم، می دانیم کاندیداهایمان هم عاقلتر از آنند که هوادارانشان را بعد از شکست به نزاع خیابانی بخوانند و بیانیه های واهی پشت بیانیه صادر کنند. ما  به برادرمان، به خواهرمان، به خانواده مان، رفیقمان پشت نمی کنیم، نمی تازیم، فحش نمی دهیم و ادعای دزدیده شدن رایمان را نداریم! ضمن اینکه این بار تنها با چندصدهزار رای (کمی بیش از 50% آرا) کاندیدای مورد علاقه ی شما پیروز شد نه با چندین میلیون رای - که در مورد اول تقلب کردن بسیار ساده تر است نه؟

ما به این اصل هم واقفیم که انتخابات این دوره در همان سیستم و زیر سایه ی همان نظام و همان رهبری شکل گرفت که شما چهار سال قبل، دروغگو و متقلب خواندید در حالیکه خیلی از همان شمایان خیلی های دیگرتان را این بار به رای دادن ترغیب کردید و حتا از نظرات سفت و سختتان چند روزی مانده به انتخابات برگشتید و کاندیدای محبوبتان را هم به بقیه معرفی کردید. ما برعکس شما درباره ی این تغییرات قضاوت نمی کنیم. می گوییم انشاا... که خیر است و چه خیری بهتر از این که انتخاب همان کاندیدا به شما ثابت کرد همه ی بیانیه ها و ادعاها لزوما درست نیستند.

ما به شما و به رئیس جمهور کشورمان آقای روحانی - کاندیدای محبوب شما - تبریک می گوییم. به خودمان هم تبریک می گوییم که خداوند که لطف و ستایش او را سزاست به ما چنان سعه ی صدر و بینش و دانشی عطا کرده که بدانیم و بفهمیم هدف غایی همه ی این انتخابها آبادانی و سرافرازی ایران است و آسایش ملت ایران و این سرافرازی به دست نمی آید مگر در سایه ی اتحاد، پس به قول شاعر:

دست در دست هم نهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد

۰ نظر ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۵
هادی شبیری

کتب علیکم القتال و هو کره لکم و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیرلکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شرلکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون (بقره/216)

جمهوری اسلامی؛ پیروز اصلی میدان انتخابات

1.    از امام خود آموخته‌ایم که ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه؛ و تشخیص مصداق هم بر عهده مکلف است. امید آن را داریم که در تشخیص مصداق اشتباه نکرده باشیم. تفاوت رای با منطق حجت شرعی با رای بر اساس مصلحت اندیشی‌های من‌درآوردی در آن است که نتیجه را «احدی الحسنیین» می‌داند آنگونه که امام راحل می‌فرمود چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم و پذیرش این معنا در عرصه رقابت‌های سیاسی برای مومنین دارای اهمیتی مضاعف است. پس نه، باید در عمل به تکلیف گذشته خود «تردید» کنیم و نه از آینده «مایوس» باشیم که این دو حربه شیطان برای اختلاف افکنی در بین برادرانمان خواهد بود. جامعه اصولگرایی باید امروز این هنر مومنانه را داشته باشد تا به دور از بار مسئولیت را به دوش این و آن انداختن، اندکی عمیق‌تر در کارنامه خویش به تامل بنشیند و برای آینده‌ای که دور نیست «تدبیر» کند. نگارنده معتقد است عدم رای به کاندیداهای اصولگرا، نتیجه تفرّق جریان اصولگرا در سالهای اخیر در اداره کشور بوده است اعم از قوه مقننه و مجریه و قضائیه لذا همه مسئولیم. البته این به معنای عدم تاثّر آراء از عدم ائتلاف اصولگرایان نیست!

 

2.     نتایج این دوره از انتخابات نیز نشان داد که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات تحت تاثیر عوامل مختلفی که در این مجال قصد پرداختن به آن را نداریم، نمی‌تواند حجت‌آور باشد اما باید توجه داشت که این ترکیب رای، نتیجه تعدد کاندیداهای اصولگرا نیست چرا که جمع آراء کاندیداهای اصولگرا بازهم از آراء آقای روحانی به صورت قابل توجّهی کمتر است از همین رو نگارنده معتقد است حتی در صورت تجمیع آراء جریان اصولگرا در دور دوم انتخابات هم باز پیروز میدان، روحانی است چراکه حتی به نظر نمی رسد که همه آراء اصولگرایان در دور دوم به سبد کاندیدای واحد اصولگرا منتقل شود. باید توجه داشت که آقای روحانی امروز توانسته سبد رای احمدی‌نژاد در سال 88 را به نفع خود مصادره کند. آراء مردم متدین و دوستار انقلاب در شهرهای کوچک و بسیاری از روستاها که امروز در سبد روحانی قرار دارد گویای این واقعیت است که ریشه‌یابی این اتفاق، خود جای تامل بسیار دارد.

3.    این مشارکت بالا بالاخص در بین طیفی که در سال 88 به موسوی رای داده بودند تودهنی بزرگی بود به مدعیان ظلم بزرگ «ادعای تقلب» در انتخابات سال 88. هم خارج نشینان در عمل اعتراف کردند که شعارهای دروغین مهندسی انتخابات، عدم وجود انتخابات آزاد، تقلب و ... را باور ندارند و هم مردم در عمل اثبات کردند که هیچگاه این دروغ بزرگ را باور نکرده‌اند و اعتمادی به امانت‌‌داری نظام اسلامی دارند بی ‌نظیر و مثال‌زدنی که بلافاصله پس از گذشت یک دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری، بازهم پای صندوق‌های رای، به رفراندوم جمهوری اسلامی رای مثبت دادند. لذا بار دیگر جمهوری اسلامی پیروز میدان انتخابات شد.

 4.    و امّا جریان رقیب که امروز با شعارهای اعتدال‌گرایانه و ادّعای دوری از افراط، توانست ملت ایران را به آینده‌ای روشن که عزّت او را در عرصه خارجی حفظ خواهد کرد و در داخل، وضعیت معیشت مردم را بهبود خواهد داد و در عملکرد مدیریتی خود با اجتناب از افراط و با قانون گرایی به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های کشور خواهد بود، امیداوار کند و رای اعتماد بگیرد باید دید که آیا خواهد توانست «تدبیر و امید» را محقق کند و یا اشتباهات دوران اصلاحات را تکرار خواهد کرد و پازل دشمنان قسم خورده این انقلاب را تکمیل خواهد نمود!
 مهدی چوپانی
۰ نظر ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۳۷
هادی شبیری