مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


ماجرای عنایت امام رضا(ع) به یک شهروند کانادایی

او به زبان انگلیسی حرف می‌زد، آن هم با لهجه‌ آمریکایی رایج در کشور کانادا، وقتی به همان زبان و با خوشرویی جوابش را دادم، نفس راحتی کشید و گفت: ببخشید، آقای علی ‌‌بن موسی‌الرضا کجاست؟ می‌خواهم او را ببینم!


۱ نظر ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۱
افسر جنگ

مجلس همراه با کابینه روحانی جنازه فتنه را به خاک سپرد

حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان با عنوان "خاکسپاری جنازه فتنه" نوشت: در پایان روز پنج‌شنبه 24 مردادماه جاری، در پی 4 روز پرکار که از دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ادامه داشت و با بحث‌های داغ و پردامنه نمایندگان موافق و مخالف درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور محترم همراه بود، رأی مثبت و منفی نمایندگان به صندوق‌ها ریخته شد و نهایتا 15 تن از 18 وزیر پیشنهادی رئیس جمهور محترم از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفتند و 3 وزیر آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن‌آوری و ورزش و جوانان از حضور در کابینه آقای دکتر روحانی بازماندند. درباره آنچه طی این 4 روز و در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی مطرح شده بود و نتیجه نهایی آن، گفتنی‌هایی هست که به برخی از با اهمیت‌ترین آنها اشاره می‌کنیم؛


۳ نظر ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۲
هادی شبیری

عکس/ مشاور مرد برای تیم والیبال بانوان !

تمرین تیم ملی والیبال بانوان درحضور قاسم شیرتری مشاور تیم ملی بانوان در آکادمی ملی المپیک

۰ نظر ۲۴ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۳۱
هادی شبیری
آن بخش از سخنان سید علی محمد بزرگواری که در دفاع از کیان مجلس و انقلاب و رهبری بیان شد بسیار غرا و کوبنده بود که این دو اشتباه حجت الاسلام بزگواری موجب گم شدن اصل نطق وی شد. ظاهراً کسانی بلافاصله با پخش و تکثیر لینک عکس چهارده سالگی ایشان که برای ورود به امتحانات نهایی ششم ابتدایی شهر بهبهان گرفته شده، این اولاد رسول الله را به کمترین بهانه ای به سخره گرفته اند.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - مهران موزون/ نطق دو روز پیش آقای سید علی محمد بزرگواری حاوی دو ایراد بود. یکی کاربرد عبارت «چماق لری» (هرچند که خود این سید بزرگوار پس از آن بنوعی توضیحاتی ارائه کردند) و دیگری کاربرد عبارت «دله دزد» برای شخصی که در مجلس حضور نداشت تا از خودش دفاع کند.



لکن آن بخش از سخنان ایشان که در دفاع از کیان مجلس و انقلاب و رهبری بیان شد بسیار غرا و کوبنده بود که این دو اشتباه حجت الاسلام بزگواری موجب گم شدن اصل نطق وی شد.

اما بعد..

ظاهراً کسانی بلافاصله با پخش و تکثیر لینک عکس چهارده سالگی ایشان که برای ورود به امتحانات نهایی ششم ابتدایی شهر بهبهان گرفته شده، این اولاد رسول الله را به کمترین بهانه ای به سخره گرفته اند.



در این راستا نماینده ی مردم شریف لاهیجان با تبلت خویش عکس فوق را روی دست گرفته، در صحن مجلس به دوره گردی افتاده و سعی در کلید زدن فضای خبری تمسخرآمیز و خنده در مورد حجت الاسلام بزرگواری نموده است.

داستان این عکس هم هیچ نیست جز اینکه صبح یکی از روزهای سال 1350 سید علی محمد بزرگواری 14 ساله به همراه برادر خود از روستای پدری برای شرکت در امتحانات نهایی ششم ابتدایی خود را با پای پیاده (تا غروب) و از کوه و کمر به بهبهان رسانده و فی الفور برای گرفتن شش قطعه عکس شش در چهار به یکی از عکاسی های بهبهان مراجعه نموده و عکاس نیز برای تنظمیات کادر و عکس ، از پوشاک جانبی و موقتی آتلیه استفاده کرده و از سید زاده 14 ساله روستایی این عکس پرسنلی را می گیرد.

شما قضاوت کنید در این عکس جز معصومیت یک کودک سادات روستایی چه می بینید؟ جز دو چشم زیبای درخشان و اصیل عشایر دلیر کهکیلویه چه می بینید؟ انصافاً در گره ابروان این شیربچه ی طوایفی که افتخار لنگ کردن تیمور گورکانی را یدک می کشند چه می بینید؟

حال ببینید ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان چگونه و با چه وجناتی اقدام به تمسخر این روحانی مظلوم نموده و سیادت ایشان را به هیچ گرفته است.











۱ نظر ۲۴ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۱۰
هادی شبیری

س از سخنان "علیرضا زاکانی" نماینده اصولگرای مجلس نهم درباره حمایت، دخالت و تحریک مردم به تظاهرات‌های غیر قانونی در فتنه ۸۸ توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، "محمدعلی نجفی" به دفاع از خود پرداخت.

نجفی هم در پاسخ به ادعای چندنفر از نمایندگان مجلس مبنی بر شبهه‌دار بودن پاسخ‌های آقای نجفی و اسناد موجود، جوابی داده که نیاز به توضیحات بیشتر دارد.

نمایندگان مجلس در سؤال خود از آقای نجفی پرسیده‌اند: «پس از دفاعیات جنابعالی مطالبی در صحن علنی مطرح گردید که شبهاتی برای نمایندگان محترم که ضرورت دارد با اطلاع کامل رأی دهند، ایجاد کرده است. لطفاً در ارتباط با موارد زیر به‌صراحت و شفاف اطلاع‌رسانی فرمایید:

۱- ایراد فرمودید نام میدانی که قرار بود به ۹ دی تغییر یابد قبلا به نام آیت‌الله حق‌شناس بوده و به حرمت نام ایشان با تغییر نام مخالفت کرده بودید. دوستان مدعی شده‌اند این میدان قبلا به نام مالکی به نام حق‌شناس بوده و ارتباطی با مرحوم آیت‌الله حق‌شناس نداشته.

۲- نامه سرگشاده‌ای منتشر گردید که نام جنابعالی به همراه تعداد دیگری در ذیل آن آمده است که در این نامه که به مراجع عظام منتشر شده است نکاتی مطرح شده که مطابق اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اهانت به ساحت مقدس نظام کرده است. مزید استحضار این نامه به تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۰۹ مصادف با ۴ مرداد ۱۳۸۸ می‌باشد.

غلامرضا تاجگردون، غلامرضا اسداللهی، هادی قوامی، سیدهادی حسینی، محمود نگهبان سلامی، بهروز نعمتی، علیرضا سلیمی‌، محمدعلی مقیمی، علی مطهری، سبحانی‌فر، عباس صلاحی.»

***************

جواب نجفی نیز در پاسخ به سؤال دوم: «نامه مورد اشاره را نه‌تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم. این ترفند برخی سایت‌های هدایت شده خارج از کشور است که مطالبی برعلیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتباربخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند

آقای نجفی در جواب خود، به چند مورد اشاره می‌کند که مشرق برای روشن‌شدن موضوع، توضیحاتی ارائه‌ می‌کند تا مردم خود به قضاوت بنشینند.

آقای نجفی می‌گویند: نه تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم.

۱- آقای نجفی! اگر منظور جنابعالی از لفظ امضاء، همان خط کشی عامه مردم زیر اسناد و مکتوبات است، باید گفت که در عرف نامه‌نگاری، قرار گرفتن اسم شخص زیر نامه به معنای امضاء و تأیید محتوای نامه است و نیازی به این نیست که شما حتماً امضاء به معنای عرف کنید.

۲- آقای نجفی! اینکه جنابعالی پس از چهارسال از فتنه ۸۸، تازه هفته گذشته از محتوای این نامه باخبر شدید، هم جای شکر دارد و هم جای بسی تأسف.

جای شکر دارد برای اینکه ادعای حمایت شما از فتنه ۸۸ سبب شد که از کرده خود برائت جویید و بگویید که نامه را امضا نکرده‌اید.

۳- آقای نجفی! شما در پاسخ خود به نمایندگان، به نکته بسیار مهمی اشاره کردید؛ شما گفتید: این، ترفند "برخی سایت‌های هدایت‌شده خارج از کشور" است که مطالبی برعلیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتباربخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند.

آقای نجفی! برای روشن‌شدن مطلب باید گفت حرف جنابعالی تا حدی صحیح است، آنجا که گفته‌اید "سایت‌های هدایت شده خارجی" اما امیدواریم منظورتان پابگاه اطلاع‌رسانی رسمی سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان نباشد که متن نامه شما و همفکران‌تان با امضای شما در آن به وضوح دیده می‌شود.

 

سند نامه فتنه‌گران به مراج عظام تقلید در فتنه 88 با امضای نجفی

برای مشاهده در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

آقای نجفی با توجه به تأیید سند منتشرشده از سوی مشرق توسط پایگاه رسمی سید محمد خاتمی، امیدواریم تا پیش از کسب رأی اعتماد نمایندگان، از حمایت خود از فتنه عذرخواهی کنید. همان‌گونه که رهبر انقلاب نیز به‌تازگی در دیدار دانشجویان تأکید کردند افرادی که در انتخابات ۸۸ فکر می‌کردند تقلب شده است باید عذرخواهی کنند.

مسئله‌ اصلى گم نشود. خب، در انتخابات سال ۸۸، آن کسانى که فکر می‌کردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه با تقلب، اردوکشى خیابانى کردند؟ چرا این را جواب نمی‌دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومى، نخیر، به شکلى که قابل جواب‌دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نمی‌کنند؟ در جلسات خصوصى می‌گویند ما اعتراف می‌کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا براى کشور هزینه درست کردید؟ اگر خداى متعال به این ملت کمک نمی‌کرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، می‌دانید چه اتفاقى مى‌افتاد؟ مى‌بینید امروز در کشورهاى منطقه، آنجاهایی که گروه‌هاى مردم مقابل هم قرار می‌گیرند، چه اتفاقى دارد مى‌افتد؟ کشور را لب یک چنین پرتگاهى بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصیرت به‌خرج دادند. در قضایاى سال ۸۸، این مسئله اصلى است؛ این را چرا فراموش می‌کنید؟
۰ نظر ۲۴ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۱۷
هادی شبیری

«فرهنگ اقتصادی»؛ تعریف و ضرورت

بین اقتصاد و فرهنگ ترکیبِ مضافی به نام اقتصادِ فرهنگ وجود دارد که تاملاتی در باب مسائل اقتصادی در حوزه فرهنگ است. بحث دیگری نیز با نام اقتصادِ فرهنگی وجود دارد ناظر به اینکه ما در استراتژی توسعه و پیشرفت در بخش خدمات، مشخصا بر بخش علم و فناوری و فرهنگ و هنر و رسانه و... تکیه کنیم و از این موارد سعی کنیم تولید ثروت کنیم که این خود یک گرایش تخصصی در اقتصاد است و تاکید مقام معظم رهبری برای تولید ثروت از علم نیز دقیقا به این حوزه بر می گردد. اما حوزه سوم که موضوع بحث ماست و بنا داریم در باب تعریف و ضرورت آن بحث کنیم، ترکیب موصوف و صفت بین فرهنگ و اقتصاد است. موضوعی به نام «فرهنگِ اقتصادی».

تعبیر ما از فرهنگ در این بحث «اذهان مردم و شاکله های زندگی مردم» است. تعبیر قرآنی «کُلٌّ یَعْمَلُ عَلَى شَاکِلَتِهِ»(اسراء 84) مد نظر ماست. مردم یک رفتار هایی می کنند که این رفتارهایشان در حوزه اقتصاد یک فرهنگ اقتصادی ایجاد می کند و نحوه ی نگرششان و رفتار هایشان از آن ساطع می شود. تمامی رفتارهای اقتصادی ما در عرصه های مختلف اقتصادی بر طبق همان آیه قرآن برآمده از فرهنگ و نگرش ما نسبت به اقتصاد است. این نگرش تبدیل به رفتار می شود و در قالب مصرف بالا یا بهره وری بالا و پایین یا حتی نحوه ی ورود و خروج ما در بازار ها خودش را نشان می دهد. تمام این مسائل اقتصادی یک پایه در حوزه ی فرهنگی، ذهنی و روانی مردم دارد. مکانیزم ها و ساختارهای رسمی نیز در حوزه فرهنگ در حال گردش اند مثل آموزش و پرورش، رسانه ی ملی، مطبوعات، هنر و ... یک سری مقولات هم در ابعاد زیر زمینی حوزه فرهنگ به اسم فرهنگ عامه وجود دارد که خیلی تحت کنترل مدیریتی ما نیستند. مثلا گفتگوهای چند نفر در یک تاکسی در این حوزه قرار می گیرند. 

این تعریف ما از حوزه فرهنگ اقتصادی است. در باب ضرورت نیز رشته بنده اقتصاد است و فرهنگ نیست اما مدتیست که وارد حوزه فرهنگ شده ام. و این نشان دهنده ی این است که تشخیص من در حوزه ی فرهنگ اقتصادی بسیار ضروری است. 

 

اقتصاد انقلاب؛ مظلوم و بدون رسانه!

واقعیت این است که اقتصاد انقلاب رسانه ندارد و حتی بدتر از آن همین اقتصاد در عرصه ی رسانه و فرهنگ در حال آسیب دیدن است. مثلا می خواهیم جهاد اقتصادی کنیم اما رسانه نداریم، حتی این جهاد در رسانه های ما روایت هم نمی شود. در دفاع مقدس اگر روایت فتح نبود، چه می شد؟ شاید چیزهایی که از جنگ باقی می ماند فقط یک سری ضبط هایی بود که به اخبار تبدیل شده بود اما دفاع مقدس روایت نمی شد.  الان نیز جهاد اقتصادی می کنیم اما روایت نمی شود. چون رسانه نداریم، خبر هم نداریم که در پشت صحنه اقتصاد چه می گذرد.

اقتصاد انقلاب اسلامی ایران در کنار ضعف ها و قوت ها و اشتباهات و موفقیت ها، در طول این سی سال از خودش - اعم از شکست و موفقیت - یک سری شاخص هایی را به جا گذاشته است. و اگر خواسته باشیم منصف باشیم و یک مقایسه اجمالی داشته باشیم، به طور نسبی اقتصاد ایران اقتصاد موفقی بوده است. ما در شاخاص های توسعه - به گزارش خود غربی ها - شاخص های خوبی داریم. طبق گزارش های مراکز اقتصادی دنیا که خیلی هایش دست خود یهودی هاست ما جزو کشور های در حال پیوستن به کشورهای پیشرفته هستیم. شاخص های اقتصادی در ابعاد مختلف رشد خوبی را نشان می دهد. البته وقتی بحث از موفقیت است بیشتر حرف از شتاب علمی می شود که این هم از مظلومیت حوزه اقتصاد انقلاب اسلامی ایران است.

 

۰ نظر ۲۳ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۳۶
هادی شبیری
افسران - همسر هاشمی و علاقه به خیابان
۱ نظر ۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۷:۱۴
هادی شبیری
یکی از فعالین سابق دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برخی از ویژگی های وزیر پیشنهادی رئیس جمهور جدید از برخی اقدامات وی در ایام فتنه در دانشگاه امیرکبیر یاد کرد.
مهدی رفیعی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفت‌و گو با تسنیم با اشاره به معرفی یکی از اساتید دانشگاه امیرکبیر به عنوان گزینه وزارت علوم دولت یازدهم اظهار داشت: شناخت و ارتباط من از میلی منفرد فراتر از یک دانشجوی دانشگاه از یک عضو هیات علمی است، با توجه به اینکه وی استاد دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر بودند و من هم دانشجوی این دانشکده، ارتباط من با میلی منفرد رابطه‌ای استاد و شاگردی و فراتر از یک فعال دانشجویی با یک استاد سیاسی است.
 
وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی وی تصریح کرد: میلی منفرد از لحاظ اخلاقی فردی آرام، باوقار و متین محسوب می‌شود و از نظر سواد علمی و ابعاد کارهای علمی به خصوص در حوزه برق جایگاه خوبی در بین اساتید دانشگاه دارند.
 
این فعال دانشجویی سابق با بیان اینکه آشنایی من با وی به قبل از سال ۸۸ برمی‌گردد، تاکید کرد: با توجه به اینکه گزینه معرفی شده وزارت علوم قبل از دولت نهم و دهم در دولت هشتم مدتی سابقه سرپرستی وزارت علوم را داشتند و از بدنه وزات علوم بودند، از گذشته شناختی از سوابق اجرایی‌ وی داشتیم و حتی برخی مواقع در همین زمینه با او بحث و گفت‌وگو می کردیم.
 
رفیعی افزود: از نظر اندیشه فکری و خط مشی سیاسی انتقادات جدی به وی وارد است و از نظر سیاسی و فکری چیزی از معین وزیر علوم دوران اصلاحات کم ندارد.
 
شاگرد سابق وزیر علوم پیشنهادی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد آنچه که ما در زمان صدارت معین در وزارت علوم شاهد بوده‌ایم بالقوه در دوران وزارت علوم گزینه احتمالی نیز وجود خواهد داشت.
 
وی با اشاره به برخی از اقدامات گزینه پیشنهادی وزارت علوم در فتنه ۸۸ در دانشگاه امیرکبیر گفت: وی در انتخابات سال ۸۸ از اعضای محوری تحصن اساتید مسجد دانشگاه امیرکبیر بود و از موافقان لغو امتحان و تعطیلی امتحانات بود.
 
رفیعی تاکید کرد: وی علاوه بر حضور در تحصن اساتید در هدایت دانشجویان برای ایجاد التهاب در دانشگاه نقش اساسی داشت.
 
فعال دانشجویی سابق دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: میلی منفرد همچنین در تحصن اساتید دانشگاههای تهران که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد نقش محوری و فعال داشت و بر مواضع مدعیان تقلب تاکید می کرد.
 
وی در همین زمینه گفت: میلی منفرد از جمله اساتیدی بود که در آن ایام، امتحانات خود را برگزار نکرد و همراهی اش با مدعیان تقلب که دست به رفتارهای غیرقانونی زدند اگر نگوییم اقداماتی فتنه‌گرانه حداقل رفتاری غیرقانونی محسوب می‌شد.
 
دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه ما به عنوان دانشجوی دانشگاه امیرکبیر اقدامات قانون‌شکنانه‌ای را از گزینه فعلی وزارت علوم در سال ۸۸ دیده‌ایم، افزود: ایشان حامی ادعای تقلب بود و تحرکاتی را در همان زمان بر اساس این ادعا در دانشگاه انجام داد.
 
رفیعی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه چرا کسانی که ادعای تقلب داشته‌اند، تا این زمان عذرخواهی نکرده‌اند گفت: به نظر می‌رسد وزارت علوم به عنوان یکی از حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور بهتر بود به شخصی با سابقه علمی بیشتر و هماهنگ‌تر با گفتمان امام رهبری سپرده می‌شد و از نمایندگان مجلس انتظار داریم در این زمینه بررسی‌های بیشتری را انجام دهند.
۲ نظر ۲۱ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۲۸
هادی شبیری
سهم خواهی‌ مولوی عبدالحمید از روحانی
مولوی عبدالحمید گفت: "آنچه در کابینه جایش خالی بود، حضور اهل سنت بود، با وجود اینکه در میان اهل سنت افراد توانمند و واجد الشرایط زیادی وجود دارد. با وجود تلاشهای بسیار ما و نمایندگان مجلس که درخواست کرده بودیم حداقل 2 وزیر اهل سنت در کابینه معرفی شوند، اما نزدیکان ایشان بر این باور بودند که در صورت معرفی وزیر اهل سنت از سوی دکتر روحانی، این امر با مخالفت مجلس روبرو خواهد شد. با این حال ما گفتیم که آقای روحانی وزیر اهل سنت به مجلس معرفی کند و از وزرای خود نیز با قدرت دفاع کند؛ اگر مجلس با آنان مخالفت کرد، گناه آن بر گردن مجلس است."
به گزارش پایگاه 598، سایت جام نیوز طی چند گزارش ویژه پرده از ماجرای سهم خواهی مولوی عبدالحمید در جمهوری اسلامی بواسطه حمایت وی از دکتر روحانی و انتخاب ایشان بعنوان ریاست جمهوری برداشت.

در این گزارش ها آمده است:

سهم خواهی عبدالحمید در جمهوری اسلامی!

روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از سایت العربیه نوشت: مولوی عبدالحمید؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه دیروز گفت: "مسئولیت آقای روحانی در مقابل خواسته‌ها، مطالبات و حقوق مردم بسیار سنگین است و نه تنها مردم ایران بلکه جهانیان چشم به روحانی دوخته‌اند. باید برای وی دعای خیر کنیم تا بتواند انتظارات و خواسته‌های همه مردم، اقوام و مذاهب و هر آنچه را وعده داده است محقق کند."

وی افزود: "خواسته اهل سنت نیز به عنوان بخش بزرگی از جامعه ایران حضور در دولت آقای روحانی و مشارکت عادلانه در اداره کشور در همه سطوح کشوری و استانی است."

مولوی عبدالحمید همچنین گفت: "مسئله سوریه برای ما نیز یک بحران است و از آقای روحانی انتظار می‌رود که بحران سوریه و بحران هسته‌ای را با دوراندیشی و تدبیر حل کند."

دیدار عبدالحمید و حسن روحانی در مجمع تشخیص

مدیریت امور رسانه‌های دفتر رئیس‌جمهوری منتخب از دیدار مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان با حسن روحانی خبر داد.

این دیدار روز گذشته در محل استقرار موقت رئیس‌ جمهوری منتخب در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام انجام شده است.

به گزارش جرس از جزییات این دیدار خبری منتشر نشده اما مولوی عبدالحمید که پیش از انتخابات از روحانی حمایت کرده بود پس از این دیدار اعلام کرد که این ملاقات برای تبریک به منتخب ملت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم صورت گرفته است.

وی همچنین گفت که در این دیدار درباره مسائل و موضوعات کشور و منطقه و جهان به ویژه جهان اسلام بحث و تبادل نظر شد.

درخواست معرفی حداقل 2 وزیر اهل سنت در کابینه یازدهم

اما مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز عید فطر در زاهدان پرده از خواسته دیگر خود از دکتر روحانی برداشت. در همین باره "جرس" نوشت: امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز عید فطر با اشاره به حضور خود در مراسم تحلیف رئیس جمهور، سخنان دکتر روحانی را در این مراسم بسیار امیدوارکننده خواند و گفت: "دکتر روحانی انسان توانمند، فهیم و هوشمندی است و آنگونه که خود وی گفته است کابینه معرفی شده به مجلس بر مبنای تخصص و دانش و تجربه افراد انتخاب شده است. توانمندی و امانتداری دو خصوصیت در آموزه های قرآنی هستند که باید در بکارگیری افراد در مسئولیتها مورد توجه قرار گیرند، و هر دو خصوصیت باید در کنار هم باشند."

وی تاکید رئیس جمهور بر اعتدال، دوری از افراط و تفریط و توجه به حقوق اقوام و مذاهب را مایه خوشحالی دانست و گفت: "سیاستهای داخلی و خارجی اعتدال گرایانه رئیس جمهور در سطح ملی و جهانی مورد استقبال قرار گرفته است."

مولوی عبدالحمید گفت: "آنچه در کابینه جایش خالی بود، حضور اهل سنت بود، با وجود اینکه در میان اهل سنت افراد توانمند و واجد الشرایط زیادی وجود دارد. با وجود تلاشهای بسیار ما و نمایندگان مجلس که درخواست کرده بودیم حداقل 2 وزیر اهل سنت در کابینه معرفی شوند، اما نزدیکان ایشان بر این باور بودند که در صورت معرفی وزیر اهل سنت از سوی دکتر روحانی، این امر با مخالفت مجلس روبرو خواهد شد. با این حال ما گفتیم که آقای روحانی وزیر اهل سنت به مجلس معرفی کند و از وزرای خود نیز با قدرت دفاع کند؛ اگر مجلس با آنان مخالفت کرد، گناه آن بر گردن مجلس است."

رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: "البته آقای روحانی قول وزیر اهل سنت را نداده اند"
 
هیچ فشاری از جانب حاکمیت برای اعلام عید در یک روز خاص نیست

امام جمعه اهل سنت زاهدان درباره رؤیت هلال در غروب چهارشنبه گفت: رؤیت ماه در شامگاه چهارشنبه حتی توسط یک نفر گزارش نشده است، و روز پنج شنبه در ایران عید نبوده و هر کس روزه خود را خورده است باید قضای روزه اش را بگیرد.

مولانا عبدالحمید در مورد اعلام روز عید در کشور خاطرنشان کرد: بر ما لازم نیست که هر جای دنیا عید باشد ما نیز عید بگیریم. در هر منطقه ای علمای منطقه بر اساس شرایط و فقه خود عمل می کنند. هیچ فشار و اجباری از جانب نظام و حاکمیت برای اعلام عید در یک روز خاص نیست و ما بر اساس مسایل شرعی خود آزادانه عمل می کنیم."


۰ نظر ۲۱ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۵۳
هادی شبیری

مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به موضع‌گیری اخیر برخی از وزرای پیشنهادی درباره فتنه 88 و سکوت آنها در آن مقطع حساس اظهار داشت: نکته اول میزان نقش و سهم این افراد در فتنه 88 است؛ علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار جزء اعضای ارشد حلقه امنیتی اطراف میرحسین موسوی بود که در طراحی بسیاری از اتفاقات سال 88 از جمله اردوکشی‌های خیابانی، طراحی ایده تقلب و رساندن موسوی به این جمع‌بندی که در انتخابات تقلب شده است، نقش بسیار جدی داشت.

  *نقش پررنگ و عمیق ربیعی در فتنه 88/ طراح ایده تقلب

  محمدی ادامه داد:‌ تصاویر و فیلم‌های شبی که میرحسین موسوی اعلام کرد که در انتخابات برنده شده و اگر نتیجه غیر از این باشد در انتخابات تقلب صورت گرفته است، نشان می‌دهد که علی ربیعی همواره در کنار میرحسین موسوی بود و او به همراه چند نفر دیگر نقش اساسی در سرپا نگه‌داشتن و ایجاد تحرک برای موسوی داشت لذا نقش این افراد در فتنه نه‌تنها حاشیه‌ای نیست بلکه بسیار عمیق، گسترده و موثر بوده است.

  این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شاخص‌ها درباره فتنه 88 کاملا روشن است، تاکید کرد: در حال حاضر بحث بر سر این نیست که چه کسانی تا چه زمانی فتنه را همراهی کرده‌اند بلکه موضوع اصلی این است که بابت آن زمانی که با فتنه همراهی کرده‌اند آیا مرزبندی داشته‌اند و از مردم به خاطر خسارت به امنیت و اعتبارشان عذرخواهی کرده‌اند یا خیر.

  * نمایندگان مجلس در حوزه پر ریسک سابقه وزرا سختگیرانه عمل کنند

  وی با تاکید بر اینکه بحث عذرخواهی و مرزبندی با فتنه 88 برای وزرای پیشنهادی همچنان مفتوح و مطرح است خاطرنشان کرد: این موضوع برای کسی همچون آقای ربیعی که قرار است بر روی سرمایه‌های هنگفت شرکت شستا بنشیند یا برای آقای میلی‌منفرد که اختیار ثبات یا بی‌ثباتی در دانشگاه‌ها در دست او خواهد بود، با ضریب بالایی مطرح است لذا نمایندگان مجلس باید در این حوزه پر ریسک سختگیرانه عمل کنند.

  محمدی خطاب به برخی از این وزرا که در فتنه 88 نقش داشته‌اند گفت: من پیشنهاد می‌کنم که اگر این آقایان نسبت به آنچه که می‌گویند صادق هستند باید پشت تریبون مجلس آمده و صریحا ضمن اعلام برائت از اقدامات میرحسین موسوی اعلام کنند که در سال 88 تقلبی اتفاق نیفتاده و عذرخواهی کنند. در این صورت شاید نمایندگان توجیهی برای آسان‌گیری داشته باشند و آنها نیز بتوانند شهامت نداشته خود در سال 88 را جبران کنند.

۲ نظر ۲۱ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۵۰
هادی شبیری