مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی

۳۳ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است


 به گزارش جهان، محمود احمدی نژاد در دیدار روز یکشنبه مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با مقام معظم رهبری گزارش مشروحی از عملکرد ۸ ساله دولت در حوزه های مختلف بیان کرد. این گزارش در قالب پاسخ به ۲۱ سؤال طراحی شده بود که در پاسخ ها عملکرد ۸ ساله دولت با عملکرد دولتهای قبل مقایسه می شد.

 
جهان نیوز در کنار انتقادات منصفانه و بازتاب توفیقات دولت، اکنون هم گلچینی از گزارش کار اخیر رئیس جمهور را منتشر می کند که به نظر می رسد بسته نسبتا کاملی از موفقیت های دولت های نهم و دهم است.
 
جهان نیوز اظهارنظری درباره صحت و درستی اظهارات دکتر محمود احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی عنوان نمی کند زیرا برخی از مواردی که به عنوان نقطه قوت دولت مطرح شده اند، در میانه اجرا دچار ضعف های مختلف و انتقادبرانگیز شده اند. همانند قانون مهم هدفمندی یارانه ها که کلیدزدن آن نشانه شجاعت، توانمندی و هوشمندی دولت بود اما دولت در ادامه به متن مصوب قانون هدفمندی کم توجهی کرد و مشکلات متعددی را پدید آورد.
 
در هر صورت، مروری بر توفیقات دولت نشان می دهد که با وجود نقاط ضعف متعدد، اقدامات و خدمات تحسین برانگیزی در هشت سال گذشته صوت گرفته که برخی از آنها بویژه در حوزه عمرانی اساسا قابل مقایسه با خدمات تمام دولت های پیش از آن نیست.
 
همین موضوع، کار را حسابی بر رئیس جمهور منتخب سخت کرده و انتظارات از دکتر روحانی را برای ادامه نقاط قوت دولت های نهم و دهم - بدون داشتن نقاط ضعف آن - بشدت افزایش داده است. روحانی به خوبی می داند که حفظ و افزایش رکوردهای دولت دکتر احمدی نژاد کار آسانی نیست و نیاز به کابینه مردمی، متعهد، متخصص و شایسته و برنامه ریزی کارشناسی و تلاش شبانه روزی دارد.
 
گلچینی از دستاوردهای دولت های نهم و دهم به روایت رئیس جمهور:
 
وضعیت توسعه انسانی
 
براساس طبقه بندی سازمان ملل که در سال گذشته منتشر شد، ایران از لحاظ شاخص توسعه انسانی از رتبه ۹۴ به رتبه ۷۶ ارتقاء یافته است. افزایش امید به زندگی از ۷۰.۲ سال در سال ۸۴ به ۷۳.۲ سال در سال ۹۱ و افزایش درآمد سرانه ایران از ۹۱۴۴ دلار در سال ۸۴ به ۱۲۶۲۳ دلار در سال ۹۱، از دیگر آمارهایی بود که رییس جمهور در این بخش به آنها اشاره کرد.
 
علم و فناوری
 
افزایش ۷ برابری ظرفیت پذیرش دکترای تخصصی – افزایش ۱۲ برابری تولید دارو با فناوری پیشرفته، افزایش سهم ایران در تولید علم پزشکی جهان به ۷.۳ برابر و ارتقای جایگاه جهانی ایران در رشته های مختلف بویژه در نانو از رتبه ۳۵ به رتبه ۸ از جمله شاخصهای پیشرفت در  عرصه علم و فناوری است. پیوستن ایران به معدود کشورهای دارای دانش و فناوری ساخت و پرتاب ماهواره و پیشرفتهای چشمگیر هسته ای از دیگر نکات بارز حرکت کشور در ۸ سال اخیر است. در آموزش عالی، به جایی رسیده ایم که ظرفیت پذیرش از ظرفیت متقاضی بیشتر شده است.
 
اشتغال
 
با طرحهایی همچون بنگاههای کوچک زود بازده، صندوق حمایت از فرصتهای شغلی، صندوق مهر امام رضا و بانک تعاون در مجموع میزان بیکاری در ۸ سال اخیر بطور متوسط ۱۱.۴ درصد بوده است که نشان می دهد در مقایسه با دولتهای هفتم و هشتم، میزان بیکاری کمتر شده است.
 
عدالت
 
اعطای سهام عدالت به بیش از ۴۰ میلیون نفر، اختصاص ۱۲۴۰ میلیارد تومان سهام ترجیحی به کارگران و اجرای گام اول هدفمندی یارانه ها از گامهای بلند دولت برای تحقق عدالت است. در ۸ سال اخیر بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر وام قرض الحسنه ازدواج دریافت کردند و بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان وام برای مسکن در اختیار محرومان قرار گرفته است.
 
بهبود در سه شاخص ضریب جینی، نسبت مخارج دهک های اول و آخر درآمد و همچنین میزان درآمد سرانه بر اساس برابری قدرت خرید شواهد بهبود رفاه مردم و توزیع درآمدهای دولت است. ضریب جینی در سال ۸۴ ،‌ ۰.۴۰۲۳ بود که در سال ۹۱ به ۰.۳۵۷ کاهش یافت که نشان می‌دهد فاصله طبقاتی کاهش یافته است.
 
نسبت مخارج بیشترین دهک درآمدی به کمترین دهک درآمدی در مناطق شهری و روستایی برای اولین بار به کمتر از ۱۰ کاهش یافت.
 
اقتصاد 
 
اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری شرکتهای دولتی و هفت برنامه مشخص در قالب تحول اقتصادی 
 
اجرای قانون سیاستهای اصل ۴۴ پس از تصویب مجلس آغاز شد و ۱۱۹ هزار میلیارد تومان واگذاری بنگاههای اقتصادی صورت گرفت که ۷۰ درصد این واگذاریها از طریق بورس بود.
 
اجرای قانون هدفمند یارانه ها گام اساسی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور. مدیریت مصرف انرژی، توزیع عادلانه یارانه، مقابله با قاچاق سوخت و کاهش فاصله طبقاتی از اهداف اجرای این قانون بود.
 
مصرف روزانه بنزین در سال ۸۶، ۷۴ میلیون لیتر بود که در صورت تداوم مصرف با این شیب، در سال ۹۲ به ۱۴۲ میلیون لیتر می رسید اما با اجرای هدفمندی یارانه‌ها، مصرف روزانه بنزین در سال ۹۱ به ۶۱ میلیون لیتر رسید.
 
رشد ۵ درصدی مصرف برق در کشاورزی و رشد ۹ درصدی در بخش صنعت نشانه رشد تولید است. صندوق بین المللی پول، روش ایرانی هدفمندی یارانه ها را بهترین روش معرفی و به دیگر کشورها اجرای آن را توصیه کرد.
 
اصلاح نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی، اجرای طرح تحول گمرکی، آغاز اصلاح نظام توزیع.
 
وضعیت بازار سرمایه
 
تعداد سهامداران بورس از ۴.۳ میلیون نفر در سال ۸۴ به۷.۲ میلیون نفر در سال ۹۱ رسیده است. شاخص کل بورس از ۹۴۶۰ واحد در سال ۸۴ به بیش از ۵۴ هزار واحد در سال ۹۲ رسیده است.
ارزش بازار سرمایه در هشت سال گذشته ۷ برابر شده و اعتماد مردم و فعالان اقتصادی به بازار سرمایه افزایش یافته است.
 
قدرت عمل بانکها و بانک مرکزی
 
قدرت وام دهی بانکها در سال ۸۳ پانزده هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۱ به پنجاه و یک هزار میلیارد تومان رسیده.
 
سرمایه بانکها در هشت سال گذشته از یکهزار و پانصد میلیارد تومان به سه هزار و صد میلیارد تومان رسیده است. نسبت بدهی دولت به کل مطالبات بانکی از ۲۱.۴% در سال ۸۴ به ۱۲% در سال ۹۱ رسید و در سال ۹۲ نیز بدهی دولت به بانکها کُلاً تسویه شد.
 
بدهی دولت 
 
دولت تمام بدهی خود را به بانک مرکزی تسویه و در واقع بدهی انباشته دولتهای قبلی را نیز تسویه کرده است. دولت در آغاز کار، کشور را با بدهی ۴۱.۹ میلیارد دلاری تحویل گرفت اما اکنون با بدهی ۱۵.۹ میلیارد دلاری تحویل می دهد یعنی برخلاف تبلیغات فراوان، در ۸ سال اخیر ۲۶ میلیارد دلار بدهی خارجی کشور کاهش یافته است.
 
مجموع سرمایه های خارجی وارد شده به کشور از اول انقلاب تا سال ۸۳، حدود ۱۳ میلیارد دلار است اما در ۸ سال اخیر، بیش از ۲۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده است.
 
تجارت خارجی
 
افزایش تجارت خارجی به ۶۳۵ میلیارد دلار در ۸ سال اخیر و افزایش صادرات غیرنفتی از ۳۸ به ۱۷۱ میلیارد دلار . نسبت صادرات غیرنفتی به واردات نیز که شاخص مهمی در مباحث اقتصادی است از ۲۵ درصد در سال ۸۳، به ۷۷ درصد در سال ۹۱ رسیده و در سه ماه اول امسال اولین بار در تاریخ کشور، میزان صادرات به واردات افزایش یافته است.
 
ارزش دارایی های ارزی بانک مرکزی در حال حاضر بیش از یکصد میلیارد دلار است که نسبت به ۸ سال قبل که دولت را تحویل گرفتیم هشتاد درصد افزایش یافته است.
 
میزان دارایی صندوق توسعه ملی بیش از ۵۲ میلیارد دلار و میزان دارایی نقدی این صندوق بیش از ۳۰ میلیارد دلار است.
 
نقدینگی و تورم
 
متوسط رشد نقدینگی در دولتهای هفتم و هشتم سالانه ۲۷.۱ درصد بود که در دولتهای نهم و دهم به ۲۶.۲۴ صدم درصد کاهش یافته است. نرخ سالانه تورم نیز در دولتهای قبل از دولت بنده ۲۰.۵ درصد بود که در ۸ سال اخیر بطور متوسط به سالانه ۱۷.۷ درصد رسیده است.
 
وضعیت تولید 
 
متوسط نرخ رشد اقتصادی از ۴.۷% در فاصله سالهای ۷۶ تا ۸۳ به ۴.۴% در فاصله سالهای ۸۴ تا ۹۱ رسید.
میزان سرمایه گذاری در حوزه صنعت در هشت سال قبل از این دولت، ۲۱ هزار میلیارد تومان بود که در هشت سال اخیر به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
 
افزایش تولید پتروشیمی از ۱۸.۲ میلیون تن به بیش از ۶۰ میلیون تن، افزایش تولید فولاد از حدود ۱۰ میلیون تن به حدود ۲۴ میلیون تن، افزایش تولید سیمان از ۳۳ میلیون تن به ۸۰ میلیون تن و افزایش تولید خودرو از ۹۶۰ هزار دستگاه به ۲ میلیون دستگاه.
 
ظرفیت سازی در بخش آب، برق و انرژی
 
مجموعه نفت و گاز تولید شده قابل استحصال تا قبل از دولت نهم معادل ۹.۱ میلیارد بشکه نفت بود که این عدد در هشت سال گذشته به ۳۴ میلیارد بشکه رسید.
میزان ظرفیت سازی در بخش برق و ذخایر آبی در دولتهای نهم و دهم تقریبا معادل ۲۷ سال قبل از این دولت ها بوده است.
 
کشاورزی
 
تولید محصولات کشاورزی از ۸۶.۹ میلیون تن در سال ۸۳ به ۱۱۸ میلیون تن در سال ۹۱ رسید و تراز صادرات کشاورزی به واردات نیز از ۱.۳۵ میلیارد دلار در سال ۸۳ به ۲.۱۷ میلیارد دلار افزایش یافت.
۰ نظر ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۵:۳۷
هادی شبیری

به گزارش مشرق، رئیس دفتر، معاون پارلمانی و حقوقی رئیس دولت اصلاحات یکی از دلایل خود برای ضرورت حق انتخاب کابینه برای رئیس دولت را عدم سلب مسئولیت رئیس‌جمهور در آینده ذکر می‌کند و با اینکه می‌گوید «اگر کسی واقعاً دلسوز کشور و حتی اصلاح‌طلبی باشد، نباید در پی حضور خودش یا افراد مشخصی در کابینه باشد.» می‌گوید: «البته ما یک اشتباه کردیم، اگر موقع ائتلاف این بحث‌ها را تمام می‌کردیم و بعد ائتلاف صورت می‌گرفت، بهتر بود، اما چنین کاری نکردیم.» در مورد ابعاد مختلف انتخابات و واکنش‌های پساانتخابات سایت برهان با محمدعلی ابطحی به گفت‌وگو نشسته است.

 
گزیده‌های این گفت‌وگو را اینجا و متن کامل آن را در ادامه بخوانید:
 
در انتخابات معمولاً آرایش‌های اولیه‌ای در ادبیات کاندیدا‌ها صورت می‌گیرد؛ آقای جلیلی حتی این آرایش‌ها را بر گفتار و رفتار خود حاکم نکرد و نظرات خود را بدون هیچ پیرایشی ارائه نمود.
 
 از نظر سیاسی، رأی آوردن آقای روحانیِ اعتدال‌گرا در سال 92 از رأی آوردن آقای خاتمی اصلاح‌طلب در سال 76 مهم‌تر است.
 
مهم این است که سبد رأی عارف در سبد آقای روحانی ریخت و قطعاً ‌این کار از دست کس دیگری غیر از آقای خاتمی برنمی‌آمد. دیدیم که آقای عارف هم چندین بار تأکید کردند که «باید ایشان از من بخواهد.»
 
بخش عمده‌ای از مدافعان حضور آقای عارف طرفدار آقای روحانی بودند.
 
 چطور قالیباف را اصول‌گرا می‌دانید و روحانی را در اصلاح‌طلبان نمی‌پذیرید.
 
 قالیباف انصافاً کسی نبود که جامعه به مدیریت او انتقاد جدی وارد کند.
 
 احمدی‌نژاد پایه‌های منفی بدی در حوزه‌های اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرد؛ البتهبه عنوان رئیس دولت پشتکار زیادی داشت، طرح‌های اجرایی نیمه‌کاره را ادامه داد و از مدیران خود حمایت زیادی کرد.
 
 آقای ولایتی شاید نتوانست رأیی برای خودش جذب کند، اما قطعاً پاسی بود که به آقای روحانی داد و ایشان توانست گل بزند.
 
آقای خاتمی و آقای هاشمی، در سال 92، هر دو غیر از آقای خاتمی و آقای هاشمی در سال 77 یا 78 هستند.
 
 با تندروی‌هایی که مجموعه‌ای از ما در دوران اصلاحات کردیم، کل جریان قدرت از دست ما گرفته شد. معلوم شد که روش آقای هاشمی هم جواب نمی‌دهد، پس مبنایش را تغییر داد.
 
 با این فشار‌ها (برای کابینه)، رئیس‌جمهور از خودش سلب مسئولیت می‌کند که کار درستی نیست
 
 شاید بهتر باشد اصلاح‌طلبان درون حاکمیت نباشند تا بتوانند خود را احیا کنند.
 
 شعار آقای روحانی در سیاست خارجی، ارتباط متقابل با دنیا بوده است. شعار اصلی دیگری که من در همه‌ی بخش‌ها از ایشان شنیدم و به اعتقاد من خیلی مهم است، تحقق نوعی جامعه‌‌ی مدنی است.
 
 زمانی که اصلاح‌طلبان حاکم بودند، در بسیاری موارد تولیدکننده‌ی چالش را اصلاح‌طلبان می‌دانستم.
 
ما یک اشتباه کردیم؛ اگر موقع ائتلاف این بحث‌ها را تمام می‌کردیم و بعد ائتلاف صورت می‌گرفت، بهتر بود، اما چنین کاری نکردیم.
 
 
۱ نظر ۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۳:۵۹
هادی شبیری

مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطى است. نه این‌که من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من مى‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‌ى ملى ماست.
سید علیرضا شریفی در وبلاگ آتیه سازان اهواز ، امر به معروف کرد و حفظ حجاب و پوشیدن چادر را ستود:

یه مدتیه از گوشه وکنار می شنویم که هوا گرمه و تابستونه و نمی تونیم چادر بپوشیم به مادر خودم گفتم : گرمت میشه وقتی عبا می پوشی؟ گفت حتی اگه یخورده گرمم بشه مگه اتفاقی میافته یا بستنی ام که آب شم بعدش ادامه داد : این پوشش حتی اگه باعث افزایش چند درجه ای گرما بشه ارزش این رو نداره که جلوی بسیاری از مزاحمت ها رو بگیره ؟

چند وقت پیش نوشته ای در مورد چادر نوشتم . یه بنده خدایی کامنت گذاشت که یعنی چی چادر بپوشیم ؟ چادر بغیر از اینکه زن رو مثل هیولا کنه کار دیگه ای نمیکنه ! چندروزی به این حرفش فکر میکردم و به این نتیجه رسیدم که میشه زن چادری که در شب هست رو به قرص ماه تشبیه کرد که زیبایی آسمان سیاه اون رو قشنگ تر وجذاب تر میکنه والبته در عین حال اُبُهت زن چادری اونقدر بالا میره که باعث افزایش احترام به اون در جامعه میشه .

گاهی وقتا می بینم که می نویسن چه اشکالی داره که زن واسه نماز خوندن تو خونه خودش که نامحرم نیست بدون چادر ولی با بلوز ودامن نماز بخونه ! بله هیچ مشکلی نیست ولی ترسم از اینه که این پوشش رو به مرور زمان تغییر بدن یادمه ایامی که در مدرسه راهنمایی درس می خوندیم به مادر بزرگ فحش می دادن البته به شوخی و بعد پیشرفت کرد و به نوبت خاله ، عمه و فحش به مادر شوخی شد که پارسال تو سربازی که محیطی متشکل از بچه های چند شهر بود دیدم که راحت به خانواده و خواهر همدیگه فحش می دادن به شوخی!!!!!!!!!!!!!!!!


حالا هم حرفم اینه که امسال چادر رو برداشتن وبه ترتیب سال های دیگه شال رو بر میدارن ومانتو نازک وکم کم .... واما در مورد تحمل کردن گرمای چادر خواهر من جنسش که برزنت نیست که نتونی تحمل کنی یعنی تحمل شنیدن متلک آسون تر از تحمل گرمای یکی دو درجه ست؟ ولی اگه گرمت شه و خدا شاد بشه بهتر نیست دیشب تو قرآن خوندم خدا میگه به عهد من وفا کنید تا به عهدی که دادم عمل کنم راستی ترسم از آن روزیست که تو نماز خوندن بگیم خدا که میدونه زیر لباس چی به چیه چه اشکالی داره همونطور که مرد می تونه با یه لباس ساده نماز بخونه ما هم بخونیم غریبه که نیست تو خونه خودم نشستم می دونی که گذر زمان همه چی رو تغییر می ده حواسمون باشه که تغییر نکنیم با گذر زمان و با طوفان ها این ور اون ور نشیم




اما حرف آخر در مورد حجاب(البته از نگاه رهبر) اینه :

مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطى است. نه این‌که من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من مى‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‌ى ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مى‌تواند چادر باشد و - همان‌طور که عرض کردم - چادر بهترین نوع حجاب است.

 البته مى‌توان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همین‌جا هم بایستى آن مرز را پیدا کرد. بعضیها از چادر فرار مى‌کنند، به خاطر این‌که هجوم تبلیغاتى غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار مى‌کنند، به آن حجاب واقعى بدون چادر هم رو نمى‌آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار مى‌دهد!


شما خیال کرده‌اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه‌ى کذایى و آن لباسهاى «و لیضربن بخمرهنّ على جیوبهنّ و همانهایى را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر مى‌دارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها مى‌خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً این‌جا عمل بشود
۰ نظر ۲۷ تیر ۹۲ ، ۱۳:۴۲
هادی شبیری
باز هم این سوال پیش می‌آید که کنترل تیتر و روزنامه‌ها فقط در دولت‌های نهم و دهم شکل گرفت یا باید سابقه آنرا در دولت‌های قبلی جست. ولنگاری بیش از حد دوران اصلاحات در عرصه رسانه، معلول، علت هایی در دولت سازندگی بوده است.
به گزارش 598، سیاست روز نوشت: دقیقا یک ماه پیش در چنین روزی بود که نتیجه نهایی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام شدو جناب آقای حسن روحانی توانست اعتماد مردم را جلب کند.

از آن روز تاکنون، رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، که پیش از انتخابات صراحتا، حمایت خود را از کاندیداتوری جناب روحانی اعلام کرده بود، پس از سکوتی چندساله، مجددا سعی در حضور پررنگ‌تر در عرصه سیاسی کشور دارد.

جناب آقای هاشمی که خودشان پیش از اعلام صلاحیت نامزدها در دیدار با آقای رفیق‌دوست، احتمال عدم احراز صلاحیتش به دلیل سن بالا را مطرح کرده بود، با اعلام نتیجه انتخابات، گویی به روزگار پیشین خود بازگشته‌اند و تقریبا در اکثر روزهای هفته طی دیدارهای مختلف (که تعدادشان به دیدارهای رئیس جمهور منتخب شانه می‌زند) به تبیین نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

جناب آقای هاشمی که پیش از این و در روز اعلام نام کاندیدای پیروز، انتخابات یازدهم را دموکرات‌ترین انتخابات دنیا نامیده بود ( و البته چنین نظری را در سال ۸۸ بیان نکرده بود) و حتی در مقام یک حسابرس، خواهان بررسی درآمدهای ۸‌ساله اخیر شده است، حالا در اظهار نظری جدید گفته است که: «انتخابات ۲۴ خرداد رونمایی از اندیشه اعتدالی مردم ایران بود که سالها در زیر آوار افراط و تفریط مکتوم شده بود.»

البته ایشان اشاره نکرده‌اند که منظورشان از سال‌های آوار افراط و تفریط به دوره‌های قبلی نیز برمی‌گردد یا منظورشان تنها به همین ۸ سال پیش و دولت منتقد ایشان برمی‌گردد.

آقای هاشمی در بخش دیگری از سخنانشان گفته اند که: «کنترل تیتر و مطالب روزنامه‌ها حاصل عدم تحمل و خفقان رسانه‌ای است. رسانه‌ها آیینه انعکاس اوضاع جامعه هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند روزنامه‌های ناقد و دلسوز منافع و مصالح ملی را خصوصاً در عصر ارتباطات، محدود کند.»

و باز هم این سوال پیش می‌آید که کنترل تیتر و روزنامه‌ها فقط در دولت‌های نهم و دهم شکل گرفت یا باید سابقه آنرا در دولت‌های قبلی جست. ایشان احتمالا فراموش کرده‌اند که ولنگاری بیش از حد دوران اصلاحات در عرصه رسانه، معلول، علت هایی در دولت سازندگی بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح اوضاع پس از انتخابات نیز گفته است: « نظر دنیا نسبت به ایران عوض شده و دیگر از مطالب توهین‌آمیز در رسانه‌‌های دنیا کمتر خبر منتشر می‌شود.»

و در خصوص این سخنان آیت ا... باید گفت که نظر دنیا از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ عوض شده است. اتفاقا مطالب توهین‌آمیز آنها نشانه راه درستی بود که حضرت امام گام‌های نخستش را برداشته بود و شما هم افتخار همراهی با ایشان و جانشین‌شان را داشته‌اید. شما که محضر امام(ره) را درک کرده اید یقینا می‌دانید که ملاک صحت و درستی رفتار ما تعریف و تمجید دشمنانمان نیست و البته توهین‌های آنان نیز نباید حمل بر اشتباه ما باشد.

اگر قرار بر این بود که انتخابات ایران سبب تغییر ادبیات غرب شود، قطعا باید در انتخابات سال ۸۸ چنین رخ می‌داد. جایی که به مراتب حضور مردم پرشورتر بود و رئیس‌جمهور دهم هم با آرای بیشتری توانست بر جایگاه ریاست جمهوری تکیه بزند.

به راستی چرا چنین نشد و بعضی‌ها طعم خوب آن پیروزی را به کام ملت تلخ کردند و برخی هم نه تنها در مقابل قانون‌شکنان نایستادند، بلکه به عنوان وکیل مدافع متهمان ظاهر شدند و برای ضربه زدن به دولت دهم از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

الحمدا... که دولت یازدهم، دولت مطلوب است و مصداق تصورات و آرزوهای ایشان است و طبیعتا باید همه مشکلات مردم با تدبیر رئیس‌جمهور منتخب و مشاوره‌های جناب هاشمی برطرف شود. پس دیگر نباید بهانه‌ای باشد.

اما ای کاش شما که این روزها خود را در لباس یک فاتح می‌بینید که توانسته دولت احمدی‌نژاد را کنار بزند، قدری آهسته تر سخن برانید.
۱ نظر ۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۲
هادی شبیری

من "دست خدا " را بالاتر از " قدرت ارتباطات" حس کردم/ هیچ‌گاه به دنبال نشان دادن فقر نبودم/ مجری بی‌بی‌سی به خانواده ام هتاکی کرد و مرا "خائن" نامید!

سرباز معلم جنوبی که دبستان کالو را جهانی کرد می‌گوید: من "دست خدا " را بالاتر از " قدرت ارتباطات" در این چند سال حس کردم.

به گزارش رجانیوز، عبدالمحمد شعرانی سرباز معلم دیری که کار خود را با تدریس درکوچکترین مدرسه دنیا آغاز کرد، با ایجاد یک وبلاگ برای این دبستان باعث شد تا این دبستان در جهان شناخته شود.

او با وبلاگ خود با عنوان "دیر تش باد" موفق شد عنوان بهترین وبلاگ سال را کسب کند.

تلاش‌های این سرباز معلم باعث شد تا روستای کالو نیز مشهور شود و افراد زیادی از مردم با این شهر آشنا شوند. مسئولان زیادی به این روستا رفتند و از این مدرسه بازدید کردند.

او آنقدر تلاش کرد و نوشت که کم کم کالو آباد شد.

کالو صاحب جاده و مدرسه و کتابخانه و مجتمع آموزشی و … شد و رئیس جمهور به وجود معلمی چون او در دولتش افتخار کرد و در حاشیه کتاب او نوشت: «معلم ارزشمند، جناب شعرانی، تلاش‌های صمیمی شما در انجام خدمت و رسالت الهی تعلیم و تربیت، ستودنی و موجب افتخار است.».

یونسکو او و مدرسه‌اش را ثبت جهانی کرد. و خیلی‌ها با خواندن نوشته‌های او امیددشان به زندگی بیشتر شد.



۱ نظر ۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۲:۰۶
هادی شبیری

رشته خدمت را رها نکنید/ این دولت توانست شعارهای انقلاب را سر دست بگیرد و افتخار کند/همه فهمیدندحجم کار این دولت از همه دوره ها بالاتر بود
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در دیدار رئیس جمهور و هیأت وزیران، کار و تلاش شبانه روزی و بسیار پرحجم، و برجسته کردن شعارهای انقلاب در عرصه های داخل و خارج را از ویژگیهای تحسین برانگیز دولت خواندند و از زحمات و تلاشهای آقای احمدی نژاد و همکاران وی صمیمانه قدردانی کردند.
 
ایشان گزارشهای اعضای دولت در این جلسه را، نمایی از کارها و خدمات انجام شده خواندند و افزودند: لازم است این گزارشها به اطلاع مردم برسد.
 
۰ نظر ۲۴ تیر ۹۲ ، ۰۷:۳۹
هادی شبیری

مردادماه سال 1386 بود که روزنامه کیهان نوشت از مدتی پیش روز 24 تیرماه شماری از ارادتمندان رهبر انقلاب فرارسیدن این روز را به عنوان روز تولد رهبری به یکدیگر تبریک می گویند و امسال در تفاوتی با گذشته علاوه بر ارسال شاخه های گل، کارت تبریک، پخش شربت و شیرینی، تهنیت از طریق پیام های تلفنی و... برخی از روزنامه ها نیز، ستون و صفحه و یادداشت به این روز اختصاص دادند. چند سال پیش وقتی برای اولین بار سبدهای گل و نامه های تبریک میلاد به ایشان رسید، در چند کلمه خطاب به یکی از نزدیکان خویش نوشته بودند:«اولاً، مولود این حقیر در تیرماه نیست و ثانیاً؛ من و روز تولدم ارزش این محبت ها را نداریم و اینها موجب شرمندگی من است، در عین حال لازم است از همه آنها تشکر شود.»

پیشتر هم شنیده بودم که امام خامنه‌ای تاریخ تولدی که برایشان نقل می‌شود را نادرست خوانده بودند، اما در شناسنامه ایشان همان تاریخ قید شده بود. تا اینکه پیامکی از یکی از عشاق ایشان به دستم رسید که امروز، 29 فروردین را سالروز میلاد معظم له اعلام کرده بود. او نیز همچون نگارنده به دنبال تاریخ صحیح تولد ایشان بوده است، تا اینکه در یکی از کتب منتشره از سوی انتشارات قدر ولایت، پی می‌برد تاریخ قمری صحیح تولد رهبر حکیم انقلاب، 28 صفر 1358 هجری قمری است و با پیگیری از مرکز تقویم موسسه فیزیک دانشگاه تهران آن تاریخ را با تقویم شمسی تطبیق داده و در می‌یابد ایشان چهارشنبه 29 فروردین 1318 متولد گردیده‌اند.

در همان گزارش سه سال پیش کیهان، به اعتراض ایشان به برگزاری جشنی به مناسبت میلاد ایشان در یکی از استانها اشاره شده بود و اینکه معظم له در حاشیه برگه‌ای که حاوی آن خبر بود نوشته‌اند: «این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می شود. من از کسی که برای تولد من جشن می‌گیرد به هیچ وجه متشکر نمی‌شوم و او را مسئول زیان‌های این کار هم می‌شناسم».

این اعتراض ایشان اما به برگزاری جشن بوده است و این منعی بر شناخت دقیق تاریخ تولدشان ندارد. چه آنکه امام خامنه‌ای خود بیانات در دیدار اعضاى همایش مرحوم حاج آقا نوراللَّه اصفهانى در سال 1384 نسبت به اهمال در ثبت تاریخ شخصیت‌های برجسته معترض بوده‌اند و فرموده بودند « ما باید شخصیت‌هاى اثرگذار در زندگى سیاسى، زندگى اجتماعى، زندگى علمى و زندگى اقتصادى‌مان را درست بشناسیم... من مى‌بینم اینها در تاریخ‌هایشان دقیق نوشته‌اند که فلان‌کس در چه تاریخى متولد شد ... یعنى سعى مى‌کنند این شخصیتها را از لابه‌لاى انبوه چهره‌هاى شناخته و ناشناخته‌ى تاریخ منضبط بیرون بکشند و آنها را روى سکو بنشانند؛ مشخص کنند، و به آنها افتخار کنند. البته این کارها واقعاً هم تأثیر دارد؛ یعنى این‌طور نیست که تأثیر نداشته باشد؛ اما ما نه؛ ما شخصیت‌هاى برجسته‌ى‌مان را البته مى‌شناسیم، ولى تاریخ وفات خیلى‌هایشان را هم حتّى نمى‌دانیم، چه برسد به تاریخ تولدشان یا تاریخ ازدواجشان با فلان دختر، که معمولاً غربى‌ها این چیزها را ذکر مى‌کنند. این، نشان‌دهنده‌ى این است که ما به شناسایى و پرداخت چهره‌ى شخصیت‌هاى تاریخى خودمان و تحلیل این چهره‌ها بها نداده‌ایم و این به ضرر ما تمام مى‌شود.»

جالب اینجاست که ایشان خود نیز به این مهم اهتمام داشته اند. چنانچه در سال 1370 در دیدار با اعضاى «گروه تاریخ» صداى جمهورى اسلامى ایران با اشاره به اینکه در گذشته من دیده بودم که از هر ده پدیده‌ى تاریخى، نُه موردش مربوط به اروپا و امریکا بود؛ نه این‌که مربوط به ایران نبود، اصلاً متعلق به دنیاى اسلام نبود، فرموده بودند «آنچه را که مربوط به میهنمان است، یا مربوط به دنیاى اسلام و مسائل اسلامى است، بایستى ریز و درشتش را جمع کنیم و بیان نماییم. به نظر من فرقى هم نمى‌کند؛ حتّى تاریخ تولد آدمى که براى خودش شخصیتى بوده، سردارى بوده، یا نویسنده‌ى کتابى بوده، بیاید، تاریخ وفاتش بیاید، حتّى تاریخ ازدواجش هم بیاید»

سپس با بیان نمونه‌هایی از چهره‌های مطرح ما که سابقه پررنگتری از چهره‌های مشابه غربی خود دارند، اما در داخل کشور و جهان اسلام مهجورند، راهکار تنظیم روزشمار را به عنوان یک راه برای معرفی این چهره‌ها و بررسی ابعاد شخصیت آنها شمرده و می‌فرمایند « البته شما راست مى‌گویید، روزشمار یک مقدار کار ما را سخت مى‌کند؛ اما با تفحص مى‌شود. سه، چهار سال است که یک وقتهایى به ذهنم رسیده که گاهى اوقات در کتابهایى که مى‌خوانم، اگر در جایى تاریخ روز دیدم، حاشیه‌اش علامت بزنم؛ در خیلى از کتابها این کار را کرده‌ام. اتفاقاً امروز که منتظر آمدن شماها بودم، با خودم فکر کردم ببینم آیا مى‌توانم یک جمع و جورى بکنم، تا مثلاً صد مورد از اینها جمع بشود؛ دیدم نمى‌دانم، باید لاى کتابها بگردم. هر کتابى که خوانده‌ام، آن‌جاهایى که یک تاریخى بوده، ضربدرى زده‌ام، تا معلوم بشود این تاریخ است. این نشانه‌ى آن است که ما منبع داریم. بله، منبع مدون نداریم.»

وقتی رهبر یک کشور برای جبران خلا تاریخ نگاری خود دست به کار می شود و چنین به تدوین تاریخ تولد و وفات و... چهره‌های سرشناس آن اهتمام دارد، آیا به جا نیست ما نیز حداقل در تعیین تاریخ تولد نائب امام زمانمان دقت نماییم؟

اگر ایشان برای پرهیز از اسراف از یک سو و به جهت ورع و تقوایشان به برگزاری جشن‌ برای تولدشان و ارسال سبد گل معترض بوده‌اند، آیا باید به بهانه این دستور ایشان، در باز شناخت رهبرمان نیز در چنین مناسبت‌هایی و معرفی ایشان که بخشی درخشان در تاریخ ایران و اسلام است، کوتاهی کنیم؟

امید که این همت آن عاشق ولایت در استخراج تاریخ دقیق تولد معظم له، سرآغازی برای بزرگداشتی نیکو و در چهارچوب صحیح از این نعمت بیمانند الهی باشد که شکر نعمت مایه فزونی و کفران مایه افسوس خواهد گشت.

۱ نظر ۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۵:۳۴
هادی شبیری
تسنیم: حس خوب سفره‌های افطار و خواب‌آلودگی سفره‌های سحر که مادر با عجله اصرار داشت همه غذایمان را بخوریم و حتما نوشیدن آب فراموش‌مان نشود، با آمدن ماه مبارک رمضان باز به چهاردیواری قلبمان سرک می‌کشد.هر سن و سالی که باشیم،یاد اولین سال‌ها که روزه می‌گرفتیم و چهره پدر و مادرمان وقتی با لبخند، این کارمان را تشویق می‌کردند را فراموش نخواهیم کرد.
 
امسال هم ماه رمضان آمد و خدا را شکر که می‌توانیم این لحظات زیبا را تجربه کنیم. ماه مبارک رمضان یک دلیل بزرگ برای نزدیک‌تر شدن اعضای خانواده به یکدیگر است. ما اعتقاد داریم،برای نزدیک‌تر شدن به خدا،اگر اعضای خانواده همگام و هم مسیر باشند،موفق‌تر خواهند بود.آداب غذا خوردن در این ماه به شکلی است که کمتر پیش می‌آید افراد دور هم و در یک زمان غذا نخورند.
 
ماه‌های دیگر هر کس زمانی که از سر کاریا مدرسه برمی‌گردد، ممکن است غذا بخورد.سفره‌های تک نفره که این روزها در خیلی از خانه‌ها عادی شده است در ماه مبارک، به دلیل شرایط خاص آن، تبدیل می‌شود به سفره‌هایی با حضور همه اعضای خانواده.این یک اتفاق زیباست که اگر بتوانیم بعد از این ماه هم آنرا ادامه دهیم، کمک زیادی به روابط مان خواهد کرد.هر چند روزه گرفتن یک امر فردی است اما همانطور که در جامعه هم در این ماه قوانین خاصی پیاده می‌شود مثل منع خوردن و آشامیدن در مکان‌های عمومی،بهتر است حال و هوای خانه مان را نیز متناسب با این ماه تغییر دهیم.
 
اگر در خانه فرزندی دارید که هنوز به سن تکلیف نرسیده است، گمان نکنید که ماه رمضان برای او معنا و مفهومی ندارد. این سالهای کودکی زمان مناسبی است تا فرزندتان عشق به انجام فرایض را تجربه کند. بهتر است کمک کنید تا او نیز روزه دار باشد اما به روشی که اذیت نشود.اگر هنگام سحر او را نیز بیدار کنید،خیلی خوب است به شرطی که این کار با هماهنگی قبلی با خود او انجام شود. اغلب کودکان خودشان چنین پیشنهادی می‌دهند و از والدین خود می‌خواهند که آنها را برای سحر بیدار کنند اما اگر فرزندتان چنین درخواستی نکرد، شما هنگام بازی و به‌صورت غیر مستقیم این فکر را به سرش بیندازید. به هیچ وجه در این کار حالت اصرار نداشته باشید.اما وقتی این پیشنهاد از جانب فرزندتان عنوان شد، به گرمی استقبال کنید.اینکه چقدر سفره سحر جذابیت داشته باشد،از هنرهای خانم خانه است.
 
بهتر است هنگام خوردن سحری تلویزیون یا رادیو را روشن کرده، صدای مناجات سحر در خانه شنیده شود. اگر بتوانید کمی زودتر بیدار شوید که بدون عجله و در کمال آرامش سحری بخورید وغذای مورد علاقه فرزندتان را درست کنید و سر سفره با یکدیگر حرف بزنید و شاد باشید، خاطره زیبایی از این لحظات را در ذهن کودک تان حک کرده‌اید. به کودکتان بگویید که او هم می‌تواند روزه کله‌گنجشکی بگیرد. روزه کله گنجشکی امری است که کودک را برای سال‌های بعد که باید روزه کامل بگیرد،آماده می‌کند.امام باقر (ع) می‌فرمایند: ما کودکانمان را زمانی که هفت ساله هستند به مقداری از روزه که در روز توانش را دارند – نصف روز، کمتر یا بیشتر – امر می‌کنیم و زمانی که تشنگی و گرسنگی بر آنها چیره گشت افطار می‌کنند تا به روزه گرفتن عادت کنند و توان آن را به‌دست آورند. پس شما نیز کودکانتان را به مقداری از روزه که توان دارند امر کنید و زمانی که عطش بر آنها چیره شد افطار کنند.(مرحوم کلینی ره، کافی)
 
**حواستان به سال اولی‌ها باشد
 
هرچند علاقه‌مند کردن کودکانی که هنوز روزه به آنها واجب نشده، بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن اعضای جوان خانواده هستند که امسال اولین سالی است که به سن تکلیف رسیده‌اند و باید روزه کامل بگیرند.وقتی ماه مبارک در فصل تابستان است، گرمای هوا کار را برای روزه داران سخت‌تر می‌کند اما نکته مثبتی برای سال اولی‌ها که دانش‌آموز هستند، دارد.نیازی نیست که از خانه خارج شوند و به مدرسه بروند.می توانید برنامه‌های تابستانه شان را کمتر کنید.مخصوصا در ساعت‌های میانی روز که گرمای هوا زیاد است، از خانه خارج نشوند. اگر قرار است به کلاس ورزشی بروند، ساعات پایانی را انتخاب کنید که بعد از کلاس،زمان زیادی تا افطار نباشد.تشویق کردن را فراموش نکنید. این تشویق می‌تواند کلامی باشد یا خرید هدیه.اما بهتر است هر روز هنگام افطار با نگاه و حرف‌هایتان به او نشان دهید که چه کار بزرگی انجام داده است.
 
**این ماه‌، ماه تغییر است
 
شما به‌عنوان والدین فرزندانتان الگوی خوبی از یک روزه دار خواهید بود.اگر او ببیند روزه‌داری در شما به معنی خوردن سحر و افطار است و دیدن سریال‌هایی که از بعد از افطار تا 12 شب به‌صورت مسلسل وار پخش می‌شوند، او نیز چنین خواهد کرد اما اگر حس کند برنامه‌های شما تغییر کرده و رفتارتان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، می‌آموزد که این ماه با همه ماه‌ها تفاوت اساسی دارد.بهتر است برنامه تلاوت قرآن داشته باشید. اگر این برنامه را به‌صورت یک کار شخصی دارید، می‌توانید آن‌را تبدیل به یک کار خانوادگی کنید. به دلیل کم شدن ساعات کاری ادارات،پدر‌ها نیز حضور بیشتری در خانه دارند.مادرهای شاغل هم فرصت بیشتری برای مادری کردن،پیدا خواهند کرد. یک جلسه خانوادگی که هر روز چند آیه از قرآن را با هم تلاوت کنید، می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
 
ممکن است هر کدام از ما در خلوتمان قول و قرارهایی برای تغییر رفتارهای نا درست در ماه مبارک بگذاریم اما فراموش نکنید شما وظیفه آموزش فرزندان تان را هم دارید، پس در جلسات هر روزه راجع به این قرارها هم با یکدیگر گفت‌وگو کنید.مثلا یک گفت‌وگوی نمادین میان شما و همسرتان راجع به کم‌تر عصبانی شدن، دیدن بزرگ تر‌ها رفتن، نماز اول وقت خواندن و......می تواند به فرزندتان بیاموزد که روزه قرار است اراده را در روزه‌دار بالاببرد تا بنده بهتری باشد.فراموش نکنید که اگر همه این کارها را هم انجام دهید امافرزندتان در رفتارهای شما تغییر قابل توجهی نبیند، بی‌فایده خواهد بود.سعی کنید در این ماه،مهربان‌تر باشید.خانه تان آرامش بیشتری داشته باشد. حواس تان به تغذیه و سلامت اعضای خانواده باشد و یک ماه روحانی را کنار هم تجربه کنید.
۰ نظر ۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۷
هادی شبیری
کلیشه‌ها شکست؛ مخاطب جذب شد/برنامه‎ای خوب با یک پارادوکس نهفته

گروه فرهنگی: بی‌شک برنامه «زنده باد زندگی» را می‌توان یکی از معدود برنامه‌های موفق و تحسین‌برانگیز صدا و سیما در چند وقت اخیر نامید. برنامه‌ای که از تیرماه سال قبل آغاز شد و نهایتا در میانه‌های تیرماه جاری پخشش متوقف شد.

به گزارش رجانیوز، کلیشه‌های تکراری و سخیفی که در قالب جنگ‌های شبانه و گفتگو محور به خورد مخاطب داده می‌شدند باعث شد تا وقتی «زنده باد زندگی» با سبکی نو و میهمانانی متفاوت روی آنت رفت، به شدت مورد استقبال قرار گرفته و جای خود را در میان خانواده‌ها باز کند.

 

عدم حضور هنرپیشه‌ها و ورزشکاران، دعوت از چهره‌های معروف فرهنگی ولی کمتر دیده شده در تلویزیون، پرداختن به موضوعاتی مهم،‌کاربردی و مبتلا به خانواده‌ها از جمله دلایلی بود که این برنامه را سر زبانها انداخت. حال که با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، پخش این برنامه خانواده محور از کنداکتور سیما خارج شده است لازم است تا ضمن تقدیر از سازندگان آن دو نکته را مورد دقت قرار داد.

اول آنکه ساخت «زنده باد زندگی» ثابت کرد که می‌توان برنامه‌ای سالم و در عین حال جذاب ساخت. می‌توان قالب‌های تکراری را کنار نهاد و طرحی نو در انداخت. می‌توان همه جذابیت یک برنامه را روی کاکل بازیگر و فوتبالیست و تیپ و قیافه‌های عجیب و غریب آنها سوار نکرد.

از طرفی اجرای خوب محمدجعفر خسروی نشان داد که مجری خوب الزاماً مجری پررو، پرحرف و پرمدعایی نیست که بی‌ادبانه وسط حرف میهمان برنامه بدود و اظهار فضل کند. برنامه زنده‌باد زندگی از دغدغه‌های واقعی عموم خانواده‌های ایرانی صحبت کرد و از طرفی تلاش کرد تا مسائلی مانند مطالعه را درون سبد دغدغه‌های آنها قرار دهد. همه اینها عوامل این برنامه را شایسته یک خداقوت حسابی می‌کند.

اما چنین برنامه خوبی که از نظر محتوایی قصد سر و سامان دادن به مفهوم «خانواده مسلمان ایرانی» را داشت، عملا با یک پارادوکس روبرو بود! زمان پخش این برنامه چیزی بود که عملا تیشه برداشته بود و به ریشه همه کاشته‌های آن می‌زد.

برای دیدن برنامه‌ای که تلاش می‌کند خانواده‌ها را تعالی داده و سبک زندگی اسلامی را ترویج دهد، باید تا ساعت دو بامداد بیدار می‌ماندیم و این عجیب بود. خانواده‌ای که تا دوی بامداد پای تلویزیون بنشیند آیا نماز صبح درست و درمانی خواهد خواند؟ آیا مادری که تا دو بعد از نیمه شب پای «زند باد زندگی» بوده است صبح حال و حوصله کافی خواهد داشت تا بچه مدرسه‌ای خود را بیدار کند، صبحانه بدهد و با روی خوش روانه مدرسه سازد؟

البته اشاره به این نکات ریز در حاشیه پرداختن به چنین برنامه‌ای موضوعیت پیدا می‌کند وگرنه غالب برنامه‌های شبانه صدا و سیما چون از ریشه ضد خانواده هستند، جایی برای این مباحث باقی نمی‌گذارند. اما برنامه‌ای که در جهت کمال بخشیدن به زندگی خانوادگی است، باید به همین نکات ریز و البته اساسی در سبک زندگی اسلامی دقت کند. و قطعا در این سبک زندگی تازه دو ساعت قبل از اذان صبح به رخت خواب رفتن جایی ندارد.

باید توجه داشت که ترویج سبک زندگی اسلامی بیش از آنکه به آموزش تئوری نیاز داشته باشد، محتاج مهیا کردن شرایط اجرا و از میان برداشتن قواعد و موانع پیش روی آن است. بلایی که صدا و سیما با برنامه‌های خود بر سر خواب و بیداری مردم آورده است دردی است که با هیچ نسخه آموزشی درمان نخواهد شد. و موضوع وقتی خنده‌دار می‌شود که این نسخه در چارچوب همان بیماری به مردم داده شود! و این درد بزرگ رسانه ملی ماست. برنامه گفتگو محور می‌سازد تا فرهنگ غرب را نقد کند، اما در برنامه پرمخاطب کودکانه خود، در قالب تبلیغ یک مهدکودک آموزش زبان انگلیسی به کودکان خردسال را یک ارزش معرفی می‌کند! دربرنامه‌ای آموزشی تجمل گرایی را می‌کوبد اما در سریالهایش تجمل پرستی را رواج می‌دهد. بگذریم!

به هر حال حتما این چیز غریبی نیست که از شبکه‌ای که بعنوان شبکه کودک و خانواده شناخته می‌شود، توقع داشته باشیم در کنداکتور خود جای مناسب‌تری برای چنین برنامه خوب خانوادگی باز کند. اگر شبکه خانواده، برای یک برنامه با محوریت خانواده نتواند چنین امکانی قائل شود از کدام یک از شبکه‌ها باید این توقع را داشت؟ اخبار و گفتگوی خبری را در سایر شبکه‌ها هم می‌توان یافت ولی چنین برنامه‌ای را نه.

برنامه «زنده باد زندگی» در این روزهای صدا و سیما یک شگفتی بود و اگر در فرصت مناسب‌تری پخش می‌شد حتما مخاطبان بیشتری هم کسب می‌کرد.

۰ نظر ۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۷:۳۰
هادی شبیری

دکترجلیلی: دلیل حضور حداد عادل در انتخابات تحقق مبانی نظری انقلاب بود/ حدادعادل: ملت رفتار دوگانه فتنه‌گران را فراموش نخواهد کرد


مراسم تقدیر از غلامعلی حداد عادل با عنوان «نکوداشت مرد تقوی و تدبیر» صبح امروز شنبه در حوزه هنری تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی،‌فرهنگی و رسانه‌ای برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، در این مراسم دکتر سعید جلیلی، آیت‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه حضرت امام مهدی(عج)، علیرضا زاکانی، الیاس نادران، مهرداد بذرپاش، حمید رسایی، علی‌اصغر زارعی، حسین طلا، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، کمال‌الدین پیرمؤذن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، مهدی چمران، پرویز سروری، مرتضی طلایی و مجتبی شاکری اعضای شورای شهر تهران، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، رضا طلایی‌نیک‌ کارشناس مسائل سیاسی، علیرضا قزوه از شاعران انقلاب اسلامی، سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی مدیرمسئول انتشارات سروش، حضور یافتند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی دلیل حضور حداد عادل در انتخابات را تحقق مبانی نظری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نیم قرن تلاش و تکاپوی آقای حداد در تحقق ارزشهای انقلاب قابل تقدیر است.

به گزارش فارس، سعید جلیلی با بیان اینکه بنده 4 سال پیش توفیق داشتم که از استاد عزیزم جناب آقای حداد کتابی را هدیه بگیرم اظهار داشت: آقای حداد در عرصه‌های مختلف مقالات ارزشمندی را نوشته و هر یک از این مقالات را به پاس ادب و بزرگداشت به استادی هدیه کرده بود و این کتاب به نظرم یک نماد و نمونه‌ای از یک عمر سلوک رفتاری آقای حداد است.
 
سعید جلیلی در مراسم نکوداشت غلامعلی حداد عادل
 
۲ نظر ۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۷:۲۷
هادی شبیری