مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی
رییس مؤسسه امام خمینی با اشاره به این‌که برخی می گویند کار ما نیست که دین مردم را حفظ کنیم و این کار روحانیت است، گفت: این حرف‌هایی است که لیبرال‌ها و جبهه ملی می‌زدند؛ امام خمینی نخستین وظیفه دولت اسلامی را حفظ دین می‌دانستند.
به گزارش رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ عصر امروز در دیدار کاروان عاشقان حسینی زائران خمینی که در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که رحلت امام خمینی مصیبت بزرگی برای جامعه اسلامی است، گفت: همان‌گونه که خداوند متعال در شهادت امام حسین(ع) برکات فراوانی را قرار داد که جز از طریق شهادت ایشان حاصل نمی‌شد در رحلت امام و شهادت شهدا نیز برکات فراوانی را قرار داده است.
 
وی یکی از برکات امام خمینی(ره) را وجود جوانانی دانست که پس از بیست و پنج سال از رحلت ایشان با شور و هیجان راه‌های طولانی را برای رسیدن به معشوق خود طی می‌کنند، ابراز کرد: این گونه حرکات پیام نهضت امام خمینی(ره) را بار دیگر به گوش مردم می‌رساند.
 
توجه به امام خمینی توجه به ائمه اطهار(ع) و خداوند است
 
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ با بیان این‌که کار شما شبیه کار کسانی است که پیاده به سمت حرم امام حسین(ع) می‌روند، اظهار کرد: باید قدر این قدم‌ها را دانسته و بدانید که توجه به امام خمینی توجه به ائمه اطهار(ع) و خداوند است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت درس گرفتن از تاریخ تأکید کرد و گفت: یکی از حرکات ماندگار در اسلام حرکت امام حسین(ع) بود که در تاریخ اسلام ماندگار شد و همه باید از آن درس بگیریم.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به تفکر کسانی که می‌گفتند امام حسین(ع) باید با یزید توافق می‌کرد و در سایه این توافق به هدایت و ارشاد مردم می‌پرداخت، افزود: شبیه این تفکر را برخی از عمامه به سرها راجع به نهضت امام خمینی(ره) بیان می‌کردند و می‌گفتند امام باید با عیب‌های شاه بسازد چون این حکومت شیعی است و نباید تضعیف شود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این تفکر در زمان جنگ تحمیلی نیز قابل مشاهده بود و برخی بیان می‌کردند که باید با دشمن صلح کرد و در قرآن نیز به صلح تأکید فراوان شده است.
 
آیت‌‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: بازرگان در پاریس خدمت امام خمینی رفت و از سر خیرخواهی به ایشان گفت: با شاه کنار بیایید تا وضع مملکت بدتر نشود، بازرگان اسلام را برای ایران می‌خواست اما امام ایران را برای اسلام می‌خواست.
 
وی ادامه داد: گروهی نیز می گفتند شاه را قانع کنیم تا استعفا دهد و نائب السلطنه جای او بنشیند اما امام خمینی در برابر این‌ افراد فرمودند شاه رفتنی است، ارتش به ما می‌پیوندد و باید از حکومت اسلامی حمایت کرد.
 
رهبری نسخه بدل و کپی امام راحل هستند
 
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ با بیان این‌که امروز به برکت نظام اسلامی مردم بیش از آن زمان برای دفاع از کشور و اسلام جانفشانی می‌کنند، افزود: امروز به برکت تعلیمات امام خمینی(ره)، تربیت شاگردانی نمونه و جانشینی کسی که نسخه بدل و کپی ایشان است مردم بیش از گذشته از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمن به این نتیجه رسیده که با جنگ سخت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، ابراز کرد: امروز به برکت فرهنگی که امام خمینی(ره) ایجاد کرد دشمن حتی از پس حزب‌الله لبنان نیز بر نمی‌آید.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و همیشه توطئه می‌کند، اظهار داشت: امروز نباید فکر کنیم که چون دشمن از طریق نظامی حریف ما نمی‌شود پس راحت بنشینیم و کاری انجام ندهیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جنگ فرهنگی و نرم دشمن را یکی از برنامه‌ها برای از بین بردن اعتقادات و نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن همیشه برای ما نقشه می‌کشد و طبق آیات قرآن تا زمانی که ما دست از دین خود برنداریم ما را رها نمی‌کند.
 
امروز ته دل برخی این است که ما حریف آمریکا نمی‌شویم
 
آیت‌‌الله مصباح یزدی با تأکید بر این‌که امروز نیز برخی همچون گذشته با جنگ، مقاومت و درگیری در برابر دشمن مخالف هستند، اظهار کرد: امروز برخی عنوان می‌کنند که همه چیز با دیپلماسی و قواعد خودش باید حل شود؛ ته دل این افراد این است که ما حریف آمریکا نمی‌شویم و به آنها در علم، تکنولوژی، اقتصاد و صنعت نیاز داریم.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از دوستان حزب‌اللهی ما می‌گفت: ما در مواجهه با آمریکا اشتباه می‌کنیم به هر اندازه که ما در علوم پیشرفت کنیم آنها با سرعت نور حرکت می‌کنند، ما هیچ‌گاه به آنها نمی‌رسیم و چاره‌ای جز سازش نداریم.
 
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ با بیان این‌که یکی از شخصیت‌هایی که پست وزارتی داشت نیز قائل به تسلیم در برابر آمریکا بود، خاطرنشان کرد: یکی از دوستان عنوان می‌کرد که یکی از شخصیت‌های معروف امروز کشور به برج‌های دو قلوی آمریکا نگاه می‌کرد و می‌گفت این تمدن است و تمدن اسلامی در برابر آن نمی‌تواند کاری انجام دهد.
 
تفکر وادادگی آسیب‌های جدی را متوجه نظام می‌کند
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تفکر وادادگی در برابر دشمن آسیب‌های جدی را متوجه ما می‌کند، افزود: ما باید از این آسیب‌ها پیشگیری کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم که اگر این خط ظهور کرد با آن مبارزه کنیم.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که جنگ نرم دشمن اقسام فراوانی دارد، افزود: امروز حتی دشمن برای لباس ما نیز برنامه ریزی می‌کند و با ورود لباس‌های کوتاه برای زنان و مطالبی که روی آن نوشته می‌شود به دنبال از بین بردن فرهنگ و اعتقادات اسلامی در میان جوانان ما است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که باب انتقاد در مورد نوع پوشش در صدا سیما باز است، اظهار کرد: خوشبختانه در صدا و سیما انتقاداتی به این مسأله وارد می‌شود و هنوز کسی به آنها نگفته بی سواد هستند و نمی‌فهمند.
 
آیت‌‌الله مصباح یزدی با اشاره به این‌که حتی به اساتید دانشگاهی که به مذاکرات هسته‌ای انتقاد داشتند نیز بی سواد می‌گفتند، افزود: امروز نیز به متدینان و علما می‌گویند که این‌ها دچار توهم شده‌اند و در حالی که نمی‌دانند دین یعنی چه برای مردم دلسوزی می‌کنند.
 
بهتر از علمای قم و مدرسه فیضیه کسی دین را نمی‌شناسد
 
وی با اشاره به تجمع متدینان با عنوان دلواپسیم و ما نگرانیم که با متانت و ادب همراه بود، تأکید کرد: اگر کسی بنا باشد دین را بشناسد بهتر از مدرسه فیضیه و علمای قم کسی دین را نمی‌شناسد؛ کسی که خودش این‌گونه سخن می‌گوید دین را از کجا یاد گرفته، از انگلستان یا از حوزه علمیه یاد گرفته است.
 
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)‌ با بیان این‌که آرام آرام آن چیزی که امام هشدار می‌داد مبنی بر این‌که نگذارید نامحرمان نفوذ کنند چون شما را به وضع سابق بر می‌گردانند، گفت: شاه به کاخ بر نمی‌گردد اما فکر شاه می تواند برگردد.
 
امام خمینی نخستین وظیفه دولت اسلامی را حفظ دین می‌دانستند
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که برخی مسأله جدایی دین از سیاست و این‌که کار ما نیست که دین مردم را حفظ کنیم و این مسأله وظیفه روحانیت است، افزود: این حرف‌هایی است که لیبرال‌ها و جبهه ملی‌ها می‌زدند؛ امام خمینی نخستین وظیفه دولت اسلامی را حفظ دین می‌دانستند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فریاد می‌زدند: ای نجف ساکت، ای مشهد ساکت من برای اسلام احساس خطر می‌کنم و با این فریادها علما را تحریک می‌کردند که اگر کسی داد نزد گناه کبیره انجام داده است.
 
هدف امام و شهدا احیای ارزش‌ها بود نه اقتصاد
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که امام خمینی(ره) برای اقتصاد و نفت ما فریاد نمی‌زد، گفت: امام برای اسلام احساس خطر می‌کرد؛ در وصیت نامه‌های شهدا هیچ کدام نگفتند ما برای ارزان شدن نان، رفع بیکاری و برداشتن تحریم ها شهید شده‌ایم بلکه همه برای احیای ارزش‌های اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه شهید شدند.
 
آیت‌‌الله مصباح یزدی ادامه داد: کسانی در بالاترین موقعیت‌های کشور بیان می‌کنند که کار ما این است که تحریم‌ها را برداریم آن هم نه با زور و تندی بلکه با زبان دیپلماسی.
 
وی با بیان این‌که در گذشته ایران همچون برخی از کشورهای عربی سرسپرده آمریکا بود و هر کاری که می‌گفتند انجام می‌داد، ابراز کرد: امام خمینی(ره) برای اسلام احساس خطر می‌کرد؛ اگر امروز امام سر از مدفن بر آورد و ببیند مسؤولان کشور چه می‌گویند، زبان حال این افراد این است که امام دین را نشناخت و آخرت را نیز نمی‌دانست چیست، همان گونه که برخی گفتند که بعضی از کارهای امام بی جا بود.
 
نباید فریب لباس و عنوان کسی را خورد
 
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که نباید فریب لباس و عنوان کسی را بخوریم، اظهار کرد: نباید تبلیغات و تعارفات توخالی برخی ما را فریب دهد، برخی امروز در ظاهر به رهبری احترام می‌گذارند اما رفتاری بر خلاف منویات رهبری و گاهی نیز بر خلاف صریح فرمایشان ایشان انجام می‌دهند و فکر می‌کنند که مردم نیز گول می‌خورند.
 
مراقب باشیم عده‌‌ای ولایت شیطان را به جای ولایت الله به خورد ما ندهند
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری هدف اصلی از عزاداری امام حسین(ع) و زنده نگاه داشتن یاد امام خمینی(ره) را برای حفظ دین دانست و افزود: امروز باید مراقب بود که برخی ولایت شیطان را به جای ولایت الله و ولایت فقیه به خورد ما ندهند.
 
برخی از بچه‌ها از سیاست‌مداران درس خوانده و غرب زده ما بیشتر می‌فهمند
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر این‌که بچه‌های ما از برخی سیاست‌مداران درس خوانده و غرب زده بیشتر می‌فهمند،‌ ابراز کرد: نباید فریب واداده‌ها، غرب‌زده‌ها و راحت طلبان را خورد؛ دشمن، دشمن است و هیچ‌گاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت ایستادگی در برابر دشمن تأکید کرد و اظهار داشت: اگر ما یک قدم جلو بیاییم آنها چند قدم عقب می‌روند، دیدیم در مذاکرات اخیر که یک مقداری محکم ایستادیم آنها جا زدند و عقب نشینی کردند.
 
آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: باید بر مقاومت و پایداری خود بیفزاییم و شعائر دین و انقلاب را درک کنیم.
 
فرهنگ مد نظر رهبری به معنای گویش‌ها و رقص‌های محلی نیست
 
وی‌ با اشاره به بیانات رهبری در زمینه فرهنگ، گفت: همان گونه که رهبری در مسأله فرهنگ فرمودند فرهنگ مهم‌تر از اقتصاد است، در تعریف فرهنگ بیان کردند؛ فرهنگ مد نظر ما فرهنگ اسلامی و انقلابی است نه این‌که فرهنگ به معنای گویش‌ها و رقص‌های محلی باشد؛ فرهنگ اسلامی انقلابی با فرهنگ دیپلماتیک، فرهنگ آمریکایی و اسلام سازش متفاوت است و باید این فرهنگی که انقلاب را ساخت زنده نگاه داشت و آنرا ترویج کرد./
۹۳/۰۳/۱۴
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی