مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی
اگر منتقدان توافق ژنو بی سواد هستند، چرا بلافاصله از آنها شکایت می شود؟/ آیا با افزایش فشارهای امنیتی علیه منتقدان، سوالات افکار عمومی در این باره از بین می رود؟

 دامنه ی شکایت های شورای عالی امنیت ملی از منتقدان توافق ژنو به نمایندگان مجلس نیز رسیده است و بنا بر خبری که روز گذشته منتشر شد، حجه الاسلام دکتر سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس نیز مورد شکایت این شورا قرار گرفته است.

به گزارش رجانیوز، اگرچه دکتر حسن روحانی رییس جمهور کمتر از یک ماه قبل با حضور در دانشگاه شهید بهشتی از اساتید سراسر کشور خواست تا درباره توافقنامه ژنو به اظهار نظر بپردازند و مانع نقد آن توسط «عده ای بی سواد» شوند اما در عرصه عمل اتفاق دیگری افتاد و زمانی که تعدادی از اساتید مطرح دانشگاه های سراسر کشور به اظهار در این باره پرداختند با مانع تراشی و حتی شکایت قضایی مورد برخورد قرار گرفتند.

به عنوان مثال دکتر سعید زیباکلام اولین نماینده ایران در NPT بعد از انقلاب و استاد دانشگاه تهران که مدتی است برای نقد و بررسی این توافقنامه به دانشگاه های مختلف کشور سفر می کند، با مانع تراشی های مسئولان دولت جدید مواجه شده و بعضا سخنرانی های وی نیز با فشارهای پشت پرده لغو گشته است که بعد از لغو سخنرانی های وی در دانشگاه های امیرکبیر و شهید بهشتی،  در آخرین مورد سخنرانی وی در شهرستان فسا نیز لغو گردید.

چندی قبل نیز حسین قدیانی به علت نقد این توافقنامه در روزنامه وطن امروز مورد شکایت شورای عالی امنیت ملی قرار گرفت.

اما این تازه آغاز ماجرا بود و پس از آنکه حجه الاسلام دکتر نبویان استاد برجسته فلسفه غرب نیز در جمع تعدادی از دانشجویان به نقد و بررسی توافق ژنو پرداخت و فایل صوتی آن با استقبال گسترده کاربران فضای مجازی مواجه شد، شورای عالی امنیت ملی از نماینده مردم تهران شکایت کرد.

این اقدام در شرایطی صورت گرفته است که مشخص نیست بالاخره طبق صحبتهای آقای روحانی در دانشگاه شهید بهشتی اساتید باید وارد نقد و بررسی این توافقنامه بشوند یا خیر و اگر قرار است اساتیدی که به مفاد این توافقنامه نقد دارند وارد میدان شوند و بلافاصله مورد شکایت قضایی قرار بگیرند، پس اساسا علت درخواست رییس جمهور از اساتید دانشگاه برای ورود به این عرصه چه بوده است؟ آیا در عمل باید هر کس که موافق عملکرد دولت فعلی در عرصه دیپلماسی است در این باره سخن بگوید و یا هر اظهار نظری که به مذاق دولتمردان خوش نیاید، با شکایت آنها پاسخ داده خواهد شد؟

از سوی دیگر این مدل رفتارها از سوی شورای عالی امنیت ملی قطعا سوالات افکار عمومی درباره توافقنامه ژنو را بیشتر خواهد کرد چرا که اگر واقعا منتقدان توافق ژنو «عده ای بی سواد» هستند پس چرا اظهارات آنها در این باره به سرعت مورد واکنش دولت قرار می گیرد در حالی که مردم بهترین قاضی برای میزان منطق بیان شده از سوی منتقدان در این رابطه هستند.

به نظر می رسد شورای عالی امنیت ملی باید به جای حساسیت نسبت به نقد توافق ژنو که طبق اظهارات رییس جمهور قابل نقد است و باید نخبگان در این باره آزادانه و بدون فشارهای امنیتی مجاز به اظهار نظر درباره آن باشند، نسبت به سخنان عجیب و غریب برخی نزدیکان دولت یازدهم و رسانه های حامی دولت که برخلاف مصوبه قانونی شورای عالی امنیت ملی درباره حصر سران فتنه، روزانه به انتشار اخبار دروغ و تحلیل های خلاف واقع می پردازند اقدام کند چرا که آحاد مردم تاکنون بارها و بارها چه در 9 دی 88 و چه در 22 بهمن هر سال از جمله سه هفته قبل، نسبت به فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی موضع محکم خود را ابراز و تثبیت کرده اند.

۹۲/۱۲/۰۹
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی