مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی
حضور اعلام نشده ضرغامی در میان بختیاری‏ها/ لباس بختیاری هدیه مردم مسجد سلیمان به رئیس رسانه ملی/ ضرغامی: رسانه ملی، سریال «شهید علیمردان بختیاری» را می‌سازد

 دیروز رییس سازمان صدا و سیما، درحرکتی انقلابی و قابل تقدیر به صورت غیر منتظره برای دلجویی از مردمان بختیاری که پس از پخش قسمت هائی از سریال «سرزمین کهن» و برخی از دیالوگ های آن دلگیر و معترض شده بودند، به صورت سرزده به مسجدسلیمان سفر کرد.

به گزارش رجانیوز، ضرغامی در این سفر که تنها با یک نفر همراه انجام شد، پس از ورود به فرودگاه اهواز با یک خودروی سواری کرایه به مسجدسلیمان سفر کرده و پس از طی مصافت 120 کیلومتری اهواز تا مسجدسلیمان،‌ در بازار مرکزی شهر پیاده شده و بصورت مستقیم با مردم گفتگو کرد.
 
در این سفر که بدون اطلاع مسئولان استانی و حتی محلی مسجدسلیمان و بدون هرگونه تشریفاتی همراه شد، رییس سازمان صدا و سیما در ابتدای ورود خود در سه راهی همافران خیابان مرکزی شهرستان مسجدسلیمان، بلاواسطه و مستقیم پای سخنان شهروندان بختیاری مسجدسلیمان نشست.
 
 
این در حالی بود که بعد از دقایقی سیلی از جمعیت به همراه ضرغامی به طرف مسجدجامع شهر حرکت کرد که با فرارسیدن موقع نماز مغرب عشاء ، جمعیت مذکور نماز خود را به امامت حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شهر در مسجد جامع اقامه کردند. این در حالی بود که در فاصله چند ساعت، خبر حضور غیرمنتظره رئیس سازمان صداو سیما به سرعت در سطح شهر منتشر شده و مسجدجامع شهر مملو از شهروندان بختیاری مسجدسلیمان شد.
 
پس از اقامه نماز مغرب، نمایندگان از اقشار و صنف های مختلف نقدها و سخنان خود پیرامون سریال سرزمین کهن و همچنین وفاداری های قوم بختیاری به اسلام و ایران و انقلاب و رهبری را بیان کردند که ضرغامی نیز در واکنش، به از مردم بختیاری دلجویی کرد.
این در حالی است که مردم مهمان نواز و خونگرم بختیاری مسجدسلیمان که از این حرکت ضرغامی خوشحال و راضی بودند «لباس چوقای بختیاری» را به نشانه احترام و تقدیر بر تن او کردند.
 
امام جمعه مسجدسلیمان ضمن خیرمقدم به رییس صدا و سیما و ابراز تعجب و خوشحالی از حضور بدون اطلاع قبلی ایشان در شهرستان بختیاری مسجدسلیمان این حرکت رییس سازمان صدا و سیما و حضور سرزده در میان مردم را حرکتی از تیپ حرکت های دهه اول انقلاب برمی شمرد و از آقای ضرغامی تقدیر کرد.
 
وی خواستار توجه رییس رسانه ملی به دغدغه های ایجاد شده در خصوص سریال سرزمین کهن می شود و می گوید: در این شهر مردم دو بار به صحنه آمدند و اعتراض خود را بدون هیچ گونه خسارت و مشکلی به شیوه معقول و منطقی بیان کردند. 
 
 
رئیس سازمان صداوسیما نیز در جمع مردم مسجدسلیمان با تقدیر و تشکر از مهمان نوازی و بصیرت مردم بختیاری اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول 35سال گذشته این قدرت را داشته که بحران ها را تبدیل به فرصت کرده است ،این مساله ای را که پیش آمده را هر چند نمی توان بحران یا تهدید نامید چرا که بختیاری ها صاحبان این انقلاب و مدافعان ولایت و اسلام هستند اما تبدیل به یک فرصت بسیار تاریخی برای نشان دادن غیرت، شجاعت و بصیرت مردم سلحشور بختیاری شد.
 
وی افزود: همانطور که قبلا در بیانیه ای خطاب به مردم بختیاری از صمیم قلب گفتم به خدا پناه می برم اگر یک ذره در دل این مردم فداکار و شهید داده که هرچیزی داشته اند برای انقلاب داده اند کوچکترین ناراحتی و بی اعتمادی از رسانه ملی که افتخار اتصال به رهبر معظم انقلاب دارد به وجود بیاید.
 
رئیس سازمان صداوسیما عنوان کرد: هزاران شبکه ماهواره ای رنگارنگ هر کدام با یک حیله و جذابیت با پول های هنگفت آمده اند فقط بی بی سی به اندازه کل  صداوسیمای ما بودجه می گیرد، در اوضاع بد اقتصادی کشور انگلستان که بودجه همه دستگاه ها کم شد بودجه بی بی سی کم نشد و افزایش پیدا کرد برای اینکه بتواند جنگ رسانه ای ایجاد کند و مردم ما را مایوس کند.
 
وی افزود: شرمنده می شوم اگر به یک شهری مثل مسجدسلیمان با آن تاریخ بزرگ بیایم و مردم در جای جای شهر و روستاهای آن به من بگویند ما امکان دریافت شبکه های جمهوری اسلامی را نداریم.
 
ضرغامی با توضیح داستان سریال سرزمین کهن ماجرای شخصیت اول این فیلم یعنی رهی بختیاری را تشریح کرد و به تمجید از شخصیت وی که قهرمان این سریال است، پرداخت.
 
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه شخصیت رهی در سریال سرزمین کهن حضور در جریان های مختلف از جمله جبهه ملی را تجربه می کند گفت :اول انقلاب جبهه ملی نامه نوشت و جلوی لایحه قصاص ایستاد ولی امام خمینی (ره) فرمودند که این ها مرتدند چون قوانین اصلی و رسمی اسلام را منکر شدند. امروز هم شما می بینید یک روزنامه ای فرصت پیدا می کند حرف های آن ها را در خصوص قصاص نشخوار می کند.
 
ضرغامی بی توجهی دست اندرکاران سریال سرزمین کهن به نامگذاری بختیاری در این فیلم را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: اشتباه بزرگ همکارانم را که هرگز آنها را به خاطر این اشتباه نبخشیدم این بود که نام بختیاری را به گونه ای به کار بردند که شبهه اینکه ظرفیت برداشت برای اینکه بخواهند آن را تعمیم دهند وجود داشت و مردم حق داشتند. 
 
 
وی در پایان از حذف برخی بخش های این سریال و جایگزینی آن با بسته ای جذاب برای بختیاری ها خبر داد و عنوان کرد: «زمان را از دست نمی دهیم و در آینده زمانی که کل این بحث بختیاری از این داستان حذف شد با همکاری فرهیختگان و همکاران یک مجموعه بسیار جذاب و خوب  از بختیاری ها در این سریال پخش خواهد شد که اگر بار اول شما آن را ملاحظه کنید اصرار داشته باشید که زودتر مجموعه ای ساخته شود که این موارد در آن دیده شود.»
 
گفتنی است بنابر مشاهدات خبرنگار رجانیوز، این حضور سرزده رئیس سازمان صداوسیما در میان مردم غیور بختیاری، تاثیر بسیار مثبتی در کاهش حساسیت‌های ایجاد شده در طی روزهای گذشته داشت و استقبال مردم از ضرغامی و سخنان وی درباره ساخت سریالی درباره شهید «علیمردان بختیاری» هم توانست تا موج کاذب هفته اخیر درباره اختلاف افکنی قومیتی در ایران را که توسط رسانه‌های بیگانه و برخی جریانات سیاسی داخلی و داعیه دار داشتن نسبت با قوم بختیاری هدایت می‌شد، خنثی کند.
۹۲/۱۲/۰۵
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی