مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی
آیا مردی که در فیلمش شهدا و دفاع مقدس را انکار می‏کرد، به مدیریت سینما بازمی‏گردد؟

گروه فرهنگی: حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی دولت یازدهم، در روزهای گذشته با صدور حکم‌هایی تکلیف قسمتی از تیم مدیریت سینمایی کشور را مشخص کرده‌است و این روزها خبرهایی هم در مورد گزینه‌های مورد نظر ایشان برای چند پست باقی‌مانده به گوش می‌رسد. خبرهایی که البته درصورت صحت داشتن و قطعی بودن طبعا در همین ابتدای کار حاشیه‌های زیادی را برای حجت‌الله ایوبی در مدیریت سینمایی کشور ایجاد خواهند کرد.

به گزارش رجانیوز، البته علی‌جنتی، وزیر ارشاد دولت یازدهم، پیش از این در مصاحبه‌هایش با رسانه‌های مختلف نشان داده است که سعی دارد ادامه‌دهنده‌ی منش افراطی اصلاح‌طلبان در حوزه‌ی فرهنگ نباشد و در بسیاری از موارد مواضع اصولی و درستی را اتخاذ کرده است. 
 
حجت‌الله ایوبی، رئیس جدید سازمان سینمایی هم با اقدامات‌ش در راستای حل مشکلات «خانه سینما» و ایجاد آشتی بین طرف‌های درگیری و جمع‌کردن آن‌ها زیر یک سقف واحد، نشان داده‌است که می‌خواهد مدیریتی بدون تنش و ارام را در روزهای پیش‌رو داشته باشد و تا جایی که می‌تواند از ایجاد حاشیه‌های بیهوده جلوگیری کند و مشی سینمایی اصلاحاتیان را ادامه ندهد.
 
 اما با این‌همه اخباری که از انتصابات آتی سازمان سینمایی در رسانه‌های مختلف منتشر شده است نشان‌دهنده‌ی تناقضی بزرگ میان حرف و عمل مدیران فرهنگی دولت جدید است و قطعا آن‌ها را در راه رسیدن به شعارهای اعتدال‌گرایانه‌شان دچار مشکل خواهد کرد.
 
روز گذشته در رسانه‌های مختلف خبری منتشر شد مبنی بر بازگشت «محمد آفریده» تهیه‌کننده‌ی فیلم جنجالی و ضدایرانی «یک خانواده محترم» به حلقه‌ی اصلی مدیریت سینمایی کشور و اینکه قرار است ایوبی سکان مدیریت انجمن سینمای جوان یا بنیاد فارابی را به دست آفریده بسپارد.
 
«محمد آفریده» پیش از این نیز یک‌بار دیگر در دولت اصلاحات تجربه مدیریت بر انجمن سینمای جوان را داشته است اما چیزی که نام وی را بیش از پیش در رسانه‌ها مطرح کرد تهیه‌کنندگی فیلمی بود که باید آن را جنجالی‌ترین فیلم چند سال اخیر سینمای کشور به حساب آورد. «یک خانواده محترم» که با بودجه‌ی مشترک ایران و فرانسه ساخته شده است جزو معدود فیلم‌های سینمای ایران است که اعتراض هماهنگ تمام طیف‌های سینمای ایران را برانگیخت و حتی کار به جایی رسید که مدیران ارشد صداوسیما و ناظران سیما فیلم بابت ساخته شدن این فیل از مردم عذرخواهی کردند و رسما اعلام نمودند که «محمد آفریده» آن‌ها را فریب داده است.
 
«یک خانواده محترم» تنها فیلم تولید داخل با بودجه‌ی دولتی‌ست که اکثر کارشناسان و سینماگران آن را هم‌ردیف آثار ضدایرانی تولید غرب ازجمله «سنگسار ثریا میم» و «بدون دخترم هرگز» قرار دادند و نقش فرانسه را در ساخته شدن این فیلم بسیار پررنگ و جدی دانستند. فیلمی که وهن کامل جمهوری اسلامی، امام(ره) ودفاع‌مقدس به حساب می‌آید و حتی همان زمان رئیس سازمان صداوسیما نیز برای ارائه توضیحات در مورد ساخته شدن این فیلم به مجلس فراخوانده شد.
 
حجت‌الله ایوبی البته در روزهای گذشته نیز با ادغام دو معاونت فعالیت‌های سینمایی و آثار سینمایی، «رحمان سیفی‌آزاد» را به عنوان مسئول معاونت جدید منصوب کرد. انتصابی که به شدت با مواضع معتدل روزهای گذشته ایوبی در تناقض است. سیفی‌ازاد نویسنده‌ی فیلم جنجالی «من مادر هستم» است که سال گذشته اعتراضات بسیاری را برانگیخت. وی هم‌اکنون مدیریت گروه فیلم و سریال دو شبکه‌ی اول و چهارم تلویزیون را برعهده دارد و سریال پرحاشیه‌ی «راستش را بگو» نیز از تولیدات مدیریت وی به حساب می‌اید.
 
با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که ایوبی در روزهای آینده مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های سینمای کشور را به دست «محمد آفریده» که سابقه‌ی ساخت فیلم ضدایرانی با بودجه‌ی دولتی را در کارنامه دارد خواهد سپرد یا خیر. اتفاقی که اگر بیفتد طبعا ایوبی روزهای پرحاشیه و سختی را در مدیریت سینمای کشور پیش‌رو خواهد داشت.
۹۲/۰۶/۲۳
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی