مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی
استقبال رسمی از سلطان قابوس در کاخ سعدآباد بجای پاستور/ آیا زنگ خطر اشرافی‏گری برای دولت تدبیر و امید به صدا درآمده است؟

رجانیوز – گروه سیاسی: اولین مهمان خارجی دولت یازدهم در کاخ سعدآباد مورد استقبال قرار گرفت تا پروتکل تشریفات رئیس‌جمهور که در دولت‌های نهم و دهم استقبال از میهمانان خارجی را در همان خیابان پاستور و مرکز شهر در نظر گرفته بود، مجددا تغییر کرده و استقبال از میهمانان خارجی به شمال پایتخت و معروفترین کاخ شاهان پهلوی انتقال پیدا کند. این کاخ در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد که برنامه استقبال رسمی و دیدارها با مهمانان خارجی‌ اش را به مجموعه نهاد ریاست جمهوری در پاستور منتقل کرده بود، صرفاً به عنوان یک موزه کاربری داشت.

به گزارش رجانیوز، «ساده‌زیستی» از جمله نقاط قوت دولت نهم و دهم بود که از شعار به عمل تبدیل شد و زمینه را برای مدیریت کشور با هزینه پایین و جلوگیری از خرج‌های گسترده و بی‌دلیل توسط مسئولان، فراهم کرد. این منش و روش حکمرانی که ریشه در آرمان‌های انقلاب اسلامی و از آن مهمتر، از رفتارها و سبک حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) داشت، ارزش غیرقابل خدشه از سوی مردم و مسئولین شناخته می‌شد اما با آغاز دهه 70 و شروع دولت سازندگی، به تدریج دولتمردان دولت هاشمی رفسنجانی، ترجیح دادند نوع سلوک اجتماعی و سیاسی خودشان را از  تقید به ساده زیستی به اشرافی‌گری و تجمل گرایی تغییر دهند.
 
تغییر منش دولتمردان سبب شد تا به تدریج شکاف عمیقی میان دولتمردان و مسئولین با مردم ایجاد شود و مردم ببینند که به جز برخی مسئولین، اغلب دولتمردان به سمت سبک زندگی غربی و ترویج ارزش‌های دوران قبل از انقلاب نزدیک شده‌اند؛ مساله‌ای که به طور ویژه در دولت اصلاحات هم ادامه پیدا کرد و به عنوان مثال، در انتقال دفتر رئیس‌جمهور از میدان پاستور به کاخ سعدآباد و همچنین استفاده از خودروها و هواپیمای گرانقیمت برای دولتمردان نمایان شد.
 
ترویج اشرافی‌گری و تحمیل هزینه‌های زیاد و سنگین به بیت‌المال از جمله رویکردهایی بود که نه تنها بار مالی غیرقابل جبرانی را به دنبال داشت بلکه موجب زمینه سازی برای جدایی از مردم عادی و ایجاد بحران مشروعیت اجتماعی در جامعه می شد. موضوعی که پس از روی کار آمدن دولت نهم به طور کامل مطرود شد و محمود احمدی‌نژاد توانست فضا را تغییر دهد. نوع رفت و آمد‌ها، خودروهای دولتی، نحوه سفرهای استانی و میزان تشریفات در مجموعه نهاد ریاست جمهوری از جمله موضوعاتی بودند که به طور کامل دستخوش تغییرات گسترده شدند و در مسیر احیای ساده‌زیستی مسئولان کشور قرار گرفتند. 
 
تشریفات رئیس‌جمهور در استقبال از میهمانان خارجی نیز که در دولت‌های قبلی به منطقه کاخ سعدآباد رفته بود، به میدان پاستور در مرکز شهر منتقل شد و رئیس‌جمهور محل زندگی و فعالیت خود را در منطقه‌ای قرار داد که همه مردم امکان دسترسی به آن را داشتند.
 
 
با این حال، برگزاری مراسم استقبال از اولین میهمان خارجی در کاخ سعدآباد نشان داد که کاخ سعدآباد به پروتکل تشریفات نهاد ریاست ‎جمهوری بازگشته است و آقای روحانی در چهار سال آینده، امور خارجی دولت و استقبال از مهمانان را در این مکان پیگیری خواهد کرد؛ اقدامی که زنگ خطر را پیرامون زنده شدن مجدد نمادهای اشرافی‏گری در دولت تدبیر و امید به صدا در آورده است.
۹۲/۰۶/۰۷
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی