مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی

دختران مانکن هواپیمای پرسپولیس و مقوله ای به نام سبک زندگی


چند روز پیش خبر هواپیمای اختصاص باشگاه پرسپولیس موضوع داغ محافل ورزشی و رسانه‌ای شده بود؛ ماجرا از این قرار است که شرکت هلدینگ سورینت و هواپیمای قشم ایر برای تبلیغ و معرفی خود، ‌اسپانسر یکی از ابر باشگاه‌های فوتبال ایران شدند حرکتی که در ظاهر امر اتفاق بدی نیست زیرا با اقدامی دو جانبه از سوی طرفین قرارداد، هم بارسنگینی از دوش دولت برداشته می‌شود و هم این شرکت‌ها بیشتر معرفی و شناسانده می‌شوند.

رویانیان نیز در جایی گفته است این اقدام در راستای درآمدزایی برای باشگاه و ارایه خدمات ویژه به هواداران همچنین ورزشکاران پرسپولیس انجام شده است، اما تصاویری که از مهمانداران هواپیمای پرسپولیس در رسانه‌ها منتشر شده چیز دیگری را به ذهن متبادر می‌کرد و انسان را بیشتر به یاد شوهای شبکه‌های ماهواره‌ای و مانکن‌های خیابانی می‌انداخت تا یک تاکتیک اقتصادی پیشرونده برای توسعه باشگاه!! هرچند این رویه الگو برداری غربی است که می‌تواند زمینه‌ساز نسبتا خوبی هم برای اجرایی کردن پروسه ناتمام خصوصی‌سازی باشد اما یادمان نرود که درکجا هستیم و چه فرهنگ و ارزش‌هایی برای ما معتبرهستند قرار نیست عینا متشابه وخط به خط غربی‌ها شویم.

1

باشگاهی که با حواشی بسیاری روبرو می باشد چرا باید برای بازیکن‌ها و هواداران جوان و اغلب مجرد که هیجان بازی و مسابقات را دارند در هواپیمای اختصاصی از دختران جوان  به عنوان مهمانداران آن استفاده  کند بدون این‌ که مسئولان باشگاه اعتراضی کنند و آن را انعکاس بدهند؟!

چرا ناخواسته زمینه حریم‌شکنی‌ها را ایجاد می‌کنیم و بعد به دنبال مقصر و معلول‌ها هستیم؟! قطعا وقتی چنین فضاها سازی‌هایی ایجاد می‌شود هر چقدر هم برنامه‌ریزی ورزشی هدفمند وجود داشته باشد و هزینه‌هایی هم صورت بگیرد بازهم نتایج خوبی به بارنخواهد داشت. چرا بستر ارزش‌زدایی و ابتذال را فراهم می‌کنیم؟! همه می‌دانیم که رنگ قرمز رنگ تهییج و برانگیختن هیجانات جنسی است معنا و مفهوم خاص به خودش را دارد و حالا قرار است تا خانم‌های جوان مهماندار هواپیمای پرسپولیس با پوشش و آرایش قرمز خدمت‌رسانی ‌کنند!!

استفاده از مهمانداران زن برای هواپیمایی که مسافرانش همه مردان جوان هستند کاری منافی عرف و مصداق بارز نهی از منکر است  البته در چنین اموری از ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر توقع بیشتری می‌رود؛ چرا که اگر چنین رویه‌ای در باشگاه پرسپولیس که هواداران زیادی هم دارد و ورزشکاران آن گروه مرجع نوجوانان و جوانان بسیاری محسوب می‌گردد، اجرایی شود باید با کمال تاسف گفت آقایان در ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر تنها با مردم عادی که معلول وقایع هستند سروکار دارند و ازالگوهای ارایه شده در جامعه غفلت کرده‌اند.

مگر قرار نیست تا سبک زندگی  و المان‌هایی که حضرت آقا سال گذشته در خراسان جنوبی بیان فرمودند عملیاتی و اجرایی شود؟! پس لطفا حرف و عمل را یکی کنیم و تنها در حرف و سخنرانی و بورشور به آن نپردازیم قرار نیست هر چیزی که در غرب عرف و رایج است اینجا هم عینا تکرار شود اصلا چه لزومی دارد در هواپیمایی که مسافران آن هیجان فوتبال را دارند وهمه مردان جوان، مشهور و اغلب مجرد هستند از مهمانداران زن و دختران جوان استفاده شود که این چنین عکس‌های‌شان در فضای رسانه‌ها منتشر شده است؟! درحالی که مهمانداران مرد هم داریم  و می‌توان در فضای سالم بابخش خصوصی مرتبط بود بدون این‌که حاشیه‌سازی هم وجود داشته باشد.

آیاخود مسئولان باشگاه خواسته و ناخواسته درحاشیه آفرینی باشگاه و فوتبال ایران سهیم هستند؟! در جامعه اسلامی از باشگاه‌های ورزشی،‌ ورزشکاران و مدیران ورزشی توقع می‌رود تا در راستای فرهنگ‌سازی ایرانی اسلامی گام بردارند و سیل جمعیت علاقه‌مند وهوادار را در این مسیر هدایت کنند که متاسفانه  کمتر شاهد این مساله  هستیم  اما با این وجود حداقل انتظار داریم تا برخلاف عرف و شرع حرکت نکنند و فرهنگ دینی و ملی ما را دست مایه  درآمدزایی و نگاه انتفاعی قرار ندهند.

۹۲/۰۴/۱۶
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی