مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی

پیروز میدان رقابت

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۳۷ ق.ظ

کتب علیکم القتال و هو کره لکم و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیرلکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شرلکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون (بقره/216)

جمهوری اسلامی؛ پیروز اصلی میدان انتخابات

1.    از امام خود آموخته‌ایم که ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه؛ و تشخیص مصداق هم بر عهده مکلف است. امید آن را داریم که در تشخیص مصداق اشتباه نکرده باشیم. تفاوت رای با منطق حجت شرعی با رای بر اساس مصلحت اندیشی‌های من‌درآوردی در آن است که نتیجه را «احدی الحسنیین» می‌داند آنگونه که امام راحل می‌فرمود چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم و پذیرش این معنا در عرصه رقابت‌های سیاسی برای مومنین دارای اهمیتی مضاعف است. پس نه، باید در عمل به تکلیف گذشته خود «تردید» کنیم و نه از آینده «مایوس» باشیم که این دو حربه شیطان برای اختلاف افکنی در بین برادرانمان خواهد بود. جامعه اصولگرایی باید امروز این هنر مومنانه را داشته باشد تا به دور از بار مسئولیت را به دوش این و آن انداختن، اندکی عمیق‌تر در کارنامه خویش به تامل بنشیند و برای آینده‌ای که دور نیست «تدبیر» کند. نگارنده معتقد است عدم رای به کاندیداهای اصولگرا، نتیجه تفرّق جریان اصولگرا در سالهای اخیر در اداره کشور بوده است اعم از قوه مقننه و مجریه و قضائیه لذا همه مسئولیم. البته این به معنای عدم تاثّر آراء از عدم ائتلاف اصولگرایان نیست!

 

2.     نتایج این دوره از انتخابات نیز نشان داد که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات تحت تاثیر عوامل مختلفی که در این مجال قصد پرداختن به آن را نداریم، نمی‌تواند حجت‌آور باشد اما باید توجه داشت که این ترکیب رای، نتیجه تعدد کاندیداهای اصولگرا نیست چرا که جمع آراء کاندیداهای اصولگرا بازهم از آراء آقای روحانی به صورت قابل توجّهی کمتر است از همین رو نگارنده معتقد است حتی در صورت تجمیع آراء جریان اصولگرا در دور دوم انتخابات هم باز پیروز میدان، روحانی است چراکه حتی به نظر نمی رسد که همه آراء اصولگرایان در دور دوم به سبد کاندیدای واحد اصولگرا منتقل شود. باید توجه داشت که آقای روحانی امروز توانسته سبد رای احمدی‌نژاد در سال 88 را به نفع خود مصادره کند. آراء مردم متدین و دوستار انقلاب در شهرهای کوچک و بسیاری از روستاها که امروز در سبد روحانی قرار دارد گویای این واقعیت است که ریشه‌یابی این اتفاق، خود جای تامل بسیار دارد.

3.    این مشارکت بالا بالاخص در بین طیفی که در سال 88 به موسوی رای داده بودند تودهنی بزرگی بود به مدعیان ظلم بزرگ «ادعای تقلب» در انتخابات سال 88. هم خارج نشینان در عمل اعتراف کردند که شعارهای دروغین مهندسی انتخابات، عدم وجود انتخابات آزاد، تقلب و ... را باور ندارند و هم مردم در عمل اثبات کردند که هیچگاه این دروغ بزرگ را باور نکرده‌اند و اعتمادی به امانت‌‌داری نظام اسلامی دارند بی ‌نظیر و مثال‌زدنی که بلافاصله پس از گذشت یک دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری، بازهم پای صندوق‌های رای، به رفراندوم جمهوری اسلامی رای مثبت دادند. لذا بار دیگر جمهوری اسلامی پیروز میدان انتخابات شد.

 4.    و امّا جریان رقیب که امروز با شعارهای اعتدال‌گرایانه و ادّعای دوری از افراط، توانست ملت ایران را به آینده‌ای روشن که عزّت او را در عرصه خارجی حفظ خواهد کرد و در داخل، وضعیت معیشت مردم را بهبود خواهد داد و در عملکرد مدیریتی خود با اجتناب از افراط و با قانون گرایی به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های کشور خواهد بود، امیداوار کند و رای اعتماد بگیرد باید دید که آیا خواهد توانست «تدبیر و امید» را محقق کند و یا اشتباهات دوران اصلاحات را تکرار خواهد کرد و پازل دشمنان قسم خورده این انقلاب را تکمیل خواهد نمود!
 مهدی چوپانی
۹۲/۰۳/۲۶
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی