مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره

گزارش فعالیتهای هیئت انصارالمهدی(عج)،پایگاه بسیج صاحب الزمان(عج) و کانون انصار شبانکاره

پیام های کوتاه
  • ۸ فروردين ۹۲ , ۱۲:۴۲
    الهی

سخنی صمیمانه با دکتر حداد عادل

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۲۶ ب.ظ

رجانیوز - پوریا علیمردانی: از زمستان سال 91 که ائتلاف پیشرفت اعلام موجودیت کرد و اتفاقاً در ابتدا اسمش  2+1 بود سوال همیشه این بود که 2 کیست و یک کدام است؟ اوضاع ائتلاف با اظهار نظرهای مبهم کاندیداها از آن زمان تا امروز مدام مبهم تر شد، حداد عادل

ابتدا قرار بود قبل از ثبت نام گزینه نهایی مشخص شود، بعد قرار شد بعد از اعلام شورای نگهبان، و همه ناظرات سیاسی با حیرت شاهد رقابت سه عضو به اصطلاح ائتلاف در عرصه رقابتهای انتخاباتی بودند اتفاق نادری که تنها در فضای پیچیده انتخابات امسال ممکن است. مناظره اقتصادی بر شفاف و روشن شدن اختلافات  و تمایزات کاندیداها تأثیری نداشت. در مناظره فرهنگی کمی فضا شفافتر شد. اما تمایزات و اختلافات اصلی یکباره در مناظره سیاسی آشکار شدند. وقتی که کاندیداهای ائتلاف بوضوح مواضع یکدیگر را نقد کردند.

دکترحداد آشکارا مذاکرات مسأله هسته ای را مهمتر و سخت و پیچیده تر از مذاکرات مسأله قطعنامه 598 در پایان جنگ تحمیلی می دانست و آقای ولایتی دلیل اظهار نظر او را ناآشنایی با حوزه سیاست خارجی می خواند. آقای قالیباف در یک اظهار نظر تند آقای ولایتی را به قهوه خوردن با رییس جمهور فرانسه متهم کرد در حالی که او و همرزمانش زیر حملات میراژهای فرانسه بودند. این همه اختلافات مورد اعتراض آقای رضایی واقع شد که این چه ائتلافی است؟ بنابراین در عمل ائتلافی نمانده است.

علاوه بر تکه پاره شدن و بلاموضوع بودن ائتلاف در مناظره سوم، دفاع تمام قد و بی رودربایستی دکترحداد از مواضع اصولگرایان در برابر اصلاح طلبان از جمله تذکرات در خصوص سخنان عارف و همچنین نزدیکی مشهود مواضعش در موضوع هسته ای به آقای جلیلی این دو را هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی در ائتلافی عملی قرار داده بود. البته مواضع دکترحداد در روزهای نخست بعد از ثبت نام آقای جلیلی مؤید حمایت های تلویحی ایشان از کاندیدای پیشروی گفتمان انقلاب یعنی آقای جلیلی بود.

در مناظره سوم نامزدها به نظر می رسید که ائتلافی نانوشته بین آقای روحانی و آقای ولایتی در حوزه سیاست خارجی بوجود آمده هر دو آنها تیم فعلی مذاکره کننده هسته ای را ناکارآمد و مذاکرات هسته ای را ناموفق می دانستند. اما آقای حداد آشکارا از مواضع هسته ای مذاکره کننده فعلی دفاع کرد و در برابر سایر کاندیداها قرار گرفته بود.

فرصت زیادی تا انتخابات باقی نیست، تقیدات اخلاقی هرکس به خاطر نشکستن عهد خطایی که بسته خود قابل تقدیر و تحسین است ولی  وقتی در اساسی ترین مسائل کشور با کسانی که با شما هیچ نسبت گفتمانی و سیاسی ندارند در یک ائتلاف ایستاده اید.

این سوال مدت هاست که ذهن ما را به خود مشغول کرده است که دکتر حداد آنجا چکار می کند؟ جنس او جنس دیگری است. این باور قلبی را در مناظره ها هم به چشم خود دیدیم. جلو اشتباه هر موقع گرفته شود منفعت است. چون ادامه اشتباه خود اشتباه است.

مناظره سوم برای مردم و بیش از همه برای شما که دلسوزیتان برای انقلاب را به 75 میلیون ایرانی نشان دادید، اثبات کرد ائتلاف اولیه با عهدی که شما در انقلاب و دفاع از آرمان ها و سیاستهای داخلی و خارجی آن بسته اید تعارض مبنایی دارد و شاید توافق شما از پایه بی مبنا بوده است. جناب آقای دکتر! جلوی ضرر را هر زمان که بگیریم منفعت است.

۹۲/۰۳/۱۹
هادی شبیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی